xanonymx Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg har en del filmer på maskinen, og hver film ligger i hver sin mappe. Har lastet ned coveret til hver film og lagt det i samme mappe som filmen. Jeg har dermed tenkt at det skal se slik ut: Men det som er at det blir seende slik ut: Det tar veldig lang til hvis jeg skal gå på egenskapene til hver mappe og forandre det etter eget ønsket. Så er det noen som vet hvordan jeg kan forandre den instillingen på hver mappe, slik at det blir slik jeg vil på en raskere måte. Sette pris på alle svar. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg vet en måte å gjøre omtrent dette, men du får ikke den gule mappebakgrunnen. Skal du få den tror jeg nesten du må inn i et bilderedigeringsprogram og gjøre det selv. Er det greit at du ikke har den gule bakgrunnen, men bare selve bildet som ikon kan du gjøre som under. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Last ned irfanview, start programmet og trykk 'B' for batch encode. Velg alle filmenes coverfiler og trykk "Add". Sett output directory, velg "Use advanced options", aktiver "resize" og velg "set long size to" og skriv inn din pixelhøyde på mapper som du kan stille her. Velg "OK" for å gå tilbake til forige meny hvor du setter "Output format" til "ICO - Windows icon". Trykker du så "Start" vil du i output mappa få generert ikonfiler med rette dimensjoner. Så lager du et tekstdokument som du gjør hidden og legger i hver mappe med navnet "Desktop.ini". Inni denne fila skriver du: [.ShellClassInfo] IconFile=ikon.ico IconIndex=0 Om du så dropper en films ikon i roten av mappa og renamer den ikon.ico vil den vises på mappa. Så for mange mapper trenger du bare paste inn .ini-fila, flytte inn rett ikonfil og rename den til ikon.ico. Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Høyreklikk på mappa med filmen/bildet. Properties----customize-------choose picture. Velg bildefilen og trykk apply. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Det hadde ikke gjort noe om jeg ikke får den gule mappebakgrunnen, men det bli jo en del arbeid hvis jeg skal gjøre det på den måten. Rikkmund: den måten som du sier er den jeg har brukt. Men takk for svar. Men det jeg kom på når man går inn på Egenskaper --- Tillpass. Så kan man jo trykke på "Velg bilde", som rikkmund sa. Men rett under den knappen så er det en som hetter "Bruk standard". Den gjør slik at de fire første filene i mappen vises. Så det jeg tenkte, det må da gå ann å forandre hva den standarden skal være. Så er det noen som vet hvordan man forandrer standarden til å vise kun den første filen? Det er jo godt mulig at det går i registeret. Men jeg vett ikke hvor. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Så er det noen som vet man kan forandre hva som skal være standard, tar i mot alle tips. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Okei, men hvis ingen her vet hvordan man gjør det. Så er det noen som vett hvor jeg eventuelt kan finne svar? Google er jo en plass, men det er jo ganske stort, dermed lurer jeg på om det er noen som har noen hint til meg som jeg kan søke etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå