Gå til innhold

Noen som har peiling på støtdempere til RC bil?

Brian

Anbefalte innlegg

heisann

Har et problem med støtdemperne mine på bilen. Har prøvd å smurt de men uten hell. Den ene bakdemperen vil ikke gå helt opp, og dermed kan potta ta nedi asfalten noen ganger. Skjønner ikke hvorfor den ikke vil gå opp av seg selv, den vil liksom ikke gli på plass igjen. Den andre demperen bak er jævlig treig og den er nesen stivnet. Frem er det helt fint. Har en mistanke om at de har sagt takk for seg.

Men er det noen som har gode forslag til dempere som ikke koster skjorta? Vil det gå mye ut over handlinga med demperne når de er slik som de er nå?

Husker ikke hva bilen heter igjen, men det er en 1:10 bil så demperne passer nok uansett. :) Bor rett utenfor Trondheim så om noen har et prisoverlag på noen gode dempere i noen av butikkene der så hadde det vært kjekt også.

post-97607-1170709731_thumb.jpg

post-97607-1170709745_thumb.jpg

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt rengjøring/vedlikehold er viktig og gjerne bytte olje på demperne innimellom.

Den ene som ikke går helt opp er nok enten full av dritt og møkk eller så er det mulig at den er litt bøyd,da blir de ofte sånn.

7880050[/snapback]

Merkelig at det blir slik så fort da. Kjøpte denne bilen brukt i sommerferien av en i nabolaget. Han hadde bare kjørt ca en halvliter med bensin før den ble stuket bort i noen år før jeg kjøpte den. kan oljen ha mistet effekten ved å ha stått så lenge? Skal se om pinnen er bøyd etterpå. Men vurderer likevel nye dempere hvis du ikke funker tror jeg.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

En tur er nok til at de kommer masse dritt og ikke minst støv,det at de har stått en stund kan også vare en grunn.Ta de fra hverandre rengjør grundig og fyll på ny olje,de anbefaler vel no tynn spesial-olje,men har selv brukt symaskin-olje og det har fungert veldig godt til mitt bruk.

Lenke til kommentar
En tur er nok til at de kommer masse dritt og ikke minst støv,det at de har stått en stund kan også vare en grunn.Ta de fra hverandre rengjør grundig og fyll på ny olje,de anbefaler vel no tynn spesial-olje,men har selv brukt symaskin-olje og det har fungert veldig godt til mitt bruk.

7881775[/snapback]

Driver selv med RC og at demperene henger og ikke vil opp er PGA møkk og dritt.

Det at de ikke vil opp igjen når du har klemt bilen ned til bakken er at fjøra er blitt slakk.

Kanskje han som hadde den før deg hadde hatt noe ståendes oppå bilen innimellom?

Lenke til kommentar
Driver selv med RC og at demperene henger og ikke vil opp er PGA møkk og dritt.

Det at de ikke vil opp igjen når du har klemt bilen ned til bakken er at fjøra er blitt slakk.

Kanskje han som hadde den før deg hadde hatt noe ståendes oppå bilen innimellom?

7909334[/snapback]

Akkurat det vet jeg ikke noe om, men den vil ikke gå opp igjen når jeg klemmer den sammen. Strekker seg bare litt ut og holder seg der. Tror bare jeg skifter til nye dempere uansett etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...