Gå til innhold

Dagbladet: PS3 salget har fått en umiddelbar brems

Straffa

Anbefalte innlegg

Men nå er vel ikke PS3 en spillemaskin, er den vel?  :D

7878462[/snapback]

Da vil PS3 bli en fiasko i følge dine ord

Alle som skal ha en spillemaskin kjøper en X360 eller Wii og de som skal ha en multimediacenter dill dall maskin kjøper en PS3 til 6000 kroner

7878475[/snapback]

Utrolig flink til å finne ut hva folk egentlig sier.. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når de legger ut en svinedyr maskin, kommer jo den til å ligge der lenge da. Det kan liksom hende at det kommer to ny nintendo maskiner før ps4 kommer :p.

Men selv om det er slik, er det for dyrt for meg, og de bør virkelig få flere spill til maskinen hvis andre skal kjøpe den. jeg har wii og skal prøve å få meg 360

Lenke til kommentar
Skjerpings.

PS2 kosta minst like mye når den kom på markedet.

Floppa den?

7877996[/snapback]

Akkurat der Sony gjør feil. De selger på merkenavnet nå som de gjorde med PS2

Det fungerte den gangen, men nå er det helt andre tider og det fungerer ikke.

Kanskje derfor salget i USA og Japan går veldig dårlig

Det ser heller ikke ut at det skal ta helt av her heller, etter fanboys har kjøpt sin konsoll.

MS må smile fra øre til øre. De vil få mange nye kunder, nå som mange vil gå over

7878024[/snapback]

SONY har mykje hardare konkurranse denne gongen. Ser det er få her, som tar det med i reknestykket.
Lenke til kommentar

Gi det litt tid så vil folk genierklære Sony. Det er ikke noe annet å forvente at folk synes dette er svindyrt men folk glemmer at du får med en Blu-Ray spiller her. Det er den som gjør maskinen svinedyr og er rettet for framtiden. Tviler Sony bryr seg om salg og heller tenker på lønnsom bedrift i flere år. Playstation 2 utfordrer jo fremdeles Xbox360 og Wii så det suser i hele verden.

Så ikke snu nesen på Sony riktig enda ;) Som jeg sa for 1 år siden på forumet her, så vil nok PS3 bli ENDA større enn PSX og PS2 noengang var. Nettopp pga Sony våget å tenke langsiktig med denne maskinen med Blu-ray. Ikke alle fatter det akkurat nå men det kommer, just wait and see ;)

Men jeg legger merke til noe hysterisk morsomt:

Folk er villig og sier ikke noe imot å betale 5500 for konsollen, men 5995 blir det hysteri over ? Jaha har dere ikke 495,- ekstra å betale når dere først er ute med 5500 ? :innocent:

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Gi det litt tid så vil folk genierklære Sony. Det er ikke noe annet å forvente at folk synes dette er svindyrt men folk glemmer at du får med en Blu-Ray spiller her. Det er den som gjør maskinen svinedyr og er rettet for framtiden. Tviler Sony bryr seg om salg og heller tenker på lønnsom bedrift i flere år. Playstation 2 utfordrer jo fremdeles Xbox360 og Wii så det suser i hele verden.

Så ikke snu nesen på Sony riktig enda ;) Som jeg sa for 1 år siden på forumet her, så vil nok PS3 bli ENDA større enn PSX og PS2 noengang var. Nettopp pga Sony våget å tenke langsiktig med denne maskinen med Blu-ray. Ikke alle fatter det akkurat nå men det kommer, just wait and see ;)

7878546[/snapback]

Hadde de tenkt langsiktig hadde de hatt 1gig minne og ikke 512mb

Lenke til kommentar

7878546[/snapback]

Multimediacenter eller hva annet den kan trylle med. Folk flest kjøper en konsoll for spill.

PS3 er for dyr til å være en spillekonsoll

Lenke til kommentar
Jeg tror Sony har gjort en brøler, det har jeg hele tiden sagt. Om de heller hadde hadt DVD i maskinen og had Blu-Ray som addon så hadde de klart det med glans, prisen hadde vært overkommelig og folk ville kjøpt. Nå er det bare hardcore Sony-lovers som kommer til å springe til butikken første dag, hva skjer dag 2? Blir salget da å være like bra? Neppe. PS3 er blitt en konsoll du fanden meg må planlegge økonomisk før du kjøper den, en Wii kunne jeg kjøpe spontant, det samme med X360, men en PS3 er så spinn hakka vanvittig dyr at jeg nesten får frysninger med tanken på at jeg overhode vurderte å kjøpe den ved release. Den planene var dog før prisen ble fastsatt, nå glemmer jeg det hele.

Wii er jo kjekt å kjøpe spontant ja :p.. så kommer 800kr pr. kontroll fordi en venn kommer på besøk. For ikke å snakke om 350 pr. classic controller fordi man skal spille noen gamle spill.. vips så var den mest utdaterte maskinen minst like dyr som de andre.

Tror nok sony godt vet hva de gjør. Hadde ikke blu-ray vært inkludert ville ikke blu-ray fått sjansen til å etablere seg. Nå derimot er det mange flere blu-ray spillere i hjemmene til folk enn hd-dvd. Som igjen fører til flere blu-ray filmer solgt.. som gir inntekter til sony. Selv om ps3 ikke selger så godt til 6000kr, minsker de likevel tapet enn så lenge. Så kan de heller sette ned prisen og selge mer senere.

Det er ingen tvil om at det er en stiv pris for en konsoll, men vi bor i norge.. så heldige er vi.. hadde vi bodd i engand hadde vi fått den til 5250, hadde vi bodd i usa til 3700.. men vi bor i norge.. sånn er livet.

Jeg for min del gjør det enkelt.. import.. så blir den ikke dyrere enn 5000kr selv om jeg har så uflaks at den stoppes i tollen =)

7878490[/snapback]

Selvsagt blir den stoppet i tollen..

Og 800 for en kontroll til Wii? Går det ann? 600/650 maks.. Og 349 kr for en classic controller? Herregud, hvor handler du? Spaceworld? Og du, man trenger ikke Classic'en for å spille VC-spill.. Jeg bruker GC-kontrollen, og har bestilt en classic til den nette sum av 234 kr..

Og de såkalte businessmodellene dine er helt bak mål, det er ikke sånn det funker i det hele tatt..

Lenke til kommentar
* Den er generelt mye sterkere på alle slags spill, det kommer bare til å ta lenger tid å oppnå fordi XBox er basert på DirectX som det finnes store mengder kompetanse på i spillbransjen fra før. Sammenlign de første PS2-spilla med det som er å få nå så skjønner du. Samme med PS1.

7878232[/snapback]

Bullshit, i beste fall synsing.

7878361[/snapback]

Hva er bullshit? At de første PS2-spilla teknisk sett ikke var noe særlig sammenligna med de nyeste? Eller at det er mye kompetanse på DirectX i bransjen? Eller tror du rett og slett at Cell-arkitekturen suger fordi den er ny sammenligna med tilnærma standard PPC som sitter i 360?

Det at den er "generelt mye sterkere" kan du jo se på som synsing. Men om du setter deg litt inn i arkitekturen, ser du at den iallefall har et vanvittig potensiale. Ikke det at 360 er noen slappfisk, men jeg tror ikke den kommer til å vare like lenge (dette var iaffal synsing, men tross alt basert på observasjoner av PS1 og PS2).

7878435[/snapback]

Kinesern som er leder for de som lager metal gear serien (husker ikke navnet), sa at det kom til å gå minst tre år før all kraften i maskinen var utnyttet, og det hadde de rett i. Men det bortforklarer ikke det svake utvalget av spill. Halo lagge på xbox hvis du slo for mange ganger i en alien kropp, mens halo 2 ikke lagget i story mode i det hele tatt, det er også utnyttelse av maskinen.

Lenke til kommentar

PS2 ble lansert i November 2000 til en veil pris på 4500,-. PS3 lanseres Mars 2007 til en veil pris på ca 6000,-.

Statistisk sentralbyrå har en kalkulator hvor man kan regne konsumpriser og denne går desverre kun til Desember 2006. Dette er 3 mnd før PS3 lanseres. Så derfor satte jeg startbeløpet til å være fra August 2000 for å få ett riktig tidsperspektiv. De 4500,- vi betalte for PS2 i 2000 tilsvarer dag ca 5100,- i dag. Er det egentlig så galt?

Lenke til kommentar

7878546[/snapback]

Multimediacenter eller hva annet den kan trylle med. Folk flest kjøper en konsoll for spill.

