Ghost Of Death Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hei. Etter å ha vært strandet i Lofoten i 3 dager pga dårlig vær, kom jeg hjem lørdag forrige uke. Studentbyen til HiN hadde vært oppe å gått fint å godt i lang tid. I det sekundet jeg koblet til, døde DHCP serveren virket det som. Etter lang etterforsking fant systemansvarlig problemet. Det var porten huset jeg var i er koblet til. Jeg har en ruter stående som switch (skrudd av DHCP funksjonen). så når min port var koblet ut, ble nettet helt fint. De hadde visst hatt problemer med noe de kalte "ip orm" (må fuglane vite hva er forno). Når nettet ble koblet opp i huset, fungerte alt utenom de kablene som var koblet til routeren. Resatte den og skrudde av DHCP funksjonen igjen, og da fungerte alt fett. Så spørsmålet er: Hadde routeren resatt seg og skrudd på DHCP funksjonen, eller hadde jeg noen form for virus? Virker litt rart at andre hadde brukt akkurat denne routeren til samme formål som meg i mange uker uten at det hadde vært noe problem, men i det sekundet jeg koblet meg til døde alt? Noen ideer om hva som kan ha skjedd? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Står ruteren som en ruter, eller som et switch/bro? Kansje du hadde satt samme ip som DHCP'n? Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg hadde brukt routeren som switch i lange tider, og alt hadde fungert fett, men etter at jeg koblet til min egen nettverkskabel døde alt. Skal sies at dama hadde brukt tilkoblingen lenge den dagen. Ville vært rart at DHCP funksjonen hadde skrudd seg på når jeg koblet til maskinen min (snakker da om routeren). Vel, uansett, nettet er oppe å går nå, ser ikke ut som det er noe problem, får bare håpe at de ikke finner min Macadresse som kilde til problemet, da blir det smekk på meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå