Gå til innhold

Kjøp av fremtidsrettet hk. Asus P5B Premium Vista?


Otte

Anbefalte innlegg

Skal begynne på et nytt bygge-prosjekt av en pc og regner med å skulle beholde denne så lenge som mulig før den er utdatert.

 

Derfor vil jeg selvfølgelig ha et mest mulig fremtidsrettet system.

 

Vil da Asus P5B Premium Vista være et godt alternativ til hk?

 

I utgangspunktet hadde jeg tenkt på et Asus P5B eller P5W DH kort, men så dukket dette opp.

 

Link til hk.

 

Mvh

 

Otte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er vel stas for markedsavdelingen å få pressa inn en 'Vista' her og en 'Vista' der nå for tiden, tviler på at dette er spesielt mye bedre enn P5B....

 

Fremtidsretta HK er, som det alltid har vært, en kortvarig glede.

Lenke til kommentar
Det er vel stas for markedsavdelingen å få pressa inn en 'Vista' her og en 'Vista' der nå for tiden, tviler på at dette er spesielt mye bedre enn P5B....

 

Fremtidsretta HK er, som det alltid har vært, en kortvarig glede.

7878728[/snapback]

 

 

Er klar over at det ikke er noen langvarig glede med pc-deler, men syns ihvertfall at det er litt mer fremtidsrettet å velge et hk med mulighet for fremtidige prosessorer. F. eks Quad-core.

 

At det står Vista i navnet bryr jeg meg lite om. Da må jeg si at lcd-skjermen som følger med var mer interresant, men det er pga at jeg vet hvor mye rariteter det var den gang XP kom. Da satt man jo dagevis med småproblemer.

Endret av Otte
Lenke til kommentar

jeg har asus p5b deluxe, og jeg kan ikke se den store forskjellen mellom disse variantene. Tror den nye utgaven har støtte for 1333 FSB, men det har jo strengt tatt P5B i utgangspunktet.. Det er i allefall ikke der det stopper ved f.eks OC.

 

Ellers er vel BIOS og alt sånt temmelig likt. I allefall så kan jeg anbefale deg P5B serien. Kjører Vista og det yter glimrende.

 

Og ja: Du har mulighet for quad-core CPU'er på P5B serien.

Endret av andylove
Lenke til kommentar
hva med p5b-e plus i forhold til pb5-e plus vista edition da?

Skjønner ingenting.. bare for å selge?

7878829[/snapback]

 

Forskjellen på de er noe som heter TPM og ASAP uten at jeg her og nå kan si hva det betyr. Så er det med Ai-Remote/Ai-Trigger

 

Her er et utdrag fa Asus:

 

AI Remote

Enjoy the fun and convenience of remote control for your PC!

The ASUS AI Remote gives you unprecedented control from the comfort of your couch. With just the touch of a button, you can quickly do your usual computer activities such as turn ON/OFF your PC; launch your favorite applications by enabling AP Trigger function; or control AI Gear and AI Nap. The AI Remote also gives you the comfort of a traditional remote on media player. Have an ASUS AI Remote in your hand and do more with your PC from a distance!needs.

 

 

AP Trigger

Quickly power on PC and get to the favorite applications at one touch!

The ASUS AP Trigger allows you to quickly boot or resume directly into media or into your favorite applications. With just the touch of a button on the AI Remote controller, you can quickly turn on your PC and launch predefined applications simultaneously!

 

 

ASAP(ASUS Accelerated Propeller)

Support Windows Vista ReadyBoost™ technology for greater productivity!

ASAP gets you to your destination ASAP. ASAP supports the Windows ReadyBoost™ technology which improves system performance under Windows Vista. Enjoy greater efficiency and get more productivity out of your system - ASAP.

 

 

TPM SUPPORT

Provide secure and protected working environment!

This motherboard supports the Trusted Platform Module (TPM), which provides you with enhanced data protection, security via high-level encryption / decryption, and ensures platform integrity. The TPM meets the Windows Vista BitLocker™ Drive Encryption hardware requirement for a more secure working environment.

Endret av Otte
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

AI Remote

touch of a button on the AI Remote controller, you can quickly turn on your PC

 

Slå av/på via fjernkontroll er jo ikke allverdens revolusjon.

 

AP Trigger

launch predefined applications simultaneously!

 

Vel, dette kan du jo i dag også (så hvorfor det utropstegnet?)

 

ASAP(ASUS Accelerated Propeller)

Support Windows Vista ReadyBoost™ technology for greater productivity!

 

Denne var en smule Elkjøp overskrift like... (Jeg hater utropstegn etter hvert eneste utsagn...)

 

TPM SUPPORT

Provide secure and protected working environment!

 

... og dette virker direkte skummelt

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Det der TPM, det er jo det som styrer hele DRM greia, som kan revoke filer du har på pc'n hvis "noen" finner ut at de er piratkopierte eller no. Det der ville IKKE jeg hatt ihvertfall.

7909960[/snapback]

 

"This motherboard supports"

 

Og med dette som tilleggsinfo skulle det ikke være noe problem:

 

Notice: The TPM module is purchased separately!

Endret av Otte
Lenke til kommentar

Jaså, visste ikke at man kunne få de uten... forstod det slik at dette var påkrevet for å kjøre MS Vista og HD/blueray.... Men om du ikke skal det såspiller det vel ingen rolle.

 

Bra at man kan få hk uten det shittet også. Men meninga er at det skal bli innebugget i cpu etterhvert. Både amd og Intel planlegger det ifølge tcp-alliansens uttalelser.

Endret av tilstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...