7878564[/snapback]

Det er nettopp blu-ray til spill som mange mener vil gjøre PS3 til dominator i konsollkrigen ;) Og PS3 har naturligvisnok en Cell prosessor klar til å ta nytte av det. Tro meg, Sony har dette planlagt !

Lenke til kommentar

PS2 og PSone var i en helt annen posisjon iforhold til PS3. Den kommer sist nå. Hypen som den hadde har blitt knust og de må bygge seg opp. Noe jeg ser på som positivt da er at de må akkurat det. Dreamcast var jo nesten død pga hypen om PS2 og ikke minst PIRATKOPIERING. Så kom Gamecube som var noe rart oppgulp av nintendo men hadde sine lyspunkter, xbox ble ikke brukt til spill. PSone hadde nintendo 64 som vi alle vet var for dyrt å utvikle og cartridge format. Nintendo tok jeg seg godt betalt ja.

Så denne genrasjonen er temlig åpen uansett hvor og hvordan vi vrir på det. Xbox merkenavnet har blitt synonymt med onlinespilling for de som har det, Wii er morsomt og PS3 har en grei online mulighet, men mye mangler der. Den har Blueray og alt det der som er vel og bra.

Men når konkurente koster halvparten så mye så er det jo noe som er feil. PS3 burde kosta 4-5tusen. Du har nå valget mellom 2 "store konsoller som det oser kraft av og den lille søte Wiien som mange har blitt sjarmert av. Og grafikk forskjellen mellom PS3 og Xbox 360 er jo minnimalt da.

Lenke til kommentar
Selvsagt blir den stoppet i tollen..

Og 800 for en kontroll til Wii? Går det ann? 600/650 maks.. Og 349 kr for en classic controller? Herregud, hvor handler du? Spaceworld? Og du, man trenger ikke Classic'en for å spille VC-spill.. Jeg bruker GC-kontrollen, og har bestilt en classic til den nette sum av 234 kr..

Og de såkalte businessmodellene dine er helt bak mål, det er ikke sånn det funker i det hele tatt..

Den trenger ikke å bli stoppet i tollen nei, det kommer ann på hvordan den er merket.. flere jeg vet om som har fått den igjennom.

En en wiimote ligger i snittpris på 500kr.. og en nunchuck på alt mellom 250 og 350 da.. enkelt,s å blir det ca. 800 spenn.

Det går også rykter om at f.eks smash bros brawl.. som er et totalt party 4 player spill vil kreve classic controller.. og da min gode venn, vil du måtte bla opp 1000kr for disse, selv på tilbud :p

Jeg har selv en wii, og den er som alle andre konsoller langt fra billig

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

PS3 blir nødt å vise seg på flere fronter, og det har den ikke klart. For mannen i gata er den fremdeles en spill konsoll, og for mange er det det som teller mest. At den har 1001 muligheter utenom, er vel mildt sagt ikke interesangt. Det er, og blir, en spillkonsoll, og dessverre tror jeg det er det mannen i gata ser, ikke det andre.

Man kan heller ikke sammenligne med PS2 salget i denne saken, for i motsettning til PS2 har PS3 kraftig konkuranse fra andre hold her.

F.eks

X360 kommer med mer eller mindre samme funksjonene som PS3, men mer utbygget. Du har og mulighet til å kjøpe en HD-DVD addon om du måtte ønske det, dvs ekstra enheter som du kan, ikke må, kjøpe. Den har og et bibliotek av titler for envær smak, fungerende online funksjon++.

Wii har vunnet manges hjerte takket være det mildt sagt innovative, og ikke minst morsomme, kontroll systemet. Muligheten for å laste ned gamle klassikere som en svær del kjenner til er og et pluss. Til å være liten og teknisk svak, har konsollen gjort det ufattelig godt.

Konkuransen til PS3 er way more higher enn konkuransen til PS2, samt at PS2 salget tok seg ikke ordentlig på tak før man kom med party spillene, den solgte brukbart men etter party spillene tok det helt av.

PS3 satser mye på merkenavnet, party spill og multimedia funksjoner. Det er bare det at konkurentene tilbyr dette allerede, til en mer gunstig pris.

Wii er jo kjekt å kjøpe spontant ja. så kommer 800kr pr. kontroll fordi en venn kommer på besøk. For ikke å snakke om 350 pr. classic controller fordi man skal spille noen gamle spill.. vips så var den mest utdaterte maskinen minst like dyr som de andre.

Og VIPS så er vi off topic, ute og kjører og totalt ute av fokus. BTW, du har i det minste valget om å kjøpe de addons, du kan liksom ikke kjøpe en PS3 uten Blu-Ray, kan du vel ;)

Tror nok sony godt vet hva de gjør. Hadde ikke blu-ray vært inkludert ville ikke blu-ray fått sjansen til å etablere seg. Nå derimot er det mange flere blu-ray spillere i hjemmene til folk enn hd-dvd. Som igjen fører til flere blu-ray filmer solgt.. som gir inntekter til sony. Selv om ps3 ikke selger så godt til 6000kr, minsker de likevel tapet enn så lenge. Så kan de heller sette ned prisen og selge mer senere.

Nei tror ikke Sony vet hva helt hva de driver med, de satser alt for stort og slår på en tromme som er way større enn dem selv. Format krigen er langt fra avgjort, så både HD-DVD filmer og Blu-Ray filmer kommer, samt at innen krigen er avgjort er prisen på spillere såpass lav at folk kjøper heller en ren Blu-Ray spiller/HD-DVD spiller fremfor å kjøpe 2 millioner funksjoner i tillegg som de ikke har bruk for.

PS3 blir å ligge på en skyhøy pris i en god stund. med tanke på at de allerede selger med tap, så må de først selge til inntekt før de kan droppe prisen, og det tviler jeg bilr å skje før i mitten av 2008, om vi er heldige.

Lenke til kommentar

7878546[/snapback]

7878564[/snapback]

Det er nettopp blu-ray til spill som mange mener vil gjøre PS3 til dominator i konsollkrigen ;) Og PS3 har naturligvisnok en Cell prosessor klar til å ta nytte av det. Tro meg, Sony har dette planlagt !

7878581[/snapback]

Men som en ren spillekonsoll er den alt for dyr

Ta en titt på dagbladet og se postene. Folk raser. Denne er en av de nyeste jeg fant

Kjøpte X360 Premium før jul til 2495,-. Det er en grei pris. Dyrere enn dette blir for drøyt for noe man (stort sett) bare kan spille spill på

De fleste kjøper en konsoll for å spille spill på

PS3 er en spillekonsoll, det er værtfall slik folk oppfattes den er. Prisen på 6000 er da alt for dyr til å være en spillekonsoll når vi lever i år 2007

Så må du heller ikke glemme at X360 leverer i dag like bra spill (om ikke bedre) til sin konsoll og den koster halvparten

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Jeg tror Sony har gjort en brøler, det har jeg hele tiden sagt. Om de heller hadde hadt DVD i maskinen og had Blu-Ray som addon så hadde de klart det med glans, prisen hadde vært overkommelig og folk ville kjøpt. Nå er det bare hardcore Sony-lovers som kommer til å springe til butikken første dag, hva skjer dag 2? Blir salget da å være like bra? Neppe. PS3 er blitt en konsoll du fanden meg må planlegge økonomisk før du kjøper den, en Wii kunne jeg kjøpe spontant, det samme med X360, men en PS3 er så spinn hakka vanvittig dyr at jeg nesten får frysninger med tanken på at jeg overhode vurderte å kjøpe den ved release. Den planene var dog før prisen ble fastsatt, nå glemmer jeg det hele.

7878441[/snapback]

Helt enig, og det er akkurat her 360 vinner over PS i mine øyne.

Eneste grunnen til at PS3 har innebygd Blu-Ray istedenfor addon er vel for å bruke det i spill, men nå er jo 9GB alt man trenger pr. dags dato og det kommer til å være sånn en stund. Jeg er fornøyd med min 360 og kommer til å bli underholdt av den veldig lenge med tanke på titlene. Jeg ser ingen behov for å betale 2500/6000 kr. for en Wii eller en PS3 for å skaffe de eksklusive titlene de har når jeg er mer enn opptatt med de jeg allerede har. 2007 er året hvor jeg skal inn i videregående, så Forza, Guitar Hero 2, Assassins Creed, BioShock og Halo 3 er mer enn nok for å komme meg gjennom året. Har jo fjorårets titler også.

PS3 er totalt uinteressant for meg fordi det den har å tilby som jeg ikke allerede har ikke er verdt 6000+ kr, og det ser ikke ut til at jeg er den eneste som mener det.

Dette er en veldig subjektiv post, og kun mine meninger står skrevet her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...