Gå til innhold

Dagbladet: PS3 salget har fått en umiddelbar brems


Straffa

Anbefalte innlegg

bahhh vi får se da når prisen blir presset ned rundt jul  ... og en ting til til det er playstation  d.v.s at de fleste vet hva en playstation er  de fleste tenker på ps2 da.(ikke fult så mange som vet hva en xbox er).. det er da naturlig for folk og kjøpe noe som de er kjent med eller føler seg trygg på

7879767[/snapback]

Men når de kommer til butikken får de høre prisen, og spør om det er noe billigere. Da sier ekspeditøren: Ja, vi har...

 

Folk er ikke dumme, bare uvitende til de får høre noe håndfast av noen som har litt pipling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bahhh vi får se da når prisen blir presset ned rundt jul  ... og en ting til til det er playstation  d.v.s at de fleste vet hva en playstation er  de fleste tenker på ps2 da.(ikke fult så mange som vet hva en xbox er).. det er da naturlig for folk og kjøpe noe som de er kjent med eller føler seg trygg på

7879767[/snapback]

 

Du ustråler den samme, fantastiske,arogante holdningen til Sony. Tenk nå at PS2 suksessen har økt nå i slutten av dens levetid, mye takket være party spill som appelerer til mengden av folk. Det er takket være disse, og mange gode spill, samt ikke fult så stor konkuranse at PS2 fikk den suksessen den fikk.

 

Men nå er det PS3, ikke PS2, og det er helt blanke ark som kan gå begge veier. Folk er kjent med, og trygg med, PS2, ikke PS3. For mange er PS3 like ny og "skummel" som PS2 var, men PS2 har de lært seg å kjenne.

 

Samt at PS2 hadde ikke den konkuransen som PS3 nå får, med tanke på Wii (party spill) og X360 (grafikk, online tjeneste). PS3 må simplet henn overgå begge de 2 noe så innmari grasalt for å komme ut på toppen, og for tiden ligger de ganske kraftig langt nede.

 

Tviler på at prisen blir presset ned til jul, kanskje et tilbud, men ikke noe stort. PS3 vil fobli dyr så lenge det koster med Blu-Ray. Og det kan ta sin tid, for PS3 selger med tap i dag, og når det blir billigere med Blu-Ray, og prisen den har i dag selger med profitt, må de opprettholde det nivået en stund for å tjene inn det de har tapt.

Lenke til kommentar
Samtidig så raser dagbladet leserene over den nye prisen.

7877728[/snapback]

Ta en titt på dagbladet, se pollen og hva folk skriver. Det er rasende folk og ikke mange godtar prisen

7877994[/snapback]

Dagbladet leserene raser værtfall mot prisen,

7878444[/snapback]

Ta en titt på dagbladet og se postene. Folk raser. Denne er en av de nyeste jeg fant
Kjøpte X360 Premium før jul til 2495,-. Det er en grei pris. Dyrere enn dette blir for drøyt for noe man (stort sett) bare kan spille spill på

7878628[/snapback]

Flertallet raser over prisen (i følge nettavisene og poller)

7878807[/snapback]

 

Du er glad i å påpeke at folket "raser". Men hvor rasende er de egentlig? Jeg ville heller brukt ordet "uenig".

 

Men kanskje du er av den oppfatning at når Venstre får en oppslutning på 5% i meningsmålinger (altså at 95% av mennene i gata velger noe annet), så raser folk mot Venstre?

Lenke til kommentar
* Den er generelt mye sterkere på alle slags spill, det kommer bare til å ta lenger tid å oppnå fordi XBox er basert på DirectX som det finnes store mengder kompetanse på i spillbransjen fra før. Sammenlign de første PS2-spilla med det som er å få nå så skjønner du. Samme med PS1.

 

7878232[/snapback]

Bullshit, i beste fall synsing.

7878361[/snapback]

 

Hva er bullshit? At de første PS2-spilla teknisk sett ikke var noe særlig sammenligna med de nyeste? Eller at det er mye kompetanse på DirectX i bransjen? Eller tror du rett og slett at Cell-arkitekturen suger fordi den er ny sammenligna med tilnærma standard PPC som sitter i 360?

 

Det at den er "generelt mye sterkere" kan du jo se på som synsing. Men om du setter deg litt inn i arkitekturen, ser du at den iallefall har et vanvittig potensiale. Ikke det at 360 er noen slappfisk, men jeg tror ikke den kommer til å vare like lenge (dette var iaffal synsing, men tross alt basert på observasjoner av PS1 og PS2).

7878435[/snapback]

Jeg oppfattet innlegget ditt som at du mente at PS3 er generelt mye sterkere enn Xbox360, hvilket ingen av oss kan bevise eller motbevise, bare tiden.

 

At den derimot er generelt mye sterkere enn forrige generasjon er jeg derimot overbevist om, noe annet ville vært veldig rart.

 

Er fortsatt litt usikker på hva du mente, men for meg virker det fortsatt som det er PS3 vs X360.

 

Jeg kan ikke spesielt mye om de tekniske spesifikasjonene til noen av maskinene, men jeg er overbevist om at de er ganske jevne.

Endret av CheX
Lenke til kommentar
jeg mener at sony burde ha nye versjoner av eyetoy , singstar og buzz før jule ruhset

7879854[/snapback]

 

Men hva nytter det egentlig? PS3's suksess står ikke på om det kommer ny versjon av eldre ting, men om at det kommer nye, innovative ting.

 

Det som gjorde at Guitar Hero, Buzz, Eyetoy og Singstar slo ann var nettopp at det var nytt. Men en ny versjon av dette til PS3 rettferdiggjør for det første ikke prisen til PS3 ei styrker salget til konsollen fordi folk får det samme til PS2, bare til en mindre penge.

Lenke til kommentar

Du får LONGT ifrå det samme til Ps2 for den same prisen.

Nedlastbare songer til Singstar på harddisk til dømes.

Og Eyetoy til Ps3 kjem til å vere himmel og hav når det gjeld kvalitet og presisjon, det er iallefall bombesikkert.

Det trur eg folk vil skjøne.

I dag kjøper folk Ps2 på grunn av nettopp partyspela. Når Ps3 går ned i pris og samstundes tilbyr fleire andre ettertrakta multimediemuligheiter kjem folk til å kjøpe den maskina og. Og resten kjem til å kjøpe den på grunn av dei vanvittig populære eksklusivane.

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar
Ingen av de er gratis men den ene koster 6000, den andre koster 2500-3500 og den tredje 2500-3000 er forskjell. Har jeg sagt det er menneskerett? 

 

Bananen kan du ta  :tease:

7878947[/snapback]

 

Hehe ok jeg tar en banan om du tar en. Uansett, kjøp det du har råd til eller lyst på du.

 

Jeg vil ha Linux på PS3 jeg. Da blir den straks verdt prisen for min del iaffal. Når Square Enix drar igang etterhvert og, da er jeg godt fornøyd jeg. Selv om det kommer til å svi i lommeboka.

7879000[/snapback]

 

 

Ok vi kan si oss enige her. Akkurat det jeg skal bruke PS3 til: Mediacenter. Itillegg kommer det vel noen knallgode spill etterhvert også, som for min del er en liten bonus. Men nå får man konsollen såpass billig som 450-550 dollar på ebay så blir nok et kjøp på meg iløpet av våren da. Liker 360en siden den har mange av spillseriene jeg liker og kan tenke meg er der også LIVE(Arcade) og achivments :yes: også Wii da(har den ikke men han jeg bor med har) må også skaffes mest pga wii sports og andre morsomme spill og ikke minst virtual console og ZELDA :love:.

 

Så alle konsollene har sine positive sider syntes jeg og det over er hva jeg ser i hver konsoll. Derfor skal jeg ha alle tre og kommer til å kose meg!

 

Så peace and love da folkens. Alle kan jo ha det fint uansett :blush:

Endret av disabled
Lenke til kommentar
Og som konsoll koster den skjorta, fleske, håret og høyre ballestein (med venstre i pant).

 

Klassisk. Den skal i minneboken :p

 

Regner selv med å kjøpe PS3, men ikke før den ligger på tja.. 3000 kr?

Men kan noen forklare meg hva i h****** en skal med Linux? Og får man ikke hd-kabel med konsollen..

Lenke til kommentar

Nå er det veldig mange her som forventer at PS3 synker voldsomt i pris frem til jul. Men har dere noe grunnlag for dette? Utenom håp og at det har skjedd før med andre varer.

 

Tenker på at sony selger ps3 med et ganske godt underskudd som de gjør, hvorfor skal de da sette ned prisen, om så mange vil kjøpe den til 6k som det høres ut som her?

 

Jeg for en kommer til å kjøpe meg en xbox360 om assasins creed ser bra nok ut på den når det kommer, har en pc til multimedia center, så for meg vil en console være en spillmaskin, har heller ikke noe særlig tro på Blu-Ray.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...