Gå til innhold

Mitt første studiobilde (hunder og eier)

Anbefalte innlegg

Jeg har halvårsprosjekt i foto, og har valgt å ta studiobilder av hund og eier, en slags type portrett kan man vel kalle det. Forrige tirsdag hadde jeg første runde med bilder, og her er det første bildet jeg er ferdig med.

Jeg gjorde feil i lyssettingen, fordi hunden til høyre på bildet ble utbrent (vanskelig med hvite hunder, så dette trenger jeg trening på), og andre siden ble nokså mørk i forhold. Men her er hvertfall det jeg har redigert meg frem til.

Slakt meg gjerne, jeg har flere forsøk og prosjektet varer frem til mai :)

Det jeg er fornøyd med på dette bildet er at hundene ligger omtrent som et speilbilde av hverandre, pluss at alle tre har kontakt med kamera.

Tror jeg har sett meg litt blind på det, så fint med litt konstruktiv kritikk!

Edit: Oi, jeg ser nå at kanten nede til venstre ikke er pen. Dette kan jeg selvfølgelig fikse på, så det ikke før jeg hadde lagt ut bildet.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke så mye peiling på studiofotografering og lyssetting, men kan si meg enig med dine betraktninger om bildet. For lyst til høyre på bildet. Kan tenke meg at et lslikt bilde er vanskelig å få til. To hvite hunder samt eier med mørkt hår og mørke klær, blir nesten litt som bryllupsfotografering (bruden i hvit kjøle og brudgommen i mørk dress), vanskelig å få til perfekt. Jeg ville nok også si at det er mer veggen til hø som er mer utbrent enn selve hunden. Ser også at føttene til hundene er kuttet, men det var kanskje meningen...

Lenke til kommentar

Jeg reagerte også på at potene er kuttet. Selvsagt må ikke hele beina være med, men når det er så lite igjen av beina, virker det litt rart at ikke potene er med. Alternativet er å ha et enda tettere utsnitt, men jeg tror nok jeg heller ville foretrukket å ha alle og hele beina med. Sitter også å funderer på om hvordan det hadde blitt om jenta hadde på seg hvit genser... :hmm: Kanskje ville det ha blitt for mye hvitt, men tror også det kunne gjort seg...

Ellers likte jeg måten hundene var plassert på, og det ser også ut til at du har fått veldig fin kontakt med alle tre modellene. Alt i alt et kreativt og bra portrett, men med rom for noen forbedringer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...