Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal ha ny nettlevrandør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
telenor er faktisk veldig bra :)

7886332[/snapback]

 

Nei,nei og nei

7887622[/snapback]

 

si meg noen dårlige ting om telenor? greit de er dyre.... og de har hatt to saker med dårlig ping til utland på rad nå..., men alikevel..! :roll:

 

Edit: åneida jeg har ikke telenor :p

Endret av hiper
Lenke til kommentar
Takker for alle svar :)

 

Det er jo et hav av muligheter..

 

jeg har selv hatt Telenor nå en stund, og var veldig god kundeservice synes jeg! Linja var nede, ringte rundt 17:00 og dagen etter ringte de meg opp igjen og sa at linja var oppe igjen + at de fortalte meg hva som var galt. Han hadde satt megsom kode rød, siden det hastet  :D

 

Jeg bor ikke veldig sentralt for å si det sånn... Har ikke fiber :( Bor på Hadeland for de som vet hvor det er. Har logget meg inn på www.bredbandsguiden.no , men tror ikke de har helt kontroll over der jeg bor for det sto at jeg var 0 meter unna sentralen  :p

 

Har lyst til å prøve NGT siden jeg fant ut at Bluecom ikke kunne levere den linja som jeg nevnte i førstepost grunnet at jeg ikke bor sentralt nok (ca. 5 mil nord for Oslo)

 

Ser at det varierer veldig om meningene, så er vel egentlig veldig opp til hvor man bor?

7883288[/snapback]

 

Hvis du bor på Hadeland, og 5 mil nord for Oslo, burde være Roa, eller Harestua du mener burde du vel satse på fiber fra Hadeland Energi Bredbånd istedefor en crappy ADSL linje!

 

Ordentlig fiber og ADSL kan ikke sammenlignes!

Lenke til kommentar
Takker for alle svar :)

 

Det er jo et hav av muligheter..

 

jeg har selv hatt Telenor nå en stund, og var veldig god kundeservice synes jeg! Linja var nede, ringte rundt 17:00 og dagen etter ringte de meg opp igjen og sa at linja var oppe igjen + at de fortalte meg hva som var galt. Han hadde satt megsom kode rød, siden det hastet  :D

 

Jeg bor ikke veldig sentralt for å si det sånn... Har ikke fiber :( Bor på Hadeland for de som vet hvor det er. Har logget meg inn på www.bredbandsguiden.no , men tror ikke de har helt kontroll over der jeg bor for det sto at jeg var 0 meter unna sentralen  :p

 

Har lyst til å prøve NGT siden jeg fant ut at Bluecom ikke kunne levere den linja som jeg nevnte i førstepost grunnet at jeg ikke bor sentralt nok (ca. 5 mil nord for Oslo)

 

Ser at det varierer veldig om meningene, så er vel egentlig veldig opp til hvor man bor?

7883288[/snapback]

 

Hvis du bor på Hadeland, og 5 mil nord for Oslo, burde være Roa, eller Harestua du mener burde du vel satse på fiber fra Hadeland Energi Bredbånd istedefor en crappy ADSL linje!

 

Ordentlig fiber og ADSL kan ikke sammenlignes!

7888809[/snapback]

 

Bor mellom Grua og Roa, Hadeland Energi leverer ikke til meg fordi vi ikke har fått fiber... sucks :(

Lenke til kommentar
Nextgentel er beste ISP`en vi har i Norge uten tvil. Aldri hatt noen problemer med de. Har LAN ping på alle servere (5ms) og kjører ip telefoni via de.

 

De som har hatt problemer er de som er urutinert og forventer 20mbit når de sitter 2 mil unna sentralen.

7882681[/snapback]

 

 

Kundenes rutiner??

 

5ms til alle servere?

 

Enten er du stokk dum, eller så bør du pelle deg tilbake til dovregubbens hall.

 

Med slike bastante påstander hadde det ikke forundret meg om du sitter foran din elskede mac og skriver her mens du gleder deg til å bruke ettermiddagen på å dele ut vaktposten.

Lenke til kommentar

Morn, sjekk dette.

Er det mulig å være mere råtten/penggrisk?

 

Har 4000/400 pr dd, kunne tenkt oss adsl2+.

Legger ved ett bildet hvor jeg har merket litt

Nr1 er pris fra TN.no,

Nr2 er søkt på mitt nåværende abbonement og G.nr B.nr.

og så utklipp fra kapaks og de stemmer overens med Nr 2. på hastighet max 8 (9600/800)

 

Men hvor lysten er TN på at jeg skal øke hastigheten og de få mere inntekt, når/om jeg skulle økt til "max" 8000/600 for 549.- + 60.-

når de annonserer max 16000/700 549.- + 60.-

Lenke til kommentar

Fikk mail fra NGT :(

 

Vi har forsøkt å levere bredbånd til *din adresse*  men har avdekket at det

dessverre ikke er mulig å levere bredbånd til denne adressen. Dette skyldes at

det ikke er ledig kapasitet i linjenettet.

 

De fleste bredbåndsleverandørene leverer bredbånd via det offentlige telenettet,

som allerede er utbygget og installert i de fleste områder. Dette telenettet har

flere varierende faktorer som påvirker mulighetene for å levere ADSL. Disse

faktorene er i liten grad mulig å påvirke eller endre av de ulike

bredbåndsleverandørene.

 

Det kan være ulike grunner til at bredbåndsleverandørene kan få avvisning på sin

forespørsel om bruk av eksisterende linjenett og disse skyldes utelukkende

tekniske begrensninger i linjenettet. Eksempler på dette kan være lokale

kapasitetsproblemer i linjenettet i ditt område eller andre tekniske egenskaper

ved linjen fra telefonsentralen som ikke er forenlig med DSL teknologi.

 

Denne typen kapasitetsmangel lar seg dessverre ikke avdekke før i siste fase av

bredbåndsleveransen og vi beklager at denne informasjonen ikke var tilgjengelig

da vi mottok bestillingen.

 

Din bestilling er derfor avsluttet. Vi beklager dette.

 

NOT FAIR :(

Endret av Andak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...