Wackee Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hei. Stemmer det at GHz på intel core 2 duo f.eks e6600 kan ganges med 2 for å vise den respektable ytelse? f.eks 2.40 GHz = 4.80 GHz? For i CPU-Z så står det at Core Speed = 2.395. Og når eg skal starte HL 2- Lost Coast så står det at anbefalt 2.9 GHz men at min PC kun har 2.4 GHz. Stemmer dette? Eller har min egentlig 4.8GHz? Håper på raskt svar! Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Du har 2x2,4 Ghz. Men den er kraftig, Ghz er ikke en universal måle enhet. Den har ingen problem med HL2 eller noe annet spill. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hei.Stemmer det at GHz på intel core 2 duo f.eks e6600 kan ganges med 2 for å vise den respektable ytelse? f.eks 2.40 GHz = 4.80 GHz? For i CPU-Z så står det at Core Speed = 2.395. Og når eg skal starte HL 2- Lost Coast så står det at anbefalt 2.9 GHz men at min PC kun har 2.4 GHz. Stemmer dette? Eller har min egentlig 4.8GHz? Håper på raskt svar! 7881319[/snapback] 2,9GHz er i følge "Pentium-standarden". Som at feks BF2 har minimumskrav på 1,7GHz Pentium 4. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Hei.Stemmer det at GHz på intel core 2 duo f.eks e6600 kan ganges med 2 for å vise den respektable ytelse? f.eks 2.40 GHz = 4.80 GHz? For i CPU-Z så står det at Core Speed = 2.395. Og når eg skal starte HL 2- Lost Coast så står det at anbefalt 2.9 GHz men at min PC kun har 2.4 GHz. Stemmer dette? Eller har min egentlig 4.8GHz? Håper på raskt svar! 7881319[/snapback] 2,9GHz er i følge "Pentium-standarden". Som at feks BF2 har minimumskrav på 1,7GHz Pentium 4. 7883915[/snapback] Ja det er ikke gitt at spillet, applikasjonen etc. kan utnytte flere kjerner, så reelt er det to adskilte kjerner (CPUèr) på 2,4Ghz hver seg. Noen applikasjoner (f.eks. WINRAR) kan dra fordel av å ha to kjerner og det finnes stadig kompileringer som tar hensyn til dette. Tror uansett ikke du for noe ytelse problemer og du kan jo alltids klokke opp da (en starvelig E6400 kjører jo glatt på 3.0Ghz*2...) /L Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 2.4 tilsvarer ? 5ghz intel prescott fps messig et eller annet spill, sagt på sparket. men ikke fordi den har 2 kjerner, fordi hver 1mhz på en 2.4 tilsvarer 2mhz på en prescott eller 1.5. du kan se litt selv www.tomshardware.no 2.4 ligger på topp 3 så har du dem som kjører 3.6 på den. Lenke til kommentar
LeaF01 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 det er mange spill der det står minimumskrav etter intel pentium 4 sin målstokk, derfor blir det helt feil å måle det oppmot core duo målestokk (eller ghz) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 GHz er en SI-standarisert måleenhet kun for frekvens. Ikke noe annet. GHz betyr i denne sammenhegen "antall milliarder klokkesykluser per sekund". GHz-tallet sier ingenting om hvor mange instruksjoner som utføres per klokkesyklus eller hva ytelsen er. GHz kan sammenlignes med rpm på motorsykkelmotorer. Hvis man sammenligner en ensylindret motor som kjører med 3.000 omdreininger per minutt med en tosylindret som også kjører på 3.000 omdreininger per minutt så kjører ikke den tosylindrete motoren på magisk vis 6.000 omdreininger per minutt. Og som det sikkert er kjent: 2 sylindre betyr ikke nødvendigvis dobbel ytelse i forhold til 1 sylinder. Det er langt flere ting som spiller inn. PCen din har altså en prosessor på 2,4GHz. Ytelsen på din Core 2 Duo 2,4GHz er bedre enn på en Pentium 4 2,9 GHz, selv i programmer som bare bruker den ene kjernen. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 GHz er en SI-standarisert måleenhet kun for frekvens. Ikke noe annet. GHz betyr i denne sammenhegen "antall milliarder klokkesykluser per sekund". GHz-tallet sier ingenting om hvor mange instruksjoner som utføres per klokkesyklus eller hva ytelsen er. GHz kan sammenlignes med rpm på motorsykkelmotorer. Hvis man sammenligner en ensylindret motor som kjører med 3.000 omdreininger per minutt med en tosylindret som også kjører på 3.000 omdreininger per minutt så kjører ikke den tosylindrete motoren på magisk vis 6.000 omdreininger per minutt. Og som det sikkert er kjent: 2 sylindre betyr ikke nødvendigvis dobbel ytelse i forhold til 1 sylinder. Det er langt flere ting som spiller inn. PCen din har altså en prosessor på 2,4GHz. Ytelsen på din Core 2 Duo 2,4GHz er bedre enn på en Pentium 4 2,9 GHz, selv i programmer som bare bruker den ene kjernen. 7912530[/snapback] Akkurat. Faktisk opp mot en teoretisk Pentium 4 på 4,8GHz i enkelte spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå