Gå til innhold

Kan jeg ha lang stamme på gh11?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny motor til Ghen min, men de aller fleste motorene i den størelsen jeg skal ha (25-30) har lang stamme. Veit det ikke går med kort stamme på en båt som skal ha lang siden den ikke kommer langt nok ned, men med lang på en som skal ha kort? Noen med erfaringer?

 

 

Og når jeg er i gang:

Hvor mye kan jeg få for en Johnson 9.9 1997 model som starter lett og er uten tekniske feil?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det går nokk,, men det vil ikke være optimalt.

Motoren vil gå for dypt ned i sjøen, og derfor vil den bresse bauen ned når du trør den på nåla...

Viss jeg var deg så ville jeg bygget opp der du feste motoren.

Har gjort det samme selv.

7884701[/snapback]

 

Da prøver jeg heller å finne en motor med kort stamme, men hvis det blir for vanskelig så er jo det en grei løsning.

 

Båten vil gå saktere og svinge dårligere :thumbdown:

 

Sett denne?

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...331&pos=1&tot=1

 

 

Sprek motor og nokså ny, koster ikke skjorta(får med båt og :p Kan evt selge for et par tusen)

7884895[/snapback]

 

Som du skjønner har jeg ikke så stor nytte av båten og enda mindre plass til den. :hrm: Ellers er den motoren mitt i blinken bortsett fra at jeg har et noe mindre butsjett.

 

Er heller ikke helt kjøpeklar enda, må nesten selge gamlemotoren før det er penger nok i kassa. :)

Lenke til kommentar

jeg trur kanskje ikke det ser SÅ stygt ut på gh'n jeg har siden motoren fra før sitter så lavt på dem, men det med at de sitter dårlig er litt dumt siden det er en del bøljer der jeg bruker båten.

 

Budsjettet er jeg litt usikker på, men det er de penga jeg får for den motoren jeg har nå + noen tusen til. Så du kan si at rundt ti tusen er ca. budsjettet, men er det et godt tilbud til 12000+- så kan jeg sikkert få til det også.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Skal kjøpe meg ny motor til Ghen min, men de aller fleste motorene i den størelsen jeg skal ha (25-30) har lang stamme. Veit det ikke går med kort stamme på en båt som skal ha lang siden den ikke kommer langt nok ned, men med lang på  en som skal ha kort? Noen med erfaringer?

 

 

Og når jeg er i gang:

Hvor mye kan jeg få for en Johnson 9.9 1997 model som starter lett og er uten tekniske feil?

 

Takker for svar  :)

7881019[/snapback]

 

 

 

 

Ikke å annbefale. Jeg har 3 25hk Yamaha lang stamma. Funka meget dårlig på min Winrace 12. Så kjøpt jeg en kortstamme. gikk 9 knop fortere. Svingte mye bedre. Og med lang stamme kan du også gå fortere rundt "/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...