Gå til innhold

PS3 spill og Blu Ray

Straffa

Anbefalte innlegg

Call Of Duty 3 = 6.7GB

Fight Night: Round 3 = 4.28 GB

Full Auto 2: Battlelines = 3.55GB

Genji (US) = 12.2GB

Madden NFL 07 = 7.08GB

Marvel Ultimate Alliance = 6.85GB

Mobile Suit Gundam Crossfire = 3.96GB

Motor Storm = 11.9GB

NBA 2K7 = 7.59GB

Need For Speed Carbon = 11.5GB

Resistance: Fall Of Man = 17.53GB

Ridge Racer 7 = 6.95 GB

Tiger Woods 2007 = 7.19GB

Tony Hawk Project 8 = 5.10GB

Untold Legends: Dark Kingdom = 8.27GB

Link

De fleste spillene til PS3 er under 9 GIG.

Altså ville meste parten av spillene passet inn på en DVD plate.

Ville prisen vært 3000 kroner for en PS3 uten Blu Ray spiller? X360 hadde fått en priskonkurranse, og vi alle hadde tjent på det

Moderator: Steng denne tråden om dette blir tatt som negativ omtale om PS3

Dette gjelder Blu Ray spilleren i PS3 og ikke noe annet

7881335[/snapback]

Mange av spillene som kom til PS2 etter lansering var på CD.

Hvor mange spill er det til X360 nå som er på HD-DVD?

Eller en annen vinkling: Hvor mange spill på HD-DVD hadde X360 når den kom? Vel, her kommer jo problemet med at X360 ikke hadde HD-DVD når den kom. Men MS vil nå komme med X360 v1.5 (eller v2), men innebygd HD-DVD. Så da kan vi heller si, hvor mange spill på HD-DVD har den nye X360 når den kommer?

Og PS3 uten BRD? Ville ikke det vært som om PS2 ikke hadde DVD, men kun CD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uenig, bare vent og se. Med Cell prosessoren åpner det for gameplay aldri sett før, spesiellt med tanke på rollespill og spill som utvikler seg over tid. Er nettopp det Cell er designet for. Synes ikke Wii var noe revolusjonerende, litt gøy men ikke noe å rope hurra for. Det beviste egentlig at virtual reality er noe vi absolutt ikke kommer til å like.

7888030[/snapback]

At Cell er designet for rollespel og spel som utvikler seg over tid, og kor tar du det fra? Cell er no ikkje noko bedre på rollespel enn Wii eller X360.

Og når du seier at VR er absolutt noko vi ikkje kjem til å lika så regner eg med du har snakka med alle dei millionene som har kjøpt seg Wii...?

Eg liker VR i veldig stor grad så det er absolutt ikkje noko absolutt....

7888518[/snapback]

Pga Cell kan håndtere flere prosesser samtidig. En av første techdemoene som visste Cell var en hage hvor hver eneste plante hadde sin egen Dolby Digital lydkanal. Hvis du kuttet ene blomsten ville den vokse over tid igjen. Samme med en hel skog, den vil kunne utvikle seg over tid. Dette er jo selvsagt perfekt for rollespill, man kan jo bygge og leve i en omgivelse som vokser sammen med spilleren.

Angående VR så syns jeg Wii er ett eksempel på at vi ikke er klare for det. Altså ta Wii Sports f.eks. Hmm gøy å styre racketen med min egen arm, men hva skjer jeg på skjermen ? Tredjeperson og miniatyrfigurer. Det ødelegger TOTALT opplevelsen. Altså Wii er en hybrid mellom konsoll og Virtual Reality. Altså den har ikke noe av det gode fra verken begge av delene. Den har ikke den gode grafikken som andre konsoller, men den har heller ikke 100% virtual reality heller.

Skulle konseptet med Wii fungert for meg ville jeg ha sett gjennom øynene på figuren mens jeg styrte, så det føles som jeg er INNI spillet. Wii er og forblir kjedelig >_< Og jeg er ikke alene om å syns det.

Lenke til kommentar
[eventyr]

snip.....

Pga Cell kan håndtere flere prosesser samtidig. En av første techdemoene som visste Cell var en hage hvor hver eneste plante hadde sin egen Dolby Digital lydkanal. Hvis du kuttet ene blomsten ville den vokse over tid igjen. Samme med en hel skog, den vil kunne utvikle seg over tid. Dette er jo selvsagt perfekt for rollespill, man kan jo bygge og leve i en omgivelse som vokser sammen med spilleren.

[/eventyr]

7903497[/snapback]

PS3 har en PowerPC-basert "Power Processing Element" (PPE) og 6 tilgjengelige 3.2-GHz Synergistic Processing Elements (SPEs).

Så det er helt klart og riktig at den klarer å håndtere flere prosesser samtidlig, poenget er dog at de fleste nyere prosessorer klarer jo selvsagt det.

Xbox 360 har en triple-core PowerPC-based design som også er designet av IBM, den har altså 3 fullverdige kjerner (i motsetning så har PS3 bare 1) som kan kjøre 2 prosesser i hver kjerne.

Cell er en fasinerende prosessor med et spennende design, men den er ikke nødvendigvis den nye messiah innen CPU'er.

Og det syke du sier med hver plante som har en egen Dolby digital lydkanal er fullstendig sci-fi. Jeg driver selv med musikkproduksjon og har en del erfaring med teknologi på den fronten, og dette høres ufattelig usannsynlig ut.

Du kan ikke regne med å bli tatt seriøst når du ytrer slike banale påstander.

Lenke til kommentar
Og det syke du sier med hver plante som har en egen Dolby digital lydkanal er fullstendig sci-fi. Jeg driver selv med musikkproduksjon og har en del erfaring med teknologi på den fronten, og dette høres ufattelig usannsynlig ut.

7903543[/snapback]

Tror det er rett og slett polyfoni han snakker om her. Altså toner eller "interne" lydkanaler som kan spilles av på en gang. Husker gamle synther hvor man hadde ned i 12 toner på en gang. Det samme hadde man jo på de gamle Soundblasterene, hvor 16 versjonen hadde 16 toner og AWE32 kunne skilte med 32 stemmer osv.

Men dette har da ingen øvrig sammenheng med lydkanaler som kjøres ut av PS3. Alle disse lydkildene mikses internt i lydprosessoren før det kjører ut i 7.1 TrueHD eller hva det nå er. Man kan vel og merke emulere en viss form for surroundfølelse ved å gi hver av disse lydkildene unik romklang og panorering i lydbildet..

Jeg tror kortene blandes litt her Avean.. :)

Lenke til kommentar

7903543[/snapback]

Tror det er rett og slett polyfoni han snakker om her. Altså toner eller "interne" lydkanaler som kan spilles av på en gang. Husker gamle synther hvor man hadde ned i 12 toner på en gang. Det samme hadde man jo på de gamle Soundblasterene, hvor 16 versjonen hadde 16 toner og AWE32 kunne skilte med 32 stemmer osv.

Men dette har da ingen øvrig sammenheng med lydkanaler som kjøres ut av PS3. Alle disse lydkildene mikses internt i lydprosessoren før det kjører ut i 7.1 TrueHD eller hva det nå er. Man kan vel og merke emulere en viss form for surroundfølelse ved å gi hver av disse lydkildene unik romklang og panorering i lydbildet..

Jeg tror kortene blandes litt her Avean.. :)

7907220[/snapback]

Det har vel med lydbrikken og gjøre, ikke Cell

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Jau, for i Ps3`en er det Cell som kjører lyden. ;)

PS3 har en PowerPC-basert "Power Processing Element" (PPE) og 6 tilgjengelige 3.2-GHz Synergistic Processing Elements (SPEs).

Så det er helt klart og riktig at den klarer å håndtere flere prosesser samtidlig, poenget er dog at de fleste nyere prosessorer klarer jo selvsagt det.

Xbox 360 har en triple-core PowerPC-based design som også er designet av IBM, den har altså 3 fullverdige kjerner (i motsetning så har PS3 bare 1) som kan kjøre 2 prosesser i hver kjerne.

Altså, igjen, så vert det feil å seie at ei av kjernene i 360 er "betre" enn ein SPU-kjerne i Ps3. Ein SPU er lynkjapp på visse oppgåver, som krevjer veldig mykje matematikk. Til dømes fysikkprosessering, partikkeleffekter osv. "General purpose"-kjernene i 360 (det er altså tre PPU`er av nokonlunde samme type som i Cell, med unntak av at dei har annerlede integersett)er meir fleksible, og gjer at dei kan brukes til fleire formål enn SPU`ane, inkludert multimediaoperering osv. Dei er på den andre sida ikkje på langt nær like raske som ein SPU på oppgåvene eg nevnte overfor.

