C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Yo! Trenger litt innputt på et prosjekt jeg planlegger nå. Jeg har tenkt å bruke et mini-ITX-hovedkort fra VIA og lake en HTPC som skal kjøre Linux. Jeg har tenkt å bruke epiOS som operativsystem (her er sida, men den er litt nede nå for tida), og et EPIA EX-hovedkort. Jeg tenker jeg går for EX-15000, men tviler litt. 10000 er vifteløs men 0.5GHz slappere. Hva tror dere? Jeg kommer i alle fall ikke til å bruke den lille filslevifta på kortet, jeg tar den vekk og satser heller på å utvikle en termisk løsning selv. (Uff, "termisk løsning" hørtes ut som noe kjipt businessbullshit... "vår termiske løsning er fremtidsrettet og setter kunden i sentrum...") Men uansett, her er handlekjerra: link. Det står litt fjas der om hvordan jeg skal få TV-kortet til å funke i Linux. Når det gjelder lydkortet er jeg litt usikker. Jeg har tenkt å slå sammen denne maskina med det biffete stereoannlegget til fattern, da bare putter jeg lyden fra PCen inn på aux eller video eller whatevva. Så putter jeg LP-spilleren på PCen (er innganger for det på lydkortet). CD-spilleren for seile sin egen sjø (DVS, holde seg på forsterkeren). Når det gjelder hvordan jeg skal ordne lyden til TVen er jeg ikke riktig sikker. Jeg vil helst ha den til de kule høyttalerene "jeg" (pappa) har, men hvordan gjør jeg det best? Lyden går fra PCen til TVen, og så kobler jeg TVen på forsterkeren på feks video? Hvordan er det egentlig med ut/innganger på vanlige TVer nå til dags? (har bare et gammalt vrak jeg skal bytte ut når jeg skaffer HTPC, er ikke riktig kjent med hvordan det står til på TV-fronten) Uansett bruker jeg vel DVI til å koble bildesignalet til TVen, muligens med en overgangskabel til HDMI. Lyden får jeg bare ta som den kommer. Jeg har sett en boks som konverterer S/PDIF og DVI til HDMI, er det noe å satse på? Den var litt dyr, men hva tror dere? Det var det. Kort oppsummert: -Er lydkortet bra? -Hvordan bør jeg koble TVen på de kule høyttalerene? (Og hvordan er det med lydtilkoblinger på gjennsomsnitttver?) -Bør jeg bruke overgang til HDMI? Når det gjelder kassedelen har jeg planene klare, det kommer jeg tilbake til seinere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå