kjetilfb Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Hei. Poster dette innlegget her, kontra "maskinen funker ikke" på hw.no, ettersom jeg tror problemer ligger i CS2. Som topic sier, har formatert, og la inn igjen CS2. Alt funker helt fint (altså maskinen generelt) men Photoshop "lagger" når jeg maler, clone-stamp'er eller gjør noe annet som påvirker bildet i "real-time". Har opprettet scratch disks, og gir Photoshop lov til å bruke 80 % av minnet mitt. Har prøvd med default 55 % også. Maskinen ligger på 1-2 % CPU load idle, og 88-95 % når jeg maler i Photoshop. Bruker seff store filer (RAW, TIFF og PSD på alt fra 10-12 til 40-50 mb) , men dette var aldri noe problem før. Maskinen er en intel pentium 4 3.0 2056 mb RAM Forslag? mvh kjetilfb Endret 5. februar 2007 av kjetilfb Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Har du prøvd alle tipsene her: http://www.adobe.com/cfusion/knowledgebase...x.cfm?id=331412 Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg har sett maskiner gjøre det på grunn av dårlige skjermdrivere. Jeg har sett en bærbar PC gjøre det på grunn av overoppheting. Prøv å bytt skjermdrivere og sjekk at grafikkchipen har god kjøling. Lenke til kommentar
kjetilfb Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg har sett maskiner gjøre det på grunn av dårlige skjermdrivere. Jeg har sett en bærbar PC gjøre det på grunn av overoppheting. Prøv å bytt skjermdrivere og sjekk at grafikkchipen har god kjøling. 7879258[/snapback] Holder 32 C' i kabinettet, og viften på Geforce-kortet spinner helt fint. Slettet Photoshop, la det inn på en annen hd enn systemdisken. Skal teste det nå. mvh kjetilfb Lenke til kommentar
kjetilfb Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Det hjalp. CPU load ligger nå rundt 18 %. Utrolig at det skal ha så mye å si - alt jeg har installert på systemdisken er windows, office, Photoshop og drivere. Vel, problem solved. takk skal dere ha! mvh kjetilfb Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Det hjalp. CPU load ligger nå rundt 18 %. Utrolig at det skal ha så mye å si - alt jeg har installert på systemdisken er windows, office, Photoshop og drivere. Vel, problem solved. takk skal dere ha! mvh kjetilfb 7880810[/snapback] Flott at det gikk i orden. Hva endte du egentlig opp med av oppsett? (Installerte du selve Photoshop programvaren eller PS scratch disk på egen disk forskjellig fra operativsystemet?) Lenke til kommentar
kjetilfb Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Flott at det gikk i orden. Hva endte du egentlig opp med av oppsett? (Installerte du selve Photoshop programvaren eller PS scratch disk på egen disk forskjellig fra operativsystemet?) Jeg avinstallerte Photoshop totalt som lå på C:\ (systemdisk med win XP) - og installerte det på nytt på en dedikert disk til photoshop, E:\. Deretter opprettet jeg scratch disk som min nesten helt tomme WD my Book 500 gb Firewire. Nå går det smurt. mvh kjetilfb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå