Ace Ventura Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Hei. Jeg har noen spørsmål angående bøker og transport i Oslo. Siden jeg ikke bor i Oslo så lurer jeg på hvor man kjøper brukte bøker til studiene...og om det er mulig i det hele tatt....eller må man låne dem kanskje? Og en ting til.... Det gjelder busskort...hvor mye koster det p.måned? Jeg har også hørt at det er en sånn tre i ett kort system...Altså buss, trikk, t-banen i ett....koster det noe mer for studenter? tusen takk=) Endret 6. februar 2007 av Ace Ventura Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hei, bokami.no har brukte bøker, ellers vet jeg ikke om noen steder å få kjøpt bruktbøker til studier, bortsett fra å henge opp ønskeliste på tavler på skolen. Når det gjelder transport er trafikanten en god kilde til all informasjon. Fra vanlig WWW på PC til Widget i Opera til både WAP og SMS på telefonen. For både lokalbuss, trikk, båt, tog innen Oslo og t-bane stemmer det at samme betalingssystem gjelder, nemlig enten papirbiletter du stempler som er gyldig for all transport i en time, eller månedskort som for studenter koster 430,- (720 for ikke-studenter). Prisen for en papirbilett på trafikanten, 7-11, MIX og andre kiosker er ~20,- stykket mens prisen økes til 30,- om du betaler på selve bussen. For å få studentkort møter du opp på trafikanten (tårnet utenfor Oslo-S) eller nationalteaterstasjonen med et bilde, 430,- og semesterkort. Du får da bildet på et navnekort og samtidig månedsbiletten. Månedsbiletten må du kjøpe et nytt av hver måned (du kan kjøpe flere om gangen) mens navnekortet beholder du hele veien. Lenke til kommentar
Ace Ventura Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Ok, takk for svaret...men hva om jeg er en ny student som enda ikke har fått en sånn studentbevis må jeg da betale full pris for månedkort?eller hva? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Det letteste er nok da å kjøpe et flexikort med 8 klipp til 160,- i en kiosk, eventuelt et syvdagerskort til 210,- til du har fått studentbevis i posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå