Gå til innhold

PS3 spill og Blu Ray


Straffa

Anbefalte innlegg

Nå er det da slik at oblivion på ps3 har bare halvparten av laste tiden til xbox 360, frameraten er bedre og har mindre framedrops. Tegneavstanden er også bedre på ps 3 versjonen. Så hvordan avanore kan påstå at ps 3 versjonen er dårligere enn xbox 360 versjonen skjønner ikke jeg. Se oblivion tråden for kilde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er det da slik at oblivion på ps3 har bare halvparten av laste tiden til xbox 360, frameraten er bedre og har mindre framedrops. Tegneavstanden er også bedre på ps 3 versjonen. Så hvordan avanore kan påstå at ps 3 versjonen er dårligere enn xbox 360 versjonen skjønner ikke jeg. Se oblivion tråden for kilde.

7889065[/snapback]

 

I siste episode 1UP Show så nevner de vel at utvidelsespakka til 360 versjonen oppdaterer spillet slik at den får mange av de forbedringene som PS3 versjonen får. Nå har jeg ikke spilt verken PS3 versjonen eller den oppdaterte 360 versjonen så jeg skal ikke uttale meg bastant om det.

Lenke til kommentar

Syns det er rart hvordan så mange kan poste ting som "XBOX 360 skal få ditt og datt en eller annen gang, så PS3 suger i forhold" og "PS3 versjonen av dette og hint kommer til å bli mye bedre enn 360 versjonen for det har jeg lest at en eller annen fyr har skrevet på nettet".

 

Totalt meningsløst så lenge man faktisk ikke har prøvd hverken det ene eller det andre! Dette bør det bli slutt med dersom diskusjonene skal ha noe for seg.

Lenke til kommentar

The PS3 version of Oblivion isn't a simple port of the game either, although players who have picked up the 360 version will be very familiar with the control scheme. For one thing, the PS3 version has been optimized to take advantage of the Cell processor and hardware that the system offers. As a result, the game runs a lot faster than the 360 build. Entering dungeons or buildings results in a load of 3-5 seconds, compared to the 7-10 seconds or longer for the 360 version of the game. Similarly, the amount of framerate drops or hitches that cropped up in the wilderness as you accessed a new area on the 360 have been substantially reduced on the PS3 version. There is a plan to completely eradicate these issues as the game nears release, as well as fixing a number of bugs that were present in the other builds. Kiss the item duplication glitch goodbye.

 

Visual textures are much sharper in the PS3 version of the game.

 

The visual presentation of Oblivion has also been significantly enhanced. While it was a beautiful title on the 360, far off environmental details often displayed low resolution textures. This has been fixed with new shaders dedicated to rendering the foreground cleanly with sharper details, so rocky landscapes now have craggy appearances instead of smooth, non-distinct surfaces. While there is still a fair amount of pop-in that occurs (which can't be helped due to the size of the world), the draw distance is farther than the 360 version. As a result, screens from the PS3 version should approach those from high end PCs running Oblivion, which is an impressive feat

 

IGN PS3 Oblivion Hands-on

 

Ja dette høres jo mye dårligere ut enn xbox 360 :roll:

Lenke til kommentar
OK. Viss ikkje DET er godt nok, så skal eg personleg ete bereten min på eige insj, som me seier i forsvaret. :yes:

7894302[/snapback]

 

1UP sier noe helt annet

 

I played the PS3 version at the same event as Shivering Isles, and I'll just say that IGN's PS3 channel states things more strongly than I would. Sure, the lack of antialiasing makes a big difference. Will you like it? That's going to be a personal preference thing. Used to be that without antialiasing everything looked distractingly jagged. The jaggies are still there, but there's enough detail in the geometry that you don't have those long sides of polygons that really looked so awful, and the tradeoff is that without the edges being smoothed out, you get that sharp look.

 

As someone already pointed out the new shader code is going to be added to the 360 version in a live update. It makes a nice difference, eliminating that over-bright washed out look the distant backgrounds would get. The loading times I can't comment on because I wasn't timing them. Both have loads long enough that you can't help but notice.

 

The DLC thing had nothing to do with hard drive space. It's a matter of how much can be loaded into the physical memory of the hardware. They want to do some DLC on PS3; from what we talked about it sounds like they will pick a selection of what's come out on 360 and make it available on PS3. And keep in mind that Shivering Isles was only announced for PC and 360. Who knows whether it will ever find it's way to PS3.

Link

Lenke til kommentar
Det som slår meg er at dei desidert beste spela på den lista, nemleg Motorstorm og Resistance overstig 9GB (faktisk kan berre 7.5 reknast som "effektive") med god margin.

Og desse spela er første generasjon.

Hideo Kojima har sagt han vil ta i bruk minst 40GB av den tilgjengelige plassen.

7887109[/snapback]

Ihvertfall mtp størrelsen til NFS: Carbon og Motorstorm er det åpenbart en del data redundancy, for en eller annen grunn, ute å går her.

 

Content creation koster for mye til at størrelsen på spillene vil øke raskt. Etterhvert vil utviklerene jobbe smartere og komme på metoder for å utnytte plassen til Blueray, men jeg tviler på DVD formatet vil begrense Xbox360 iforhold til PS3 noe merkant før mot slutten av konsollens levetid.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Fram og tilbake er like langt  :whistle:

7894428[/snapback]

 

Ja, Evolution Studios og Hideo vil berre gjere disken større for moro skuld. Tenk, dei skal more seg med å la spela bli større enn 9GB heilt fram til 2010 og utover! :whistle:

 

"Now THAT`s sarcasm"-Homer J. Simpson.

Lenke til kommentar

Ja det vil være spill som overgår 9GB. Ja vi vil se spill på Xbox360 på 2 og 3 DVD'er. Men hovesaklig blir det nok pga spill med mye HD FMW, der disc bytting ikke burde være et stort problem. Med slutten av konsollens levetid tenkte jeg på Xbox360, til neste Xbox er ute.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Ja det vil være spill som overgår 9GB. Ja vi vil se spill på Xbox360 på 2 og 3 DVD'er. Men hovesaklig blir det nok pga spill med mye HD FMW, der disc bytting ikke burde være et stort problem. Med slutten av konsollens levetid tenkte jeg på Xbox360, til neste Xbox er ute.

7894669[/snapback]

 

det er ikke sikkert, vi trenger ikke noe cgi ingame saker, da grfikken i sleve spillet er god nok til dette, se på GOW... så da tar det ikke så mye plass.

dessuten blir komprimering bedre og bedre

Lenke til kommentar
Fram og tilbake er like langt  :whistle:

7894428[/snapback]

 

Ja, Evolution Studios og Hideo vil berre gjere disken større for moro skuld. Tenk, dei skal more seg med å la spela bli større enn 9GB heilt fram til 2010 og utover! :whistle:

 

"Now THAT`s sarcasm"-Homer J. Simpson.

7894459[/snapback]

 

Nå mente jeg diskusjonen som foregår her da. Sa ingenting om størrelsen. Mest ment på hva IGN sier og så kommer 1UP med noe helt annet

Lenke til kommentar
det er ikke sikkert, vi trenger ikke noe cgi ingame saker, da grfikken i sleve spillet er god nok til dette, se på GOW... så da tar det ikke så mye plass.

dessuten blir komprimering bedre og bedre

7894723[/snapback]

Tja.. Selv om dem bruker ingame motoren kan dem vise mer med FMW og det gir også en fordel med å kunne skjule loade tider. GeOW har faktisk noen FMW sekvenser.

Jeg tviler også på at japankse RPG spill vil slutte med FMW med det første.

Lenke til kommentar
Nei. 3D grafikk tar nesten ingen plass. Oblivion som er et enormt stor spill fyller vel ikke halve DVD plata engang.

7887100[/snapback]

Jeg vet ikke hvor du får det fra. Jeg sjekka en torrent av 360-versjonen og der tok oblivion 7 GB.

 

Er det bedre med mer plass ? Ja. Er det 3000kr bedre ? Vel.

7888025[/snapback]

Kilde? Eneste prisindikasjon jeg har sett var en 120 dollar. Noe som i dag tilsvarer 750 kroner. Har ikke noe kilde, men det var en sånn prisoverslag over hvor mye de trodde ps3 og xbox360 kosta å produsere. Søk litt på forumet etter "ps3 selges med tap" eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Nei. 3D grafikk tar nesten ingen plass. Oblivion som er et enormt stor spill fyller vel ikke halve DVD plata engang.

7887100[/snapback]

Jeg vet ikke hvor du får det fra. Jeg sjekka en torrent av 360-versjonen og der tok oblivion 7 GB.

Faktisk spill data er noe sånn som 4,7GB, derav 3GB til lyd/tale (som er enormt mye).

Lenke til kommentar
Nei. 3D grafikk tar nesten ingen plass. Oblivion som er et enormt stor spill fyller vel ikke halve DVD plata engang.

7887100[/snapback]

Jeg vet ikke hvor du får det fra. Jeg sjekka en torrent av 360-versjonen og der tok oblivion 7 GB.

Faktisk spill data er noe sånn som 4,7GB, derav 3GB til lyd/tale (som er enormt mye).

7898649[/snapback]

Personlig ville jeg ikke spilt det spillet uten lyden eller talen. Det er esensielt. men ja. Det er utrolig mye lyd i spill fremover. Og det er nok der det vil komme til gode med ekstra lagringsplass. Å uansett så er det lite vi her på et gamer forum i lille norge kan gjør med sony sin strategi. Noen liker den og andre ikke. Noen liker å få alt i en litt eksklusiv pakke, andre liker å kjøpe en start og oppgradere etterhvert. Nå kommer PS3 med blue ray og det er en ganske bra ting med hennhold til plass osv i spill. Det er ivertfall ingen ulempe på annet en pris. Det kunne kanskje kuttet ned til 4500,- uten blue ray. Så den ville enda vært "dyr" Jeg liker muligheten til å se filmer på mine konsoller. Spesielt viss de har god kvalitet. Å det virker det som PS3 har. Med HDMI utgang osv.

Lenke til kommentar
Oblivion har over 50 timer med tale. Jeg tviler på 3GB til audio vil bli nærheten av vanlig selv for RPG'er.

7901770[/snapback]

kvalitetøkning på lyd. Oblivion har mp3 som lydformat. viss jeg ikke tar helt feil. Å det er ikke lossless for å si det slik.

 

Men tale er must i nye spill uansett. Å jo bedre lyd jo bedre er det.

Lenke til kommentar

Og Oblivion høres helt jævlig ut? Det duger bra for de aller fleste. Så muligens vil utviklerene benytte seg av høyere bitrate på PS3, det betyr ikke akkurat at Xbox360 er doomed.

 

Jeg snakker ikke om spill vil bruke tale eller ikke, men mengden av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...