Mr.M Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Såvidt jeg kan se så er reservedeler dobbelt (ofte mer) så dyrt på Mekonomen i forhold til Biltema. Men er det noe forskjell i kvalitet på delene? Hva slags erfaringer har folk med dette, og er det enkelte deler er bør være Obs! på? Lenke til kommentar
bjørnb Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Såvidt jeg kan se så er reservedeler dobbelt (ofte mer) så dyrt på Mekonomen i forhold til Biltema. Men er det noe forskjell i kvalitet på delene? Hva slags erfaringer har folk med dette, og er det enkelte deler er bør være Obs! på? 7878977[/snapback] Sjekk pris på orginaldeler er ihvertfall tipset mitt. Ikke så dyrt som folk tror, ofte billigere enn mekonomen (ihvertfall hva gjelder gamle volvoer!). Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Sjekk pris på orginaldeler er ihvertfall tipset mitt. Ikke så dyrt som folk tror Jo takk, sist jeg sjekka original deler (støtdempere) kostet disse kr. 1200,- pr.stk hos merkeforhandler, mot "uoriginale" til kr. 400,- pr. stk. Men du har vel rett når det gjelder enkelte deler, så er kanskje ikke merkeforhandler noe særlig dyrere. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Kjøp aldri støtdempere på biltema. De varer akkuratt ut garantitiden og er som sykkelpumper å regne. Kjøp heller støtdempere på bilxtra/meca/mekonomen da disse klarer å få tak i merkedempere til greie priser. Ellers så bør du holde deg unna alt av motordeler, filtre, tenningsdeler på biltema. Bremsedeler, hjullagre og eksosannlegg går greit å handle på biltema. Lenke til kommentar
jorifjo Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Kjøp aldri støtdempere på biltema. De varer akkuratt ut garantitiden og er som sykkelpumper å regne. Kjøp heller støtdempere på bilxtra/meca/mekonomen da disse klarer å få tak i merkedempere til greie priser. Ellers så bør du holde deg unna alt av motordeler, filtre, tenningsdeler på biltema. Bremsedeler, hjullagre og eksosannlegg går greit å handle på biltema. 7882266[/snapback] Hvorfor mener du at man skal holde seg unna motordeler, filtre og tenningsdeler fra Biltema? Hva er galt med disse typer produkter? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg har en eldre mazda som noen ganger fusker når det blir kaldt i været. Mazda verkstedet mente det var tenningsmodulen, noe som egentlig høres fornuftig ut.. Jeg betalte 4000,- for bilen og de skulle ha 1200,- for en slik tenningsmodul. Lite trolig at jeg betaler 25% av kjøptesummen for en del hvis jeg ikke må. Mekonomen skulle ha 780,- og biltema 250,-. Det er AKKURAT samme del, produsert av Mitsubishi. Det gjorde valget mitt enkelt i alle fall. Det er egentlig en vurderingsak, har du en ganske ny bil så er det lite tjent med å spare noen få kroner på deler ifra biltema, men ihvertfall for oss som har litt eldre biler så kan det være ganske gunstig. Man må også tenke på at biltema handler i enorme partier, noe som gjør at de får langt bedre priser enn bilforhandleren på hjørnet. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Biltemaerfaringene mine Har aldri kjøpt motordeler der, kjøper kun orginalt fra citroen. Bremser skal jeg kjøpe fra black diamond. -Styr unna vindusviskere. Helt ræva. -Poler-/voks-/vinyl-/refreshting syns jeg er bra fra biltema. Endret 8. februar 2007 av pc^2004 Lenke til kommentar
jorifjo Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg har en eldre mazda som noen ganger fusker når det blir kaldt i været. Mazda verkstedet mente det var tenningsmodulen, noe som egentlig høres fornuftig ut.. Jeg betalte 4000,- for bilen og de skulle ha 1200,- for en slik tenningsmodul. Lite trolig at jeg betaler 25% av kjøptesummen for en del hvis jeg ikke må. Mekonomen skulle ha 780,- og biltema 250,-. Det er AKKURAT samme del, produsert av Mitsubishi. Det gjorde valget mitt enkelt i alle fall. Det er egentlig en vurderingsak, har du en ganske ny bil så er det lite tjent med å spare noen få kroner på deler ifra biltema, men ihvertfall for oss som har litt eldre biler så kan det være ganske gunstig. Man må også tenke på at biltema handler i enorme partier, noe som gjør at de får langt bedre priser enn bilforhandleren på hjørnet. 7897571[/snapback] Har opplevd det samme! Jeg har ofte brukt Biltema-deler på mine biler. Kan ikke si at kvaliteten på delene deres er noe dårligere en fra andre leverandører. Største forskjellen er som regel prisen, og den er som regel lavest hos Biltema. Sier ikke at alt på Biltema har like god kavalitet, men syns de har mye bra der. Lenke til kommentar
jorifjo Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Ang. vindusviskere... Er litt enig di det som ble nevnt før. Har kjøpt noen vindusviskere fra Biltema, som ikke har holdt mål. Har også kjøpt viskere fra Borsh som kostet noen hundre kroner, og kan vel ikke si at de var så mye bedre. Jeg tror imidlertid det kommer av at viskeren er for gammel. Ligget for lenge på lager, eller no. Gummien blir for hard. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 visst både biletma- og bochviskere er dårlige så er det vindusviskerfjæra som er slakk, altså det blir for lite trykk mot ruta.. Da går det dårlig. Lenke til kommentar
Insaneus Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Såvidt jeg kan se så er reservedeler dobbelt (ofte mer) så dyrt på Mekonomen i forhold til Biltema. Men er det noe forskjell i kvalitet på delene? Hva slags erfaringer har folk med dette, og er det enkelte deler er bør være Obs! på? 7878977[/snapback] Mekonomen har vel nesten bare org. deler?? køpt en del fra biltema... kjøper ALDRIG mer sikkerhetsdeler der... never ever! Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 For en tid tilbake pratet jeg med en person uavhengig av Biltema ang kvalitet. Når de kjøper inn deler osv,kjøper de store partier, men for hver gang de kjøper inn kan det være forskjellige produsenter.Så i utgangspunktet kan du få en helt maken del fra samme produsent som blir solgt hos feks Mekonomen og Torshov. Er bare embalasjen som er annerledes. Men som sagt er det umulig å vite hvor det kommer i fra,så en må vurdere om en vil batale opptil mange ganger mer for en del for å være sikker på at det kommer i fra"din"produsent. Men en viss kvalitet skal det holde,så ryker noe rett etter garanti utløp gå hardt i mot dem,så går det nok i orden. Har bare positivt å si om kundebehanlig,selvom noen av de ikke vet forskjell på en demper og et olje-filter. Vinduspusserne er vel den samme dritten som de fleste andre merker,men til den prisen er det greit å bytte 1-2 ganger i året. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Kjøp aldri støtdempere på biltema. De varer akkuratt ut garantitiden og er som sykkelpumper å regne. Kjøp heller støtdempere på bilxtra/meca/mekonomen da disse klarer å få tak i merkedempere til greie priser. Ellers så bør du holde deg unna alt av motordeler, filtre, tenningsdeler på biltema. Bremsedeler, hjullagre og eksosannlegg går greit å handle på biltema. 7882266[/snapback] Hvorfor mener du at man skal holde seg unna motordeler, filtre og tenningsdeler fra Biltema? Hva er galt med disse typer produkter? 7897528[/snapback] Det har noe med magefølelsen å gjøre...... Når det gjelder viskere så er biltemaviskere dritt, og den samme erfaringen har jeg med bosch-viskere. De beste viskerne er av erfaring champion, denso og tridon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå