Gå til innhold

PS3 spill og Blu Ray

Straffa

Anbefalte innlegg

Utrolig tynne argumenter. Støyende for annet enn spill ? Hadde du sagt at den bråker for mye UNDER spilling så kunne jeg kanskje vært enig. Ellers er den jo helt stille.

Avspilling av film er betraktelig mer bråkete på X360 enn PS3. Ellers skiller vi mening kun i smak. Det er vel greit?

Bluray overtak ? Her er det vel heller din egen overbevisning som kommer frem.

Praktisk ? Greit nok.

http://www.hardware.no/nyheter/dvd_optisk/...nn_hd_dvd/36086

http://www.eproductwars.com/dvd/

Sammenlign planlagte utgivelser her:

Blu-ray http://www.thewebisode.com/blog/2006/11/bl...lease-list.html

HD DVD http://www.thewebisode.com/blog/2006/11/hd...lease-list.html

Ellers les nøye denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=690093

Dette baserer jeg min konklusjon på at Blu-ray har overtaket for øyeblikket. Ellers kan du kanskje komme med motargumenter når du bastant kaller mine utsagn for utrolige tynne. Hvis ikke, faller du i urimelighet for ditt eget utsagn ;)

7881464[/snapback]

Det er uansett altfor tidlig å vite hva som blir fremtiden for film. Selv om bluray er i hver PS3 så betyr ikke det alle PS3 eiere vil gå mann av huse å kjøpe bluray filmer.

Selv tror jeg begge formatene vil floppe. Fremtiden er digital, akkurat som musikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør vel ikke være overraskende at multiplattformspillene der passer inn på en DVD. De finnes jo på X360 også.

Mer plass er kjekt og det at mange X360-spill allerede fyller opp 8 GB tyder på at man kan få bruk for mer plass senere i denne generasjonen. Det er uansett ikke noe stort problem. De fleste spill på denne størrelsen kan uansett fylles over flere DVD-er hvis det blir krise. Jeg er litt bekymret for GTA-serien som presset kapasiteten for DVD selv med simpel PS2-grafikk, men jeg regner med Rockstar fikser biffen. Faktisk positive sider ved dette med at utviklere tvinges til å komprimere og andre smarte løsninger som igjen forbedrer ytelsen. Og utviklere har klart det utroligste. Super Mario 64 fikk plass på en 8 MB cartridge, mens gigantiske Zelda: Ocarina of Time fikk plass på en 32 MB cartridge. Selv Resident Evil 2 som tok to CD-er på PSX klarte man å pakke inn på 64 MB på N64 med et hederlig resultat.

Blu-ray blir en fordel på lang sikt, men nå i 2007 er det selvsagt ikke verdt de tusenlappene ekstra.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes det er ironisk at PS3 spill helst bør innstalleres fordi bluray spilleren er så treg ? Det tar jo vekk hele størrelse argumentet.

Så lenge spillene innstalleres uansett så gjør det vel ikke noe om spillet kom på 2 dvd'er f.eks.

Lenke til kommentar

Renger med vi ser samme trenden med PS3 og bluray, som vi gjorde med PS2 og dvd når den kom ut.

Nesten alle release spilllene var på vanlig CD, og nå mot slutten er det mange spill på dual layer dvd.

Det er fult mulig vi ser dual layer bulray spill rundt juletider

PS3 driving Blu-ray movie sales, outpacing HD-DVD

Ser jo ut som bluray går bra for sony.

Er jo ganske "gutsy" å prøve å pushe et nytt format nok en gang. Gikk jo ikke akkurat bra de andre gangene :tease:

Endret av Toreal
Lenke til kommentar
Kan avanore vennligst slutte og lage tråder negativt rettet mot ps3? Blu ray er fint og ha til fremtiden. Jeg syns det er en fin fremtids sikring.

Nå ta deg en pause fra forumet.

7881444[/snapback]

Moderator får stenge denne om det ble for ille. Var ikke ment å snakke negativt om PS3. Det er ikke selve maskinen vi prater om, men om vi trenger å betale så mye for noe mange av oss ikke vil bruke.

Ville helst sluppet å betale for Blu Ray spiller og ha en ren spill konsoll

Lenke til kommentar
Litt vanskeligt å lage en konsoll som gjør alle fornøyd desverre.

7881435[/snapback]

jeg vil nå si at MS har klart dette veldig bra...

7881436[/snapback]

Vet om ett par stykker her på forumet som ikke er så fornøyd etter å måtte levere inn konsollen til service hele tiden? Hadde det vært greit om xbox 360 koster 50 $ ekstra slik at failureraten var bare halvparten så høy?

Nå er de også solgt bare 10-11 millioner xbox 360, så hvordan alle er fornøyd med den som konsoll skjønner jeg ikke. Da hadde vel alle kjøpt den?

Ville helst sluppet å betale for Blu Ray spiller og ha en ren spill konsoll

Det har vi vel hørt en 6 - 7 tusen ganger nå? Alle sammen vet hvor misfornøyd du er med Sony og blu-ray valget deres.

Lenke til kommentar

Det er provoserende hvor unødig denne tråden er og den ikke helt så sjulte undertonen til avanore here. Kudos for det.

Å viss du tar av deg dine hyperkritiske briller. Så vil du se at stort sett alle spillene som er under 9gb er MULTIPLATTFORMSPILL. Mens spill som Resistance, genji og motorstorm er større en 9gb.

Lenke til kommentar

Kan ikke folk la være å leke kritiske eksperter på alt som har med ps3 å gjøre. Sony har faktisk laget to konsoller tidligere. Det ender bare med at dere sitter med skjegget i postkassa. :hrm:

blu ray er dyrt, og ja alle spillene som kommer kunne være på en dvdplate bla bla osv. Tingen er, og det vet dere sikkert, at sony tenker litt framover. Hvem vet... kan hende om et par år at man må ha så store lagringsmuligheter som blu ray kan stille opp med.

Endret av serf
Lenke til kommentar
Synes ikke tråden er så unødvendig. Det er faktisk litt interessant å se hvor mye plass PS3 spillene bruker på BD diskene. At folk ikke kan diskutere det i en god tone er jo et helt annet problem...

7881751[/snapback]

Jeg er enig i det du sier at det er spennende å se hvor mye plass spillene tar. men det lille ekstra sleivsparket til avanore angående om "det er verdt 3000 ekstra" osv osv. Er bare helt unødvendig. Det er spørsmål folk som vil ha PS3 kan stille seg selv. Trenger ikke en Xbox bot til å gjøre det for dem.

Lenke til kommentar

Det hadde nok ikke vært noe problem å lansere en PS3 versjon uten Blu-Ray der spillene kom på flere DVD'er. Ettersom mange PS3 spill har mulighet for å innstallere seg på harddisken, kunne man kanskje til og med unngått disc swaping. Dermed kunne Sony tilbudt en PS3 med en hyggligere prislapp for de som ikke har noe interesse for Blu-Ray. Ta bort Wi-Fi, Blu-Ray og minnekortlesere så tror jeg prisen hadde konkurrert med X360.

Lenke til kommentar
Det hadde nok ikke vært noe problem å lansere en PS3 versjon uten Blu-Ray der spillene kom på flere DVD'er. Ettersom mange PS3 spill har mulighet for å innstallere seg på harddisken, kunne man kanskje til og med unngått disc swaping. Dermed kunne Sony tilbudt en PS3 med en hyggligere prislapp for de som ikke har noe interesse for Blu-Ray. Ta bort Wi-Fi, Blu-Ray og minnekortlesere så tror jeg prisen hadde konkurrert med X360.

7881809[/snapback]

Vel kanskje Sony tenker et eller 2 år lengre frem i tid. Men uansett du har jo rett i at viss man tar bort alle de ekstra funskjonene som PS3 har kontra 360 så ville den klonen kunnet konkurert med 360 hva pris angår.

Men så er PS3 litt bedre utstyrt og den er også da litt dyrere. Å det er jo ikke som sony soper inn 3000 i profit for hver konsoll her. Man får faktisk det man betaler for. Noe som ofte stemmer i en litt kapitalistisk verden.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som synes det er ironisk at PS3 spill helst bør innstalleres fordi bluray spilleren er så treg ? Det tar jo vekk hele størrelse argumentet.

Så lenge spillene innstalleres uansett så gjør det vel ikke noe om spillet kom på 2 dvd'er f.eks.

7881513[/snapback]

I Japan har de alt fått et spill til xbox360 som funker fin-fint på 3 DVD plater.. Blue Dragon.. Ingen revolusjon at spill kan deles opp.. og det er heller ikke noe problem så lenge du slipper å bytte disk ørten ganger mitt i en kamp.. Jeg er av den typen som faktisk ikke har noe problem med å bevege litt på meg.. Dette alene er ikke noe argument for hvorfor PS3 mååå ha Blu-ray.. Ikke pga spillene.. det er pga at Sony mååå vinne formatkrigen.. og tjene penger.. noe de ikke akkurat gjør for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Vel kanskje Sony tenker et eller 2 år lengre frem i tid. Men uansett du har jo rett i at viss man tar bort alle de ekstra funskjonene som PS3 har kontra 360 så ville den klonen kunnet konkurert med 360 hva pris angår.

Men så er PS3 litt bedre utstyrt og den er også da litt dyrere. Å det er jo ikke som sony soper inn 3000 i profit for hver konsoll her. Man får faktisk det man betaler for. Noe som ofte stemmer i en litt kapitalistisk verden.

Helt enig at man får mer, men jeg ville gjerne hatt valget om jeg ville ha alt det der eller ikke. I verste fall måtte spillene ha kommet på 3-4 DVD'er og jeg ser ikke på det som noen krise for min egen del å måtte bytte noen plater i ny og ne (eventuelt innstallert det på disken).

Lenke til kommentar
Synes ikke tråden er så unødvendig. Det er faktisk litt interessant å se hvor mye plass PS3 spillene bruker på BD diskene. At folk ikke kan diskutere det i en god tone er jo et helt annet problem...

7881751[/snapback]

Men, brolexl tar fram eit godt poeng då.

Alle spela som tar under 9gb er, nemlig, multi-plattform. Så post #1 poengterar egentlig berre noko som alle i teorien hadde klart å tenkje seg fram til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...