An10Bill Skrevet 23. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2001 Vlatency-patchen som PRELUDE postet link til hjalp heller ikke på problemet.... Jeg hadde en god følelse, men som så mange andre ganger fortatte den "skrothaugen" å ødelegge nattesøvnen min. Jeg skal helst ha den ferdig innen 6 timer så jeg sliter..... Må finne ut hvordan man disabler Windows Disk Cache. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 aldri mere kjøpe MSI?..... du vet ikke hva du går glipp av...... nei selv hvor mange burnin-tester du kjører så imponerer ikke rammen meg..... hvorfor skulle hk'et klikke sånn på den måten?....... nettopp rammen og en større psu..... men men...det er bare min mening.. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 1. 250W power er *ikke* nok til en athlon 1.4 ghz. De er anbefalt fra AMD med minst 300W. 2. Jeg hadde lignende problemer på et Abit kort, og løste det ved å legge inn Windows 2000 og samtidig disable ACPI. Tilfelle du vil prøve dette kan dette gjøres ved å trykke F5 når installasjonen sier "Trykk F6 for å installere SCSI" (husker ikke ordrett). Da får du opp et meny hvor du velger Normal PC. Håper du får orden på det. Pål Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Er du sikker på at hovedkortet støtter 512 MB Ram da (mange nye som ikke gjør)? :?: :?: Lenke til kommentar
w-maker Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Enten så er det rammen, eller så er det poweret.... Windows Disk Cache bruker en bit av rammen for caching... Og ram /cpu er veldig følsomme for spenningsfall/forstyrrelser, har vært borti flere maskiner som har vært ustabile pga. for liten psu eller at det har vært feil på den. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 de feila du har hatt minner om ting jeg har opplevd når rammen min var tweaka. kjører bios defaults nå. har lært meg å drite i de siste % ytelse. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Jeg har ikke lest alle svarene som du har fått, men en ting har jeg lært av w98se, mange små irriterende problemer oppsto når jeg gikk over fra w98 til w98se. Mitt råd er: Gå tilbake til w98, eller installer w2000. Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 27. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2001 Takker for all hjelp. Problemet ble løst veldig enkelt ved å legge til 2 linjer i system.ini. Hvorfor W2K og XP ikke funker er en annen sak (flere med samme hovedkort har her problemer, og flere BIOS oppgaderinger er sluppet for å fikse dette, uten at det hjelper, så her er det nok HK som har enkelte problemer.) Feilen i W98SE lot seg enkelt fikse ved å tvinge W98 til å bruke minimum 1MB disk cache, maximum 8MB diskcache..... (Normalt/default bruker W9X maskiner ALT tilgjengelig minne til diskcache noe som egentlig er megateit.... Hva skal man med 490MB diskcache ??) Uanmsett så var det tydeligvis problemer med W98SE og hardwaren mtp. minnehåndtering som var problemet.... Når jeg ga W98SE litt strammere tøyler så var den from som et lam. Maskinen går nå stabilt som bare F...... (med 250W power) :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå