Plomma2 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Hei. Jeg bestilte meg Canon PowerShot A540 i går og hentet det ut i dag. Det er seks år siden (+ / -) jeg sist eide et digitalkamera og er vel mildt sagt en amatør når det kommer til fotografering. Jeg er fult innenforstått med at det ikke er et "high-end" kamera jeg har kjøpt og at det er store begrensninger med tanke på hva jeg kan gjøre med det. Likevel virker det som et kamera jeg kan vokse litt med og se om fotografering er en hobby som faller meg i smak. Uansett, jeg skjønner meg ikke helt på hvordan mange av disse funksjonene som lukketid og blender fungerer. Jeg prøvde å sette kameraet til manuell for å teste det litt. Jeg merket av hvis jeg skulle prøve å ta bilde av ting nært ble det alt for lyst på grunn av blitsen og hvis jeg slo av blitsen ble det nesten helt mørkt. Legger ved noen eksempler: Jeg har prøvd å stille litt på instillinger uten at det gjorde meg mye klokere. Det hjelper heller ikke på at noen av manualene manglet. Jeg vet egentlig ikke hva jeg trenger hjelp til, jeg bare skjønner at jeg ikke får til dette. Minnekortet mitt gikk også i stykker etter tre bilder, så twinmos viste seg å være søppel. Er Kingston noe å stole på? Edit: jeg oppdaget akkurat sticky, så da kan vel denne stenges. I alle fall for nå. Endret 5. februar 2007 av Plomma2 Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Kjenner ikke Kingston av egen erfaring, men skal du ha minnekort som er kjent for stabilitet må du kjøpe Sandisk eller Lexar. Jeg ville ha unngått Kingston. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Kingston har levert minnebrikker til PC'er i mange år og er ganske annerkjent som ett solid merke IMHO. Ikke det at jeg kjøper Kingston, men har noen kompiser som har det og de er fornøyd. Når det da kommer til minnebrikker så tror jeg ikke kingston leverer noe særlig dårligere kvalitet på denne kategorien heller så tror nok at Kingston er ett like trygt valg som Sandisk egentlig. Såfremt ikke at det motbevises via linker til diverse tråder om dårlig erfaring rundt på nettet. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Som Zimon sier har Kingston vært et kvalitetsmerke, spesielt på RAM, i mange år. Jeg har hatt et 2GB Kingston-kort i D70'n min i halvannet år uten antydning til problemer. For å få gode og lærerike svar på de mer fotorelaterte spørsmålene dine anbefaler jeg at du leser fotokompendiet som ligger som sticky i dette forumet. Veldig bra saker. Og ett tips til: Kameraet ditt har en innebygd lysmåler. Bruk den! Ikke bruk manuelle innstillinger bare fordi de er der - bruk de når du trenger dem. Endret 6. februar 2007 av Anew Lenke til kommentar
Totto Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Jeg hadde en Kingston 1gb CF brikke i 350en min, men den gikk plutselig i dass midt under ett arrangement som jeg skulle ta bilder av. Holdt med en formatering så fungerte det igjen, men fortsatt kjipt.. Etter dette så holder jeg meg til SanDisk sine Ultra brikker, synes de fungerer utmerket. Er ikke så veldig dyre heller.. Endret 6. februar 2007 av Totto Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Huff. Dette er en teit situasjon. Jeg trenger kameraet nå, men alt jeg har er et 16 mb kort. Hvis jeg skal heve kjøpet av minnebrikken må jeg sende den inn til komplett, som alene tar noen dager med posten, og så skal de teste den og så videre. Jeg må jo også ut med frakt for en evt. ny minnebrikke og frakten blir jo nesten like mye som det brikken koster. Nei, nå er jeg bare skikkelig irritert, men sånn må man vel bare forvente når man kjøper billige ting. Kameraet er i alle fall fantastisk og jeg skjønner litt mer nå, selv om jeg fortsatt har problemer med å ta bilde av ting inne. Anew: du vet vel ikke hvor jeg finner denne lysmåleren? Endret 6. februar 2007 av Plomma2 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Anew: du vet vel ikke hvor jeg finner denne lysmåleren? 7882632[/snapback] Jeg har ikke tid til å gå inn på noen forklaring nå. Det var et forsøk på å si "la automatikken styre". Det har liten hensikt å "prøve seg frem" - du må lese litt først, f.eks. i kompendiet. Endret 6. februar 2007 av Anew Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg har hatt er Kingston CF-kort. Fullt av bilder havarerte det etter en ferietur i Sør Amerika, etter det har jeg holdt meg til Sandisk og har ikke hatt noe problemer med dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå