Gå til innhold

1 vista key til alle utgaver?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du taster inn lisens nøkkelen din under installasjon, vet den hvilken versjon du har betalt lisens for. Velger du å installere uten nøkkel, må du velge riktig versjon, ellers får du ikke tastet inn nøkkelen for den lisensen du har i etterkant uten en reinstallasjon.

Hver lisens er for en maskin.

Lenke til kommentar
Ingen bryr seg om hvor mange maskiner du installerer det på. Sålenge du har den skruppelløsheten som skal til for å lure stakkars MS for deres sårt tiltrengte penger, så kjør på ;)

7886370[/snapback]

Nåja, det er ikke så enkelt. Jeg plundra fælt med Microsoft når jeg helt lovlig skulle flytte min Vista lisens fra en defekt PC til en annen maskin. Når/hvis jeg får tilbake den bærbare (som er til reparasjon om dagen) kommer jeg til å reformatere den med XP Home for jeg regner med at det vil bli krøll om jeg kjører samme nøkkel på to maskiner. Og dessuten vil jeg ikke ha ulovlig OS på mine maskiner.

Lenke til kommentar
Hvis du har en ultimate key, kan du velge mellom alle utgavene av vista å installere ihvertfall, men du kan ikke installere det på mer enn en manskin.

7886600[/snapback]

Er du sikker på det? Når jeg la inn en Vista DVD og la inn en Ultimate key fikk jeg installert Ultimate, og fikk ikke noen valg.

Du kan riktignok la være å legge inn nøkkel og kjøre i 30 dager på selvvalgt versjon, men da må du innen 30 dager legge inn en nøkkel som passer med installert versjon.

Lenke til kommentar

Hva som er mulig er èn ting - hva som er lovlig er en annen ting. Man har da valget, ulovlig eller lovlig, og hvorfor kjøpe lisens når man uansett bruker den ulovlig da?

(man bryter faktisk lisensavtalen for alle maskiner, og har ingen lovlige maskiner da)

Lenke til kommentar
Kjenner mange som har XP installert på både 2 og 3 pc'er uten at MS maser av den grunn.

7886834[/snapback]

Jup hadde XP Pro kjørendes på 2 maskiner sammtidig, no problem. Riktig nok fikk jeg lisensen via skolen så kanskje det har noe med at studenter får kjøre samme lisensen på flere maskiner?

Lenke til kommentar
XP sin corporate versjon krever ikke aktivering, så de lisensnøklene kan kjøres på flere pc-er samtidig. Vista er nok ikke _så_ tilgivende.

7889208[/snapback]

Stemmer.

Det er fullt mulig å installere Vista på flere PC-er, men du kan bare aktivere en av dem.

Lenke til kommentar
Ikke over telefon en gang? Så det SKAL ikke være mulig å lovlig aktivere Vista på flere enn en datamaskin?

7890641[/snapback]

Nei. Det er, og skal ikke være, lovlig. Man får det til om man vil, men da må man lyve og bryte med lisensavtalen man har trykt "Godtar" på, altså ikke lovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...