@b Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Når jeg prøver å installere pakker får jeg denne meldingen hver gang: E: Klarte ikke å finne pakken Får den uansett hvilke pakker jeg prøver. Bruker Ubuntu. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Prøvd å kjøre "sudo apt-get update"? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Har du noen repositories i det hele tatt? Lenke til kommentar
@b Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Har prøvd "sudo apt-get updates" ja. Hva mener du med repositories? Har søkt i andre forum og guider uten å bli kloker på det. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Du har kjørt "sudo apt-get update" med internettforbindelse? Hva slags melding kommer da? Kunne du postet teksten? Lenke til kommentar
@b Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Med internettforbindelse ja. Får da opp dette (slutten på meldinga): Klarte ikke å skaffe http://no.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/...rce/Sourcers.gz Klarte ikke å starte forbindelsen til no.archive.ubuntu.com:80 (2001:700:300:1800::b). - connect (101 Network is unreacheble) [iP: 2001:700:300:1800::b 80]Leser pakkeliste ... Fedig E: Klarte ikke å laste ned alle oversiktfilene. De ble ignorerte, eller gamle ble brukt isteden. Har forsøkt å endre source.list Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hmm, sikker på at du har internettforbindelse? Du kan jo prøve å fjerne "no." fra no.archive.ubuntu.com, eller kanskje bytte ut med "de." og bruke det tyske arkivet. Kan jo også prøve "sudo aptitude update" også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå