Nvidia_boy Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Eg har tenkt å kjøpe ny harddisk, men på Komplett, så står det SATA2 med 300mb/s overførelse (7200 o/min). Eg har SATA 150 på mitt HK. Kan eg kjøpe SATA2 fordet om, eller vil det ikkje virke på HK'et? Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det er ingen ting som heiter SATA2, berre forvirrande marknadsføring frå produsenter. Og ja, SATA-300 funkar fint på ein kontrollar som berre støttar SATA-150. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Eg har tenkt å kjøpe ny harddisk, men på Komplett, så står det SATA2 med 300mb/s overførelse (7200 o/min). Eg har SATA 150 på mitt HK. Kan eg kjøpe SATA2 fordet om, eller vil det ikkje virke på HK'et? 7880456[/snapback] ja det kan du.. men du må flytte jumperen slik at den går på sata150(sata1) hastighet Lenke til kommentar
Nvidia_boy Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Takk for hjelpen, men en ting til, står det markert noe spesielt ved den jumperen som må flyttes? (nytt hk, har ikkje studert d så mye ennå ) Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Vanlig er att når jumper står på har du sata 150 og sata 300 uten jumper. Lenke til kommentar
Nvidia_boy Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Ja, nå er eg med. Følger jumper med visst man kjøper SATA-300? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Ja, de diskene jeg har kjøpt står satt opp med jumper så disken kjører på sata 150. Skal du ha den til og kjøre på sata 300 tar du bare av jumperen. Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Er det merkbar forskjell på 150 mb/s og 300 mb/s? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå