Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n oppfører seg merkelig

Anbefalte innlegg

Hei,

For noen dager siden når jeg spilte Oblivion frøs pc'n helt plutselig, samtidig som bildet ble helt forstyrra; lange vertikale streker i forskjellige farger. Kunne ikke annet enn å restarte.

Prøvde å spille et anna spill i dag og det samme skjedde etter en liten stund med spilling. Måtte restarte igjen.

Så jeg lurte på om det kunne vært noe galt med minnet. Kjørte memtest, og fikk feil på test 5 og 6 på det ene ram paret. Det andre paret fikk jeg ingen feil på.

Så jeg tok ut det paret som ga feil og prøvde å spille igjen. Etter en 10 minutter skjer det samme, pc'n fryser og jeg må restarte. MEN, denne gangen vil ikke pc'n starte i det hele tatt. Skjermen er svart, harddisken starter opp, viftene går, men ikke noe bilde. Prøvde å resette biosen. Hjalp ikke. Men etter en stund starter den bare igjen, helt plutselig.

Så nå veit jeg ikke hva det er som foregår. Hvis noen har noen tips hadde det vært fint :cry:

Hardware:

Asus a8n-sli premium

AMD Athlon 64 3500+

Corsair Twinx1024-3200XL Pro DDR 1024MB, 2stk 512

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB, 2stk 512

XFX Geforce 6800GT 256

WD Caviar 250GB S-ATA

NorthQ 400Watt

Tror ikke det kan være fordi noe går varmt ettersom det har vært varmere i kassa før og alt har gått fint da.

Skjermkort idle temp er 61 grader

CPU idle temp er 41

Edit: Jeg har ikke overklokka noe som helst.

Endret av Stressed_out
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

For noen dager siden når jeg spilte Oblivion frøs pc'n helt plutselig, samtidig som bildet ble helt forstyrra; lange vertikale streker i forskjellige farger. Kunne ikke annet enn å restarte.

Prøvde å spille et anna spill i dag og det samme skjedde etter en liten stund med spilling. Måtte restarte igjen.

Så jeg lurte på om det kunne vært noe galt med minnet. Kjørte memtest, og fikk feil på test 5 og 6 på det ene ram paret. Det andre paret fikk jeg ingen feil på.

Så jeg tok ut det paret som ga feil og prøvde å spille igjen. Etter en 10 minutter skjer det samme, pc'n fryser og jeg må restarte. MEN, denne gangen vil ikke pc'n starte i det hele tatt. Skjermen er svart, harddisken starter opp, viftene går, men ikke noe bilde. Prøvde å resette biosen. Hjalp ikke. Men etter en stund starter den bare igjen, helt plutselig.

Så nå veit jeg ikke hva det er som foregår. Hvis noen har noen tips hadde det vært fint  :cry:

Hardware:

Asus a8n-sli premium

Corsair Twinx1024-3200XL Pro DDR 1024MB, 2stk 512

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB, 2stk 512

XFX Geforce 6800GT 256

WD Caviar 250GB S-ATA

NorthQ 400Watt

Tror ikke det kan være fordi noe går varmt ettersom det har vært varmere i kassa før og alt har gått fint da.

Skjermkort idle temp er 61 grader

CPU idle temp er 41

Edit: Jeg har ikke overklokka noe som helst.

7877847[/snapback]

Det første du beskrev kunne høres litt ut som overopphetet skjermkort.

Fikk også noen feil på memtest en gang, men det løste seg når jeg flytte rambrikkene riktig. Sjekk at de sitter riktig. Hender ofte at den må stå i bestemte plasset, f.eks 1 og 3. Sjekk hovedkortmanualen.

Lenke til kommentar
Det første du beskrev kunne høres litt ut som overopphetet skjermkort.

Fikk også noen feil på memtest en gang, men det løste seg når jeg flytte rambrikkene riktig. Sjekk at de sitter riktig. Hender ofte at den må stå i bestemte plasset, f.eks 1 og 3. Sjekk hovedkortmanualen.

7877971[/snapback]

Rambrikkene står nok riktig, for jeg rota litt med det når jeg kjøpte corsair value paret; satte jeg dem noe annerledes enn nå viste det f.eks 1,5gb eller 512mb i windows alt ettersom. Så de har fungert slik de står nå. Det var bare for et par dager siden at spilla plutselig begynte å fryse pc'n.

Lenke til kommentar
Prøv å avinstaller og fjern skjermkortet,sjekk stabiliteten uten skjermkortet.....

7878133[/snapback]

Hmm.. ja kanskje det. Hvis jeg klarer å få tak i et annet skjermkort :hmm:

Edit: Eller bare tippe skiten over kaikanten. 8800gtx here I come :love:

Endret av Stressed_out
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...