Gjest Slettet+5132 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Tenker på å kjøpe meg ny bil (ford f-250) men da må jeg oppgradere førerkortet til 7,5 tonn. Hva inngår egentlig i dette? ny teori og oppkjøring er vel selvskreven men er det mere? Lenke til kommentar
hanvar Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Tenker på å kjøpe meg ny bil (ford f-250) men da må jeg oppgradere førerkortet til 7,5 tonn. Hva inngår egentlig i dette? ny teori og oppkjøring er vel selvskreven men er det mere? 7880727[/snapback] Fra 1/1-2005 er dette obligatorisk for C1 (liten lastebil): 1. - 3 timers grunnkurs (teori og demonstrasjonkjøring) 2. - 9 timers ulykkesberedskap (brann / 1. hjelp) 3. - 2 veiledningstimer 4. - 4 timer obligatorisk landevegskjøring. 5. - 9 timers lastesikringskurs. I tillegg kommer nødvendig antall kjøretimer. Krav: - Alder min. 18 år - Gyldig førerkort klasse B - Legeattest ikke eldre enn 6 mnd. - Bestått teorieksamen før oppkjøring - Legeattest ikke eldre enn 6 mndr. sammen med søknadskjema - bestått teorieksamen før oppkjøring Har du førerkort i en tung klasse fra før 1/1-2005 er du fritatt for punkt 1 og 2 øverst. Prisene vil nok variere mellom ulike kjøreskoler. Sjekk med en skole i nærheten av deg. Kjøretimene på min trafikkskole koster 650kr. Det dyreste vil nok være de obligatoriske kursene, disse koster totalt ca. 5500kr. I tillegg kommer nødvendige kjøretimer (trenger normalt ikke mange timer dersom du har kjørt en del bil), veiledningstimer, langtur og førerprøve. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Lurer på det samme selv; noen som faktisk har tatt førerkort kl C1 (lett lastebil) eller C1E (med henger) som kan svare på omtrent hva det koster totalt - med de obligatoriske timer og kurs? Det jeg er ute etter er altså totaltsummen, ikke delsummene. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 bare for å legge noe til el_cash sitt spørsmål. Hvis man tar C1E, får man da også BE? Lenke til kommentar
ArildNor12 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det er dyrt å kjøre opp til C1, vet ikke pris men da kan du nesten like godt kjøre opp til CE og DE ikke så altfor stor prisforskjell. Ring en kjøreskole. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 bare for å legge noe til el_cash sitt spørsmål. Hvis man tar C1E, får man da også BE? 8324400[/snapback] du gjør vel det regner jeg med, noe annet ville vært dumt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå