groov Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Ikke vær så grinete da WebKnight, synes kontrast diskusjonen passer greit inn her. Forøvrig kan du se Samsung S, R og F utstilt side om side i HifiKlubben Marcus Thranes gate. Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Vennligst gi dere med diskusjon om dynamisk kontrast/dimming i denne tråden, opprett heller en ny tråd for å diskutere det - Irriterende og besøke en tråd og måtte bla seg gjennom en hel side med urelevante opplysninger. Vurderer F71 selv - Noen som vet om butikker i osloområdet som har denne utstillt? det finnes en tråd om denne TV'en (F serien til samsung) på AV forums - LINK Lurer også på om noen her i Norge har oppdatert FW på denne slik at de får 1:1 pixelmapping på HDMI portene.. 7904420[/snapback] Enig, diskusjonen har gått på avveie. Det har vært rapportert om folk som har FW-opdatteringer på norske sett uten problemer. Problemet er at Samsung Norge ikke vil vedkjenne seg denne FWen og sier at den ikke vil være tilgjengelig til norske brukere (jeg har selv kontaktet dem om saken). Det vil si at hvis du skulle finne på å oppdatere FW på tven så vil du i utgangspunktet miste garantien. Jeg vet ikke om noen butikker i Osloområdet, men både Euronix og Expert i horten har utstillt 40f71b i butikkene sine, dog til blodpris (27.000,- ca). Vær oppmerksom på at Samsungene er beryktet for å ha dårlige fabrikkinnstillenger på bildet, så spør om å få låne fjernkontrollen og juster bildet selv hvis du vil se hva tven er god for. Her kan du se eksempler på favorittinnstillinger fra folk som har denne modellen Link Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Er litt usikker, men tror de har en på expert på majorstua... Fant ingen steder hvor de sto modellnummeret. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Ikke vær så grinete da WebKnight, synes kontrast diskusjonen passer greit inn her. Forøvrig kan du se Samsung S, R og F utstilt side om side i HifiKlubben Marcus Thranes gate. 7904475[/snapback] Hehehe, ikke grinete jeg da Supert med tips om HifiKlubben! Det har vært rapportert om folk som har FW-opdatteringer på norske sett uten problemer. Problemet er at Samsung Norge ikke vil vedkjenne seg denne FWen og sier at den ikke vil være tilgjengelig til norske brukere (jeg har selv kontaktet dem om saken). Det vil si at hvis du skulle finne på å oppdatere FW på tven så vil du i utgangspunktet miste garantien. Vær oppmerksom på at Samsungene er beryktet for å ha dårlige fabrikkinnstillenger på bildet, så spør om å få låne fjernkontrollen og juster bildet selv hvis du vil se hva tven er god for. Her kan du se eksempler på favorittinnstillinger fra folk som har denne modellen Link 7904489[/snapback] Takker for nyttig info, gode tips og fin link! Er litt usikker, men tror de har en på expert på majorstua... Fant ingen steder hvor de sto modellnummeret. 7904562[/snapback] Bør sjekkes ut med andre ord, takker for tipset! Rart at ikke samsung har lagt inn den nye FW i TV'ene sine før de sendes ut, den har jo vært ute en stund.. Og vil vel for noen være avgjørende for om de går for TV'en eller ikke. Tror ikke for egen del jeg ville vurdert denne TV'en så sterkt om jeg ikke visste at det var mulig å få Pixelmapping (PM) over HDMI. Eller er det noen som har informasjon om nye skjermer vil ha denne FW installert når de ankommer butikkene? Takler Tatungen PM over HDMI? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Rart at ikke samsung har lagt inn den nye FW i TV'ene sine før de sendes ut, den har jo vært ute en stund.. Og vil vel for noen være avgjørende for om de går for TV'en eller ikke. Tror ikke for egen del jeg ville vurdert denne TV'en så sterkt om jeg ikke visste at det var mulig å få Pixelmapping (PM) over HDMI. Eller er det noen som har informasjon om nye skjermer vil ha denne FW installert når de ankommer butikkene? Ifølge tråden for LE40F71B på avforums.com og informasjon de har fått fra britisk kundeservice, vil Samsung aldri levere skjermen med firmwaren som gir 1:1 pixelmapping over hdmi, hverken nå eller senere. Hvis noen ønsker dette, må den oppgraderes i ettertid av servicepersonell eller deg selv. Jeg har forøvrig oppdatert mitt med denne firmwaren og det fungerer uten problemer. Modellen som selges i Norge bruker fra før nøyaktig samme firmware som den britiske kommer med. Endret 9. februar 2007 av _crs_ Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Faktisk så har det kommet rapprter om at Samsung har ombestemt seg på dette Link til AVforums Med litt flaks så betyr dette at tv'ene som kommer til norge også har denne firmwaren ferdig innstallert og vi slipper å gå i sirkler rundt Samsung Norges uvilje til å fikse dette. Edit: Og F71 modellene er ganske lette å kjenne igjen uten å se produktnummeret/navnet. Se etter en Samsung TV med aluminiumsvinkel nederst kombinert med (tilnærmet) firkantet bordstativ. Så vidt jeg vet er det bare f71 som har en kombinasjon av disse designene. Endret 9. februar 2007 av Jimmith Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Edit: Og F71 modellene er ganske lette å kjenne igjen uten å se produktnummeret/navnet. Se etter en Samsung TV med aluminiumsvinkel nederst kombinert med (tilnærmet) firkantet bordstativ. Så vidt jeg vet er det bare f71 som har en kombinasjon av disse designene. Det står FullHD oppe i høyre hjørnekant også, kun på F71 modellene. Ang. at skjermen skal bli levert med denne 1:1 hdmi pixelmapping firmwaren (FMSLMPEU1009SVC), så leverer allerede Samsung skjermen med samme versjon (FMSLMPEU1009) bare uten pixelmappingen. Da er det merkelig de ikke benyttet seg av firmwaren med pixelmapping i utgangspunktet. Men kanskje det er noe de endrer på framover i tid. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Takler Tatungen PM over HDMI? 7904649[/snapback] Ja Tatung støtter PM over HDMI Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Merker man stor forskjell på VGA og DVI når man kopler til PC(Både vanlig pc bruk og til filmtitting)? Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 På grunn av lang leveringstid på samsungen, er det kanskje på tide å sparke liv i denne tråden igjen... Jeg hadde egentlig bestemt meg for samsungen men nå høres en større TV til en billigere penge mer og mer fristende for hver gang de utsetter leveringen på samsung TV'ene... Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 At ikke du legger inn en bestilling på Sharp 42" XD1E robiwan. Den er en bedre tv enn samsung og iallefall tatungen. Den er jo ikke på lager den heller selvsagt, hehe. 18491,- https://prisguiden.no/product.php?productId=61578 Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 At ikke du legger inn en bestilling på Sharp 42" XD1E robiwan. Den er en bedre tv enn samsung 8101230[/snapback] Det var kanskje å ta litt i. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 At ikke du legger inn en bestilling på Sharp 42" XD1E robiwan. Den er en bedre tv enn samsung 8101230[/snapback] Det var kanskje å ta litt i. 8101695[/snapback] Forklar? Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Forklar? 8101892[/snapback] Vel, Sharp har 2 ekstra tommer, og det er jo bra. Samsung har imidlertid bedre lysstyrke (500 mot Sharp som har 450 cd/m2). Samsung har også bedre betraktningsvinkel (178 grader med Sharp som har 176. Begge har på papiret samme dynamiske kontrastverdi (6000:1). Sharp har imidlertid 2ms raskere responstid enn Samsung (8ms). Jeg har fått inntrykk av at forskjellene i virkeligheten ikke er spesielt store på disse skjermene bildekvalitetsmessig. Begge skjermene støtter 1:1 pixelmapping over dvi/hdmi (Samsung-skjermen krever imidlertid en software-oppdatering). Å si at Sharp TVen er bedre TV føler jeg derfor ikke er riktig. Når det kommer til hvilken skjerm som ser best ut når den er avslått så burde det imidlertid ikke være stor tvil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå