Gå til innhold

Redde data fra pc med TP-kabel


Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar pc som grafikk-kortet har gått dukken. Maskinen starter, men jeg får ikke sett skjermen, selvsagt. Hvordan se, og hente innholdet uten å åpne maskinen?

 

Jeg vet at det eksisterer programvare som fastlynx etc for å aksessere harddisker via usb, seriell, eller paralell port....

 

MEN:

Hvordan aksesserer jeg harddisken med en krysset tp-kabel fra mitt nettverkskort til nettverkskortet i den bærbare?? Det må da gå det??

 

Jeg har hørt om JUMPSTART fra de gamle solaris-maskinene, der de skrev et lite c-script for å aksessere og dedikere statisk IP-adresse, slik at de med krysset tp kunne komme inn på en annen maskin. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du heldig og har tidligere satt opp til deling av mapper kan du hente dem via tp kabelen ja. via en svitch eller direkte..

Kansje du kan kjøre remote desktop og hente filene derifra.

Ellers finnes slike kassetter du kobler harddisken til som du kobler til usb-porten på en annen.. koster ca 150 til 300kr

Lenke til kommentar
Er du heldig og har tidligere satt opp til deling av mapper kan du hente dem via tp kabelen ja. via en svitch eller direkte..

Kansje du kan kjøre remote desktop og hente filene derifra.

Ellers finnes slike kassetter du kobler harddisken til som du kobler til usb-porten på en annen.. koster ca 150 til 300kr

7881904[/snapback]

 

 

Må det være satt opp deling på mottakende maskin? Men hvordan aksesserer jeg mottakers nettverks-kort? Kortet får da ikke ip via DHCP, og ikke er IP statisk..

 

Hjelp.... :ph34r:

Lenke til kommentar

1: Hvordan kan du være så sikker på at det er skjermkortet bare ut i fra at skjermen blir svart? Har du testa med ekstern skjerm? Hvis ikke kan det jo være HK, cpu og mye annet (ja, snakker av egen erfaring :!: )

 

2: Hvis du ikke får til via TP kabel funker en slik en veldig bra. Selvsagt har komplett fjernet den fra sortimentet, men du finner sikkert en annen en ganske lett om du leiter litt.

 

I tillegg vil du jo trenge en slik.

 

Med forutsettning om at det er IDE-disk du har.

 

Her har du for SATA og her for eSATA.

 

 

Hvis du ikke skulle få til det du allerede prøver på altså...

 

- Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...