Gå til innhold

mp3, kopiering og loven

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-12-03 17:43, skrev olsen:

Du er vel en av de som ikke kjøper plater, du laster ned alt du finner, og hører på 2% av det.

Hvis man laster ned hundrevis av Gb med musikk som man ikke hører på, er det egentlig noe problem for andre enn en selv? Det høres ut som en sær hobby, men er det noen som taper penger på det?

Quote:

Tror du jekker deg ned litt når snuten står på døra.

Etter at "snuten" har tatt alle voldsmenn og ryddet opp i alle kriminelle gjenger? Og hvordan i all verden skal de finne ut at jeg brenner kopier av musikk-CD-er? De kan kanskje komme på tilfeldige razziaer i alle norske hjem? Det høres ut som en glimrende idé.

Quote:

Eller når du blir såpass gammel at du faktisk kjøper plater, og alle platene har kopisperrer. DA kommer du til å tenke på loven.

Jeg kjenner mange voksne mennesker som laster ned musikk og kopierer CD-er. "Når alle plater har kopisperrer, da kommer du til å tenke på loven"? Det må i så fall være snakk om produsentenes lovbrudd; bruddet på våre rettigheter til privat kopiering og fri bruk.

LeD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer definitivt ikke til å kjøpe cd'er noe mer dersom de ikke senker prisene og selger cd'er med kopisperre slik at jeg ikke kan kopiere musikken til minidiscen min. Jeg kjøper per idag mye færre cd'er enn hva jeg gjorde for 1 år siden :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Etter at "snuten" har tatt alle voldsmenn og ryddet opp i alle kriminelle gjenger? Og hvordan i all verden skal de finne ut at jeg brenner kopier av musikk-CD-er? De kan kanskje komme på tilfeldige razziaer i alle norske hjem? Det høres ut som en glimrende idé.

Du må huske at dette er staten! Ingenting skjer i riktig prioritert rekkefølge.

Quote:

Jeg kommer definitivt ikke til å kjøpe cd'er noe mer dersom de ikke senker prisene og selger cd'er med kopisperre slik at jeg ikke kan kopiere musikken til minidiscen min. Jeg kjøper per idag mye færre cd'er enn hva jeg gjorde for 1 år siden.

Jeg kjøper like mange CDer nå som før. Synes at mp3er generelt høres dårligere ut. Men DET er en annen debatt. Og snart kommer DVD Audio! Gleder meg!
Lenke til kommentar

etter loven så har du lov til å ta koppi av musikk som du eier orginalt.

"etter min oppfatning så har du ikke lov til å fordele dem blant venner og bekjente"

Vis du har lov til det så har du maks mulighet til å dele dem ut til mellom 1 og 99 "venner/bekjente" ikke 100! da blir det betegnet som masse spredning av et produkt :lol:

for min del så er prisene ganske høye.

og desuten så lenge det står cd på koveret eller cd så skal det gå ant å kopiere den med de koppi sperene som finnes i dag :wink:

vis det ikke står cd på så så kan du kreve at du skal få en som følger cd standeren tror jeg :???:

Just admit you're a freak :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Destro på 2002-12-03 18:51 ]

Lenke til kommentar

Den etellerannet kl. etellerannet skrev eljar:

Quote:

Det ER fire millioner brukere mot 10000 artister. Hvis 4 mill brukere var enige da. Hvis en politiker sier at han vil fjerne åndsverksloven, og han får flertall i storinget (utifra valg resultater der 4 millioner og 10000 deltar) vil loven bli fjernet

Nei, et forslag må igjennom en høring og et slikt forslag ville aldri overleve høringen... Det ville blitt avfeid som "urimelig". Demokrati i praksis.
Lenke til kommentar

les denne.

Plateselskapene graver sin egen grav. Folk gidder ikke kjøpe cder når de ikke kan spille dem av på datamaskinene og dvd'ene sine. Mange folk har jo ikke vanlige cd-spillere lenger. Kaster de når de kjøper dvd-spiller. Folk klarer å rippe cd'ene uansett, og så sprer de seg på p2p nettverkene. Det blir lettere for folk å laste dem ned, og da gidder ikke folk kjøpe cd'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...