Den samla krafta vert overlegen i Cell - men det at prosessorsystema er sopass anleis gjer at det nok vert ein del forskjell i kva type spel me kjem til å sjå på dei ulike konsollane i framtida. :) Det at multiprossesering med Xenon er så fleksibelt på grunn av at dei tre kjernene er identiske gjer at det er mykje lettare å disponere ressursebehovet, og få eit godt resultat.

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar

Angående VR så syns jeg Wii er ett eksempel på at vi ikke er klare for det. Altså ta Wii Sports f.eks. Hmm gøy å styre racketen med min egen arm, men hva skjer jeg på skjermen ? Tredjeperson og miniatyrfigurer. Det ødelegger TOTALT opplevelsen. Altså Wii er en hybrid mellom konsoll og Virtual Reality. Altså den har ikke noe av det gode fra verken begge av delene. Den har ikke den gode grafikken som andre konsoller, men den har heller ikke 100% virtual reality heller.

Skulle konseptet med Wii fungert for meg ville jeg ha sett gjennom øynene på figuren mens jeg styrte, så det føles som jeg er INNI spillet. Wii er og forblir kjedelig >_< Og jeg er ikke alene om å syns det.

Alle nye CPU'er idag kan gjere det du tyter om berre det blir laga program som gjer det. Tviler veldig sterkt at min pc hadde hatt noko problem med å kjøra den techdemoen du snakker om. (C2D E6600/8800GTX)

Att du synest Wii er kjedelig er greit for meg, berre ikkje snakk får alle som om du veit kva alle meiner om den.

Lenke til kommentar
Jau, for i Ps3`en er det Cell som kjører lyden. ;)

Altså, igjen, så vert det feil å seie at ei av kjernene i 360 er "betre" enn ein SPU-kjerne i Ps3. Ein SPU er lynkjapp på visse oppgåver, som krevjer veldig mykje matematikk. Til dømes fysikkprosessering, partikkeleffekter osv. "General purpose"-kjernene i 360 (det er altså tre PPU`er av nokonlunde samme type som i Cell, med unntak av at dei har annerlede integersett)er meir fleksible, og gjer at dei kan brukes til fleire formål enn SPU`ane, inkludert multimediaoperering osv. Dei er på den andre sida ikkje på langt nær like raske som ein SPU på oppgåvene eg nevnte overfor.

Den samla krafta vert  overlegen i Cell - men det at prosessorsystema er sopass anleis gjer at det nok vert ein del forskjell i kva type spel me kjem til å sjå på dei ulike konsollane i framtida. :) Det at multiprossesering med Xenon er så fleksibelt på grunn av at dei tre kjernene er identiske gjer at det er mykje lettare å disponere ressursebehovet, og få eit godt resultat.

7907520[/snapback]

Er ikke uenig i hva du sier. Mitt poeng var bare å illusterere at de 2 CPU'ene er ikke så ulik i ytelse og multitasking/antall tråder/prosesser osv.

De har begge sine styrker og Cell har mye potensiale, men man må holde føttene på jorda.

Det eventyret med egen lydkanal på hver blomst osv er fullstendig pisspreik, jeg vet godt hva som finnes av hardware innen studioproduksjon og hva som er normer.

Dette gjelder både på dedikert hardware til DAWs (digital audio workstations, altså PC'er dedikert til audio/studio arbeid) og synther og annet dedikert ekstern hardware.

Dette er ikke mulig med dagens hardware.

Lenke til kommentar

Heilt utrolig. eg ler meg ihjel enda eg er nesten drept her eg sitter paa jobben. Viser bare at folk rett og slett suger til seg av det tullet Sony viser.

Eg gir meg faen over om vi vil se den hellvettes skogen din i noen spill Avean.

Hellvettesskift paa jobben og det er over og ut for Mala.

Lenke til kommentar

7903497[/snapback]

Jeg vet at du som oss alle andre er veldig fasinert av sony sin pressekonferanse på E3 i 2005.

Men nå er det 2007, ting har forandret seg. Å kanskje ikke i den retningen du tenker......sorry to burst your bubble. Men se 06 konferansen.

Lenke til kommentar
*snip et emne jeg ikke kan om og som andre som ikke kan noe om det burde og holde seg unna*

Wii er ikke Virtual reality, Wii er å ta bevegelse å bruke det til noe fornuftig, i form av Wiimoten. Wii er ikke et eksempel på VR, for VR er så langt fra å bli en realitet som det er mulig. Wii har det den trenger, og thats it. Den spyr ikke innpå med dupeditter som man såvidt skjønner bruken av, men satser på ren skjær glede i spilling.

Nå er det ikke du som er universets enehærsker så selv om du synes WIi er kjedelig, og du har noen med deg, så hører jeg mye heller på salgstall og tomme butikker fremfor din synsninger som er like mye på vidda som Valla og Nelvik.

Ser ut som Göbbles er reist seg fra de døde og ansatt i Sony, for propagandaen som Sony spyr ut for tiden ser ut til å virke på enkelte her på forumet. Nesten som det sony sier blir en universal lov. Og PS3boys er rask med å stemple andre som konsoll fanboys? kanskje ikke kaste stein når du sitter i glasshus.

Lenke til kommentar

Eg er av den oppfatting at viss du først skal gjera noko fornuftig med bevegelsesevna di, så skal du ikkje spele spel framfor fjernsynet.

Då er det betre å kome seg ut i frisk luft. ;)

Og alle som skal kjøpe Ps3 er ikkje einige med Avean, sjølv om visse personar lyter til å tru det.

Lenke til kommentar
Eg er av den oppfatting at viss du først skal gjera noko fornuftig med bevegelsesevna di, så skal du ikkje spele spel framfor fjernsynet.

Og alle som skal kjøpe Ps3 er ikkje einige med Avean, sjølv om visse personar lyter til å tru det.

7909283[/snapback]

Mente da om du skal gjøre noe fornuftig med bevegelsesevnene og spille samtidig.

Det som dog er pussig med Wiimoten er at før Wii kom ble det sagt veldig mye fra PS3 leiren i form av disse ordene "gidder da fan ikke veive rundt som en idiot med hendene" men rett etter Wiis suksess blant folk kom plutselig folk med "PS3 har Sixaxis, du heller på kontrollen og beveger den rundt. Kult ikke sant?". Ironisk? Neppe.

Selv om ikke alle er enige med Aveans punkter, oppfører han selv seg som alle PS3 eiere er enige i hans ord. Om dere ikke er det, tror jeg det er påtide at PS3 leiren samler ballene sine litt sammen og sier det til han, ellers blir dere å fortsette å få samme fyk som han.

Lenke til kommentar

7909283[/snapback]

Om dere ikke er det, tror jeg det er påtide at PS3 leiren samler ballene sine litt sammen og sier det til han, ellers blir dere å fortsette å få samme fyk som han.

7909847[/snapback]

Hvorfor i all verden skulle vi det, hvorfor skulle man bruke tid å krefter på å omvende Avean. Han er jo den ultimate Sonyboy'en! Ingen over og ingen ved siden!

Nei, men seriøst, å på stå at vi andre(the others) skal få svi for hva han sier er tåpelig. Trodde du var mer fornuftig enn som så.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skulle vi det, hvorfor skulle man bruke tid å krefter på å omvende Avean. Han er jo den ultimate Sonyboy'en! Ingen over og ingen ved siden!

Nei, men seriøst, å på stå at vi andre(the others) skal få svi for hva han sier er tåpelig. Trodde du var mer fornuftig enn som så.

7910084[/snapback]

den som tier, samtykker :p

7910194[/snapback]

Så perfekt sagt :)

Lenke til kommentar
Så hver gang en ms fan sier noe idiotisk så kommer vi etter deg Bear :D Nei som sagt igjen, så gidder i værtfall ikke jeg å bruke kalorier på å fortelle Avean at disse kommentarene hans ikke henger på greip. Dette er noe alle forstår fra før.

7911360[/snapback]

MS? Nei, men når en Nintendofan sier noe idiotisk er det bare å plinge på :p

Nei jeg bare troller litt der oppe, håper jeg ikke trolla for hardt da. Tror ingen vetugga person på dette forumet tar Avean seriøst lengere, jeg har i alle fall store problemer med å ta han seriøst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...