Gå til innhold

PS3 spill og Blu Ray

Straffa

Anbefalte innlegg

Det som slår meg er at dei desidert beste spela på den lista, nemleg Motorstorm og Resistance overstig 9GB (faktisk kan berre 7.5 reknast som "effektive") med god margin.

Og desse spela er første generasjon.

Hideo Kojima har sagt han vil ta i bruk minst 40GB av den tilgjengelige plassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er bare en ting jeg lurer litt på, siden jeg ikke har sånn kjempegreie på emnet akkurat.

siden spillene til ps3 blir på bluray, burde ikke da spillene bli en del lenger og bedre enn 360 sine? siden de har plass til mye mer på platene. De blir vel sikkert ikke det, men hvorfor ikke? har ikke en bluray plate ca 50gig elns? og spillene nevnt i begynnelsen av topicen ikke tar halve plassen engang, hvorfor tar de ikke da og lager noen kjempe lange og bra spill og bruker nesten hele plassen?

jeg er sikkert totalt på villspor på mye av det jeg sier her, men jeg spør nå iallefall.

7886956[/snapback]

Hvis de tar ibruk plassen ja :) Sony mener de allerede har spill under utvikling som presser dagens grenser på Blu-ray. Innen året er omme skal de lansere større Blu-ray plater.

Jeg tror dette er planlagt fra langt tilbake. Det er en grunn til at PS3 har en blu-ray spiller, ikke bare for å spille HD filmer. Cell prosessoren er istand til å rendre ufattelig svære omgivelser med utrolig detaljnivå. Den er ideelt for svære MMORPG spill med ett detaljnivå vi ikke har sett enda. Så da er det kanskje en fordel med blu-ray, der har de egentlig ingen grenser for hvor mye spillressurser de kan ha.

Hvis Sony får rett så er den eneste spillmaskinen som kommer til å holde følge er oss PC brukere :) HD-DVD kommer jo ikke til å bli brukt til spill, kun film og det har jo ikke i nærheten like stor kapasitet.

Uansett blir det veldig spennende, det er snakk om en revolusjon på spillfronten og for oss brukere er det bare å glede seg !

7887021[/snapback]

Er dette seriøst ?

Lenke til kommentar
Jeg tror dette er planlagt fra langt tilbake. Det er en grunn til at PS3 har en blu-ray spiller, ikke bare for å spille HD filmer. Cell prosessoren er istand til å rendre ufattelig svære omgivelser med utrolig detaljnivå. Den er ideelt for svære MMORPG spill med ett detaljnivå vi ikke har sett enda. Så da er det kanskje en fordel med blu-ray, der har de egentlig ingen grenser for hvor mye spillressurser de kan ha.

PS3 renderer fremdeles en og en frame og det er mer domene til RSX. Lengden av spillet eller størrelsen på spillverdenen og detaljnivået i en gitt scene er ikke så begrenset av mediet, men omfanget av unikt innhold er det.

Når det gjelder MMORPG spill vil dem ikke i nærheten bli like grafikk intensive som andre type spill av samme generasjon. Utviklerene har nokså lite kontroll over hva som skjer på skjermen i slike spill og de må da ta høyde for veldig mye.

Lenke til kommentar
Eg ser ikkje kva som er feil med det han skreiv.

Det er kanskje litt biased, men meiningane er velbegrunna.

7887309[/snapback]

Ja dette har han peiling på. Sony arrangerte jo en privat visning for han da han var på E3 og mener jeg å huske :!:

Lenke til kommentar
Eg ser ikkje kva som er feil med det han skreiv.

Det er kanskje litt biased, men meiningane er velbegrunna.

7887309[/snapback]

Ingen tar blinde fanboys som påstår ditt og datt seriøst for fem øre :whistle:

Hadde jo helt glemt det han er jo spilljornalist har inside osv.. Fy søren jeg savner gamle Avean :w00t:

Endret av disabled
Lenke til kommentar
Rett og slett eit FANTASTISK argument. :whistle:

7887467[/snapback]

Hvorfor ikke ? Hva er poenget med en bluray plate når man installerer spillene uansett ? Vil det være noe forskjell på installere et spill på 20 gigabyte fra en bluray plate fremfor 2 DVD plater f.eks ? Man slipper å bytte plate under installeringen ?

Lenke til kommentar
Blir kjipt å måtte installere 50 gigabyte til PS3 harddisken da. Vil vel ta noen timer.

Eg lurar på kor mange harddiskar du har til 360, viss du lagrar alle spela dine der? :ermm:

7887467[/snapback]

Har ikke 360. Men jeg vet at på PS3 anbefales det å installere spillene med mindre man vil ha 30 sekunders ladetider på ymse spill.

Bluray spilleren laster tregt.

Lenke til kommentar
snipp snapp snute

Du er det ikke mange som tar seriøst ;)

7887307[/snapback]

Du, disabled. Han her karen her har peiling. Eg hadde vært forsiktig med å snakka i mot han. Han er tydeligvis ein bransje-mann:
PS3 er istand til rendre mil på mil med detaljerte landskaper og om du har en million blomster kan hver eneste blomst ha en Dolby Digital kanal hver.

6221146[/snapback]

[ironi]Berre sjå på dette. Om eg ikkje tek heilt feil, var vel Avean VIP på Sony sin pre E3 2005 konferanse.[/ironi]
Lenke til kommentar

Greit nok at Avean ikke er helt planta på jorda i alt han prater om, men syns dere har prata nok om det nå, eller hva? Ikke synk ned på det nivået selv. Det har vel ikke så veldig mye med tråden å gjøre?

Dessuten tydelig flere i denne tråden som "vet" ditt og datt. Skal ikke nevne navn. :roll:

Lenke til kommentar

hva er det dere andre sier nå? at man må innstalere spillene på ps3? hva er det for noe tull?

Skjønner fortsatt ikke helt detta her, dere er alle imot det han Avean sa har jeg skjønt, men det å ha nermere 40gig mer plass på blurayplatene enn på Xbox sine vanlige plater, Så må vel det gjøre så spillene blir utrolig mye større? og at de nermest slipper og komprimere noe som helst osv?

virker bare så utrolig dumt og ha så mye ledig plass igjen som de kan bruke.

F.eks Gta, hvis man laget et gta spill og fylt ut hele bluray plata, så måtte jo spillet blitt enormt stort?

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Vi må faktisk ikke glemme sony sitt argument når det gjelder blue ray. Man kan si mye om sony og hva dritt de sier av og til. Men dette argumentet er faktisk bra.

Når PS2 ble lansert var så å si alle spillene på CD plater. Men i slutten av syklusen til PS2 er 97% av alle spillene på DVD og tar opp så å si hele plassen.

Så å tenke fremover er ikke dårlig. Selv om det koster litt mer.

Lenke til kommentar
hva er det dere andre sier nå? at man må innstalere spillene på ps3? hva er det for noe tull?

Skjønner fortsatt ikke helt detta her, dere er alle imot det han Avean sa har jeg skjønt, men det å ha nermere 40gig mer plass på blurayplatene enn på Xbox sine vanlige plater, Så må vel det gjøre så spillene blir utrolig mye større? og at de nermest slipper og komprimere noe som helst osv?

virker bare så utrolig dumt og ha så mye ledig plass igjen som de kan bruke.

F.eks Gta, hvis man laget et gta spill og fylt ut hele bluray plata, så måtte jo spillet blitt enormt stort?

7887821[/snapback]

Du må ikke installere spill, men hvis ikke blir ladetidene rimelig drøye.

Ridge Racer 7 f.eks installerer 5 gigabyte så ladingen går raskere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...