Gå til innhold

PS3 spill og Blu Ray

Straffa

Anbefalte innlegg

Det er spørsmål folk som vil ha PS3 kan stille seg selv. Trenger ikke en Xbox bot til å gjøre det for dem.

7881760[/snapback]

Derfor jeg laget denne tråden her. Jeg hadde stått i kø fra dag 1 for å få tak i konsollen om prisen var riktig. Eneste måte jeg kommer på for at prisen skulle vært riktig for meg, var uten Blu Ray spilleren

Har skrevet det flere ganger i tråden, er den for ille så får Moderator stenge dennet tråden. Men dette er tross alt et diskusjonsforum og det er lov å diskutere saker og ting så lenge det ikke går over styr og stell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tips til deg Aylars da! Kjøp deg ps3 60 GB på videogamesplus.ca. Så får du den for 3990 kr ca. Plus frakt. Den blir garantert ikke stoppe i tolla.

7882275[/snapback]

Vurderer å kjøp en X360 addon og kanskje en PS3 derfra

Det jeg lurer på er om det blir stoppet i tolla, kan jeg sende det tilbake? Eller må jeg betale varen uansett?

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Det er spørsmål folk som vil ha PS3 kan stille seg selv. Trenger ikke en Xbox bot til å gjøre det for dem.

7881760[/snapback]

Derfor jeg laget denne tråden her. Jeg hadde stått i kø fra dag 1 for å få tak i konsollen om prisen var riktig. Eneste måte jeg kommer på for at prisen skulle vært riktig for meg, var uten Blu Ray spilleren

Har skrevet det flere ganger i tråden, er den for ille så får Moderator stenge dennet tråden. Men dette er tross alt et diskusjonsforum og det er lov å diskutere saker og ting så lenge det ikke går over styr og stell

7882860[/snapback]

Forstår at prisen er litt stiv for deg. Å at du er anti plass på plata. Du synes DVD er nok for du lever i nuet. Å det er du fri for å gjøre. Jeg ser på Blue ray spiller som et stort pluss. Siden jeg også er veldig glad i film og har HDTV.

Å hadde enkelte medlemmer her inne på forumet ikke vært så kvasse i kantene hver gang prisen på en konsoll eller noe om den konsollen ble nevnt. Så ville det ikke vært nødvendig for moderator å stenge tråder.

Det er greit å diskutere dette. Men når man starter en tråd så er det lov å være litt mindre partisk for å faktisk starte en saklig diskusjon istedefor om "det er verdt det"

Lenke til kommentar

Jeg har alltid vært en kjøpe-alle-konsoller-mann, og hvis PS3 hadde kosta 3k uten bluray og wifi hadde jeg sikkert plukka opp den også. Jeg er godt fornøyd med high-end PC og 360 for current-gen spilling, fint supplert av Wii, DS, og PSP. Likevel er jeg vel villig til å gi rundt 3k for å i fremtiden kunne kjøpe FF13, MGS4, Heavenly Sword, og eventuelle andre fristende exclusiver som måtte dukke opp, men 6k blir litt drøyt, da venter jeg heller til generasjonen går mot hell og priskuttene kommer, så koser jeg meg med det jeg har gått glipp av da. :)

Det handler ikke først og fremst om jeg har råd eller ikke, men om jeg synes kjøpet er fornuftig. Spillstua er adskilt fra hjemmekino-rommet, så funksjonene utover spill er verdiløse for meg. Hvis jeg litt pessimistisk anslår at det vil komme 6 exclusives til PS3 som jeg vil ha jævlig lyst på (er nokså kresen ;) ), blir den effektive prisen per spill ~1500.- hvis jeg kjøper konsollen ved launch, og for meg blir det uvettig bruk av penger.

Lenke til kommentar

7881760[/snapback]

7882860[/snapback]

Men vi har skjønt at du ikke har lyst å kjøpe PS3 nå, hovedsaklig pga pris. Enhver som har surfa dette forumet mer enn to minutter har fått med seg det.

Så hva me å ro ned anti-PS3 propagandaen littegrann? Jeg tror folk klarer å tenke seg fram til om de vil kjøpe en spillkonsoll med Bluray til 6000 kr helt på egen hånd.

Lenke til kommentar
kanskje vil de la data ligge "pakket ut" på blu-ray discen slik at man slippe å pakke dette ut når dataen streames inn i minnet, noe som gjør at cpu'en får ledig kapasitet som kan brukes til andre ting. Men dette må da være positivt. Når vi samtidig kan nyte godt av bedre video og lyd kvalitet så er det også en pluss i margen.

7882036[/snapback]

Det hadde gitt helt uakseptable lange loade tider. Komprimering er forsatt en nødvendighet pga nettopp dette.

Lenke til kommentar

7882860[/snapback]

Men vi har skjønt at du ikke har lyst å kjøpe PS3 nå, hovedsaklig pga pris. Enhver som har surfa dette forumet mer enn to minutter har fått med seg det.

Så hva me å ro ned anti-PS3 propagandaen littegrann? Jeg tror folk klarer å tenke seg fram til om de vil kjøpe en spillkonsoll med Bluray til 6000 kr helt på egen hånd.

7884404[/snapback]

Amen to that!

Lenke til kommentar
Hvis PS3 skal ta igjen ledelsen til 360 er den nødt til å selge ca 200K mer konsoller hver måned enn 360 de neste 4-5 årene.

Ikke særlig sannsynlig.

7881402[/snapback]

Tror det vil gå mye fortere enn det. I løpet av to år er PS3 salgsleder.

7882159[/snapback]

haha, er det mulig ?

Så du tror PS3 vil selge 600K konsoller mer enn 360 HVER MÅNED de neste 2 årene ? Hvor virkelighetsfjern er det mulig å være ?

Det må de gjøre for i det hele tatt komme likt med 360 om 2 år.

Lenke til kommentar
*kremt*

Våpenhvile? Det er når man hviler våpnene sine for å ha masse energi til å hugge løs senere, er det ikke? :wee:

7885130[/snapback]

Den er long gone. Å så lenge begge parter ikke er med på våpenhvilen er det ikke verdt noe. Jeg liker alle konsollene. Selv om jeg nok virker som en PS3 fyr her inne.

Men det er som i krig. Viss det ene landet vil ha våpenhvile å det andre teppebomber hovedstaden. Så blir det svar på tiltale uansett hva FN sier ;)

Lenke til kommentar

Hihi, jeg er ikke dum heller.

Selvfølgelig er ikke en våpenhvile mellom folk som liker Sony Playstation og folk som liker Microsoft xBox mulig. Det er jo en selvsagt teoretisk og praktisk umulighet.

Jeg bare syntes hele konseptet "konsollkrig" er litt artig.

Jeg mener, I do enjoy my favorite console and most of the games, and you enjoy yours. F**K YOU, YOU F***ING W****! (?) :hm:

Endret av rasgar
Lenke til kommentar
Jeg bare syntes hele konseptet "konsollkrig" er litt artig.

Jeg mener, I do enjoy my favorite console and most of the games, and you enjoy yours. F**K YOU, YOU F***ING W****! (?) :hm:

7885252[/snapback]

Latterlig, ja, men det er ofte sånn det er i den virkelige verden også, når det gjelder ordentlig krig. Dessverre. :(

Våpenhvile i en konsollkrig er mulig den dagen samtlige personer klarer å slutte å være så forbanna opptatt av hvilke valg av konsoll alle andre tar, og heller starter å konsentrere seg om sitt eget valg og være fornøyd med det.

For helt alvorlig: Så lenge jeg er fornøyd med den konsollen jeg har valgt å kjøpe, så spiller det da vel overhodet ingen rolle hva alle andre her inne på forumet, og i verden ellers kjøper?

Det er ikke viktig for meg at Xbox 360 vinner større markedsandel enn PS3 eller vica versa. Eller om Nintendo kaprer flertallet.

Så hvorfor krangle om det. Og hvorfor prøve å overbevise andre om at "din" konsoll er best? :roll:

Lenke til kommentar

det er bare en ting jeg lurer litt på, siden jeg ikke har sånn kjempegreie på emnet akkurat.

siden spillene til ps3 blir på bluray, burde ikke da spillene bli en del lenger og bedre enn 360 sine? siden de har plass til mye mer på platene. De blir vel sikkert ikke det, men hvorfor ikke? har ikke en bluray plate ca 50gig elns? og spillene nevnt i begynnelsen av topicen ikke tar halve plassen engang, hvorfor tar de ikke da og lager noen kjempe lange og bra spill og bruker nesten hele plassen?

jeg er sikkert totalt på villspor på mye av det jeg sier her, men jeg spør nå iallefall.

Lenke til kommentar
det er bare en ting jeg lurer litt på, siden jeg ikke har sånn kjempegreie på emnet akkurat.

siden spillene til ps3 blir på bluray, burde ikke da spillene bli en del lenger og bedre enn 360 sine? siden de har plass til mye mer på platene. De blir vel sikkert ikke det, men hvorfor ikke? har ikke en bluray plate ca 50gig elns? og spillene nevnt i begynnelsen av topicen ikke tar halve plassen engang, hvorfor tar de ikke da og lager noen kjempe lange og bra spill og bruker nesten hele plassen?

jeg er sikkert totalt på villspor på mye av det jeg sier her, men jeg spør nå iallefall.

7886956[/snapback]

Hvis de tar ibruk plassen ja :) Sony mener de allerede har spill under utvikling som presser dagens grenser på Blu-ray. Innen året er omme skal de lansere større Blu-ray plater.

Jeg tror dette er planlagt fra langt tilbake. Det er en grunn til at PS3 har en blu-ray spiller, ikke bare for å spille HD filmer. Cell prosessoren er istand til å rendre ufattelig svære omgivelser med utrolig detaljnivå. Den er ideelt for svære MMORPG spill med ett detaljnivå vi ikke har sett enda. Så da er det kanskje en fordel med blu-ray, der har de egentlig ingen grenser for hvor mye spillressurser de kan ha.

Hvis Sony får rett så er den eneste spillmaskinen som kommer til å holde følge er oss PC brukere :) HD-DVD kommer jo ikke til å bli brukt til spill, kun film og det har jo ikke i nærheten like stor kapasitet.

Uansett blir det veldig spennende, det er snakk om en revolusjon på spillfronten og for oss brukere er det bare å glede seg !

Lenke til kommentar
så jeg var ikke helt borti natta. vil ikke dette egentlig si at når spill produsentene lager spill som fyller ut bluray platene så vil de spillene være ganske overlegne i forrhold til de som er til xbox 360?

7887036[/snapback]

Nei. 3D grafikk tar nesten ingen plass. Oblivion som er et enormt stor spill fyller vel ikke halve DVD plata engang.

Film er det som gjerne tar mye plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...