Skrollan Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 hei... jeg har lyst til å kjøpe kamera for nå er jeg lei av all filminga, det jeg tar bilder av er for det meste folk som hopper på bigjumpen i trysil og da trenger jeg et kamera som tar bildet raskt, testet en gang et Canon EOS 350D og det hadde en sånn funksjon slik at den tok 3 bilder på en gang, finnes det andre kameraer med denne funksjonen? grunnen til at jeg ikke går for EOS 350D er fordi det er litt dyrt, tenkte å legge rundt 3 lapper i dette... takker for all hjelp... Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Alle speilreflekskameraer tar bilder ganske fort. De fleste rundt 2-3 bilder i sekundet. Men jeg er ikke helt sikker på om man får et speilreflekskamera med et objektiv som trengs til å fotografere i en slalombakke til 3000 kr. Du må nok sjekke rundt på, www.finn.no og www.foto.no etter litt eldre speilreflekskamraer. Feks canon 300d, det får man kanskje tak i til 3000 kr med objektiv. Endret 5. februar 2007 av mats A. Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hei! Slike speilrefleks kameraer går fra 5000,- og oppover nye,så visst du tenker å legge ca.3000,- i kameraet blir det et brukt et. Her kan du se etter brukte kameraer: Foto.no-bruktmarked Lenke til kommentar
buitre Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 3000kroner er i minste laget. Kamera+kitobjektiv kan du sikkert finne brukt, men til det bruket du nevner, ville jeg alltid brukt linser med USM/HSM/SW, siden disse fokuserer mye raskere, noe som er avgjørende til sportsfotografering. Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) fant en annonse her , åssen ser den ut? BTW: er det noen som vet hvordan objektivfatning 300D har? Endret 6. februar 2007 av Skrollan Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) 300D støtter EF og EF-S objektiver. I annonsen står det at det følger med BG-01, men det er nok BG-E1, bare så du vet det Endret 6. februar 2007 av Jurgis Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Det objektivet som følger med i den pakken er jo ikke spesielt bra til ditt bruk, du vil slite å få kjappe nok lukkertider til å fryse objektet som du skal ta bildet av hvis det er dårlig lys. jeg husker ikke hvordan lysforholdene er Trysil. Hvis det ikker er storelyskastere der, så må du ta bilder midt på dagen når det er strålende sol;) Eller bruke blitz, men blitzen som er innebyggd virker ikke så utrolig bra. Hadde jeg vært deg så hadde jeg prutet litt på den pakken og sett etter et objektiv som er litt mer lyssterkt. Feks Canon EF 50mm f/1.8 II. (https://prisguiden.no/product.php?productId=2848) koster ca 800 kroner, og et en veldig bra objektiv. Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 hadde tenkt å legge med et objektiv og prøve å prute litt ja, det objektivet som mats A linker til ser bra ut, men er dog et lite minus at det ikke har zoom da de hopper høyt ... men det går nok bra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå