zeltex Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Hei Er student og trenger forslag til hva jeg kan gjøre med kjøttdeigen. Det jeg har hittil er: Lasange, kjøttkaker, spaghetti, pizza/calzone. Er faktisk bare det jeg kommer på nå. Håper at noen her kan tipse meg om noen spennende saker jeg kan gjøre med denne deigen, som er digg og (helst)billig. Da jeg ikke er helt fan av spaghetti, og pizza/calzone ikke kan mekkes på hverdager, så blir det bare kjøttkaker og lasagne igjen, og vil ha noe nytt ut av kjøttdeigen snart. Håper dere har noe smarte forslag her nå! på forhånd takk edit: feil i tittel er kjekt. Endret 5. februar 2007 av zeltex Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Kjøp litt tacokrydder og salat, så kan du ha den i tacoshell, i wraps, i pita e.l. Eller bare ha tacokjøttdeig og salat som et eget måltid. Lenke til kommentar
Hjertevarm Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Taco Fajitas Enchildas Nachos Greske wraps Italienske wraps Italiensk gryte Amerikansk gryte Risotto gryte Meksikansk gryte Mousakka Pitabrød m/kjøttfyll Pitapizza Ostesmørbrød m/kjøttfyll Pai m/kjøttfyll Karbonader Hjemmelaget hamburger Eggomelett m/kjøttfyll Pannekaker m/kjøttfyll From the top of my head...... For de fleste av disse kan man bruke både vanlig kjøttdeig/karbonadedeig, svinkjøttdeig og kyllingkjøttdeig. Til variasjon. Mye av dette er også veldig reste-vennlig og enkelt. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Fett. Der har jeg noe jeg kan prøve utover! Takk takk. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Det er ikke vanskeligere enn dette. 1. Matprat.no 2. Skrive inn "kjøttdeig" i søket deres 3. Velge og vrake i oppskrifter. Jeg har gjort de 2 første punktene for deg. Her. Oooh. Nå følte jeg meg veldig streng Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) HEI HEI HEI! Gidder du faen meg ikke velge hva jeg vil ha heller. Slappe slappe mann! Matprat ja, tenke jeg aldri på en gang Endret 6. februar 2007 av zeltex Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 I kantina på skolen steker de ferdiglagde baguetter med ost og kjøttdeig inni. Tror det er noe krydder også uten at jeg vet hva, det smaker i allefall godt. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Dette skrev jeg i en annen tråd for en stund siden, håper dog du også kan få nytte av den. Orntli kos Skal du kose deg skikkelig en kveld er dette en av mine favoritter. Alt du trenger er: - 400g kjøttdeig/karbonadedeig (sistnevnte er dyrere, og smaker litt annerledes). - 300g Ost (Jeg foretrekker ferdig oppskåret "pizzaost") - Glass med tacosaus (Mild/medium/hot) - Taco "tubs" (Skjell formet som dyp tallerken) - Tacokrydder Pris: ca 100,- kr Steik kjøttdeigen på sterk varme og tilsett krydderet når kjøttdeigen er såvidt brun, mens kjøttdeigen steker setter du på stekovnen på 250 grader. Legg ut tacotubsene på et stekebrett (bakepapir er lurt). Fordel så kjøttdeigen jevnt over skjellene, deretter heller du over sausen og tilsetter evt. litt ekstra krydder. Deretter dekker du det hele i ost, jo mer jo bedre. Stekes i ca 10-15 minutter til skjellene er såvidt brune i kantene , helst på nederste rist. Nytes gjerne med litt rømmedressing og en kald øl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå