Gå til innhold

Hjelp - ideer til modifikisjon av kabinett

Anbefalte innlegg

Eemnetittelen sier en del.

Jeg har ett Chieftec Dragon Big kabinett Mitt kabinett

Som jeg vil piffe litt opp.

HAr lyst og gjøre det om til en fancy lan pc som trekker oppmerksomhet, men jeg har jo passe dårlig fantasi.

så jeg lurte på om noen kreative her på forumet kunne gidd meg noen bra ideer, eventuelt bilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... Du kan jo gjøre "det vanlige", vindu i døra...

En liten liste over ting jeg ville gjort (om jeg hadde tid, penger, utstyr osvosv ;) ):

* Vindu i døra (figurskjært, ikke vanlig kjedelig firkanta)

* Neontråd el.l. i sporet i fronten

* Lakkert en annen farge, gjerne litt knall

* Kanskje et display i nedre del (gjerne en 7" lcd eller en PSOne lcd)

* alternativ til neontråd; skjært ut hele det som er "inni sporet" og erstattet det med sota plexi.

Noen forslag...

Og nå sitter jeg og irriterer meg over at jeg har hverken tid eller penger eller utstyr til å modde mitt eget kabinett, og det er din feil siden du fikk meg til å få mange idéer for kabinettet mitt.

-C-

Lenke til kommentar

Tja, du kan jo gjøre noe med de bøyde sakene i fronten, noe a la "verdens dyreste case mod".

Personlig synes jeg vinduer i PC er kjedelige, det som er inni er tross alt ikke så spennende å se på, med mindre det har blitt piffet opp inni også...

Du kan kanskje kle den i slik blank plast som brukes på biler. Da ser det ut som kassen er krommet. Dette har jeg lyst til å gjøre. Snakk med et bilreklamefirma.

Eller kanskje lage en slik to-farget lakk, som skifter farge alt etter hvilken vinkel du ser den fra.

Eller kanskje et enormt LED-array i sidedøren.

Sett inn noen servoer, som kan f.eks åpne fronten, åpne/lukke en luke i toppen, og starte en vifte når det blir varmt.

Bytt ut føttene med fargede kuler i fra IKEA, og sett noen skarpe LEDs i for å lyse de opp. Det har jeg gjort, ble ganske bra men har ikke funnet et godt nok lim enda...

Ellers er det jo spørsmål om penger...

Endret av Mr Burns
Lenke til kommentar

Jeg har 2 7" ( tror jeg det er ) liggende hjemme.

Disse brukes til og se på dvd i bilen med, hadde det vært mulig og brukt disse i kabinettet mitt ?

I så fall:

Hvordan ville dere ha plassert de ?

Og er det mulig og koble disse opp mot pcn ?

Vist dvd direkte fra pcn, på de 2 skjermene kanskje, eller kanskje vise systeminfo fra pc`n ?

Takker for svar !

Lenke til kommentar

Sett inn noen servoer, som kan f.eks åpne fronten, åpne/lukke en luke i toppen, og starte en vifte når det blir varmt.

7882268[/snapback]

hørtes ut somen fancy og bra ide! vet du hvor men får tak i det ?

og sån ca hva prisen ligger på ?

Lenke til kommentar

7882268[/snapback]

hørtes ut somen fancy og bra ide! vet du hvor men får tak i det ?

og sån ca hva prisen ligger på ?

7884052[/snapback]

Hmmmm, uten vifta, ca 2-300 kr, tror jeg. Og du må nok bygge det selv, eller få noen til å gjøre det for deg.

Endret av Mr Burns
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...