medlem-82104 Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Hei! Som noen få sikkert vet så har jeg hatt noen problemer med linja, og skal nå bytte levrandør. Linja skal være god og billig, og jeg har sett meg noen ut... Noen som har noe å si på disse? Bluecom ventelo - Tenkte på den linja med 4400/640 kbps NextGenTel - Ei krone billigere, men litt mindre fart, linja som er på 4100/450 Det står mellom disse to... noen som vet om Bluecom er et bra valg? Andak Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Vet ikke noe om Bluecom, men NGT ville jeg hvertfall ikke ha valgt. I løpet av Januar er det to venner av meg som skulle få lagt inn nett fra NGT. De fikk tidspunkt om å være hjemme da montør skulle komme, noen han ikke gjorde. Dette skjedde to ganger på rad før de omsider dukket opp 3 uker senere og inn i ny mnd. 3 dager med tapt arbeidsinntekt. I tillegg måtte hun ene ringte til kundeservice,hun ble da henvist videre til deres nummer som koster 13? kr pr min. Samtalen endte på 325 kr, pga ngt hadde levert med en nettverkskabel som ikke virket. Så NGT ville jeg holdt meg langt unna. Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Hørt mye godt om bluecom, jeg har selv bluecom, men er meget uheldig sannsynligvis. Har bare hatt problemer med nettet siden jeg skiftet til bluecom, som har sentral nermest meg. Uansett, av de to. Velg bluecom Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Ville ikke valgt noen av dem... har kun hatt ngt.. men har hørt at det har vært mye tull med bluecom også... har du tenkt på telenor? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg ville sett litt ann på hva bruken din er. BC leverer mer hastighet ut og er kjent for lav ping pga sin catch infrastruktur. NGT har jeg aldri testet selv, men virker som et selskap som går under "elsket og hatet". Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Ville ikke valgt noen av dem... har kun hatt ngt.. men har hørt at det har vært mye tull med bluecom også... har du tenkt på telenor? 7882165[/snapback] Etter den behandlinga jeg fikk av telenor så har jeg boikotta de helt... Så etter det jeg vet så er erfaringene så som så til alle nettleverandører... de jeg vet er mest fornøyd har som regel sittet på fiber linje (jeg har det nå) men av og til kan det være feil da og nette blir tregt... Men viss du har muligheten til det er også freewave ett fint selskap Start.no er ganske greit også (mine erfaringer) Du må også huske at viss du har kun telenorsentral så er det telenor som gjør forandringer fra andre selskaper som bare låner, det går som regel en mnd lengre tid enn telenor selv greier... ett pluss skal telenor ha, at den 24/7 telefonen deres ble JÆVLA dyr da jeg plutslig satt med 4 kobber kabler i handa og hadde bare kominikasjon med mobil... Å velge stor linje kan være dumt viss du har gamle kobber kabler til huse/leilgheten.. det er lang avstand, eller du bor i by! Eller andre steder hvor det er veldig stort trafikk i forhold til sentralens kapasitet... Endret 6. februar 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Søk på forumet så finner du ut at bluecom er det stort sett bare problemer med nå etter at ventelo kjøpte de. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Regner med du ikke får noen overvekt på den ene eller andre siden her. Jeg har NGT selv hjemme, har jobbet for dem i 2 år (slutta 3 år siden). Meget god linje for nedlasting, noe dårlig ruting dersom du henter fra sørover i europa. NGT-ruterne takler ikke DC++ på noen god måte, det kneler hele linja. Kundeservice er så som så. Men så lenge NGT funker, funker det bra. En kompis har Bluecom, han har èn karakteristikk av den linja: Tragisk. Finn ut det du kan om linjene i ditt område. Er det nye og bra linjer der, ville jeg antakeligvis satset på NGT. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Søk på forumet så finner du ut at bluecom er det stort sett bare problemer med nå etter at ventelo kjøpte de. 7882284[/snapback] uansett hva du søker på kan du finne veldig mye hat mot telenor,start,freewave,tele2,onecall,NGT,Bluecom/ventelio,Canal digital... ikke en gang lyse med sitt fiber nett kommer unna å få kritik.. nette hadde fungert fint viss all unødvendig dataoverføring hadde slutta og folk hadde sjønt at de liksågodt kunne ha kjøpt den dvden for 50kr i butikken Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Har du tatt en titt på bredbandsguiden.no ? Registrerer du deg der, så kommer alle "tilgjengelige" leverandører oppe. Du sannsynlig vis ringt opp av noen fra bredbandsguiden som kommer med tilbud til deg (er ikke sikker på hvor gode tilbudene er). Er rimelig sikker på at flere enn bluecom og ngt kan levere til deg, kanskje er det noen som er billigere også.. Når det gjelder hvem som er best å velge mellom de forskjellige ADSLX leverandørene, så vet jeg ikke. Jeg sverger til internett over kabelTV nett, da de som regel kan tilby deg mye større ut fart (jeg liker ut fart ..) en ADSLX teknologien har å tilby. Ut i fra det jeg har HØRT fra venner som har hatt/har NGT så: - NGT er fantastisk når alt fungerer (hva er ikke fantastisk når det fungerer?) - NGT er håpløst når det oppstår problemer Da spørs det bare om du vil satse på at alt kommer til å fungere uten videre BlueCom har jeg ikke vært borti i det hele tatt. Det er sikkert verdt å kjøre noen søk her på forumet, på både NGT og BlueCom .. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Brebåndsguiden er kjekk og ha Slik fant jeg en 2,2mbit linje for 299kr for over ett år siden og det på telenor eid linje <3 Lenke til kommentar
Avean Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Nextgentel er beste ISP`en vi har i Norge uten tvil. Aldri hatt noen problemer med de. Har LAN ping på alle servere (5ms) og kjører ip telefoni via de. De som har hatt problemer er de som er urutinert og forventer 20mbit når de sitter 2 mil unna sentralen. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 De som har hatt problemer er de som er urutinert og forventer 20mbit når de sitter 2 mil unna sentralen. 7882681[/snapback] Dette må være det dummeste jeg noen gang har hørt. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Søk på forumet så finner du ut at bluecom er det stort sett bare problemer med nå etter at ventelo kjøpte de. 7882284[/snapback] uansett hva du søker på kan du finne veldig mye hat mot telenor,start,freewave,tele2,onecall,NGT,Bluecom/ventelio,Canal digital... ikke en gang lyse med sitt fiber nett kommer unna å få kritik.. nette hadde fungert fint viss all unødvendig dataoverføring hadde slutta og folk hadde sjønt at de liksågodt kunne ha kjøpt den dvden for 50kr i butikken 7882322[/snapback] Hehe, sant nok Men hvis jeg ikke husker feil så var det slik: Nextgentel var på førsteplass når det gjelder klager til forbrukerrådet, bluecom/ventelo på andreplass når det gjelder isper Personlig har jeg truffet på en eneste person som har vært hyggelig og hjelpsom, og han jobber hos ventelo og tok kontakt her på forumet. De er relativt lik nextgentel: Fungerer linjen din og de ikke roter til med fakturaer, så går alt greit. Må du ha hjelp, kan du heller bare tygge av deg din venstre arm, for hvis det er noe disse to firmaene ikke kan så er det kundeservice Så er spørsmålet, vil man ha en line som meget bra mesteparten av tiden, og bruke resten av ditt voksene liv på å ta kontakt med kundeservice for å ordne noe bagatellmessig eller vil man ta en annen linje som kanskje event. kan ha lavere uthastighet og heller få kundeservice hvor man ikke gror skjegg fra man tar opp telefonen til de svarer Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Har adsl fra Ventelo Bluecom og kan vel ikke si meg fornøyd...Vet mange som er misfornøyd og ville nok søkt litt her på forumet og lest om erfaringer fra andre som har Ventelo Bluecom....Hvis du skulle være så uheldig og trenge mye support så må du ikke regne med og få mye hjelp ... Lenke til kommentar
RaptiCon Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Vet ikke noe om Bluecom, men NGT ville jeg hvertfall ikke ha valgt. I løpet av Januar er det to venner av meg som skulle få lagt inn nett fra NGT. De fikk tidspunkt om å være hjemme da montør skulle komme, noen han ikke gjorde. Dette skjedde to ganger på rad før de omsider dukket opp 3 uker senere og inn i ny mnd. 3 dager med tapt arbeidsinntekt. I tillegg måtte hun ene ringte til kundeservice,hun ble da henvist videre til deres nummer som koster 13? kr pr min. Samtalen endte på 325 kr, pga ngt hadde levert med en nettverkskabel som ikke virket. Så NGT ville jeg holdt meg langt unna. 7881878[/snapback] Dårlig behandling kan du få av alle ISPer. Jeg har akkurat byttet til ISP selv, og alt sammen gikk smertefritt. Var til og med ikke hjemme når montør skulle komme, men alt ble ordnet, og montøren ringte meg og sa at nå var jeg på nett. I tillegg har de ganske greit bredbåndsinnhold, raske linjer hvis du er heldig å ligge nærme sentralen, og de har nettprat-tjenesten for sine kunder. Jeg gir NGT Thumbs Up iallefall Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Alle ISP har sine "mørke sider"... Mine erfaringer som fra f.eks Telenor....Møkka linjer,ustabil som faen...ok service..kommer neste an på de.noen ganger så virker det som at de gir faen og enkelte ganger så overrasker de... Jeg har gått over til NGT selv om at jeg viste at kundeservicen deres er elendig men de kommer seg..+ At jeg har funnet ut at en kamerat av meg jobber på teknisk avdeling.hehe Men det som er viktigst er at linjene fra ngt/eller gjennom ngt er vanvittig stabile i forhold til hva man for i fra telenor..merkelig nok... Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Nextgentel er beste ISP`en vi har i Norge uten tvil. Aldri hatt noen problemer med de. Har LAN ping på alle servere (5ms) og kjører ip telefoni via de. De som har hatt problemer er de som er urutinert og forventer 20mbit når de sitter 2 mil unna sentralen. 7882681[/snapback] DU har faktisk 5ms mot ALLE servere. Det tror jeg er en ganske urimelig påstand (faktisk så urimelig at jeg kan tenke meg til at du jobber i NGT,). Jeg har over 5ms ping mot nettleverandøren min sin dns server. Siden det er snakk om internett over et kabelTV nett, så står den rent teknisk i lan med meg. (Selv om jeg sitter bak en trådløsrouter og et modem) Ping statesik for prim-dns server (ut av 100): min 6ms, max 71ms, gjenomsnitt 13ms (0 tap, 0% tap) Ping stattsik for min superdårlige router, via trådløst (ut av 100): min 0ms, max 64ms, gjennomsnitt 5ms (0 tap, 0% tap) Dæven, jeg må skaffe meg NGT! Du har jo bedre ping mot ALLE servere, enn jeg har mot min egen router .. Har litt lyst til å utfordre deg til å hoste opp noe dokumentasjon av din ufattelige, uvanlige og ikke minst usannsynlige gode ping/linje. Lenke til kommentar
Fiskeoppdretter Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg har hatt freewave en stund nå og er helt fornøyd - har ikke hatt noen problemer med det. 2,2 mbit for 299 kr er vel ikke dyrt? Eller om så 20 mbit for 499kr? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor http://www.freewave.no/ Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Takker for alle svar Det er jo et hav av muligheter.. jeg har selv hatt Telenor nå en stund, og var veldig god kundeservice synes jeg! Linja var nede, ringte rundt 17:00 og dagen etter ringte de meg opp igjen og sa at linja var oppe igjen + at de fortalte meg hva som var galt. Han hadde satt megsom kode rød, siden det hastet Jeg bor ikke veldig sentralt for å si det sånn... Har ikke fiber Bor på Hadeland for de som vet hvor det er. Har logget meg inn på www.bredbandsguiden.no , men tror ikke de har helt kontroll over der jeg bor for det sto at jeg var 0 meter unna sentralen Har lyst til å prøve NGT siden jeg fant ut at Bluecom ikke kunne levere den linja som jeg nevnte i førstepost grunnet at jeg ikke bor sentralt nok (ca. 5 mil nord for Oslo) Ser at det varierer veldig om meningene, så er vel egentlig veldig opp til hvor man bor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå