Gå til innhold

Dagbladet: PS3 salget har fått en umiddelbar brems

Straffa

Anbefalte innlegg

Moralen her er vel: Ikke si du liker 360 inne på en PS3 tråd! Du ber om bråk.. :p Selv vurderte jeg lenge Ps3, men gikk for 360 nå.. Siden 360 har et langt større spill bibliotek for øyeblikket... Og, ville ikke at Ps3 skulle bli stående litt som Wii.. Som sto stille en måned før den ble brukt igjen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, nå bestemte jeg plutselig. Akkurat her og nå.

Har lenge vurdert til og fra om det ble en 360 eller en Playstation 3.

Og nå blir det en 360 ... ferdig med det.

Ikke bare overprisen, men også eksklusive titler er grunnen til det.

Enda godt det da, så slipper jeg bruke 1/3 av lønna på konsoll.

8111510[/snapback]

Du gjorde det da vel for all del ikke på bakrunn av denne artikkelen her.. :roll:

Her kommer det gode nyheter hver eneste dag om PS3 og nada om 360 og så går du for sistnevnte.. :dontgetit:

8111575[/snapback]

Nei hadde ingenting med denne artikkelen å gjøre, bare jeg som aldri har fått bestemt meg. Kjøpte Wii på release, og trenger en next-gen konsoll også. Så nå blir det en XBox 360 med litt av vært. playstation 3 ser jævelig spennende ut den også - ingen tvil om det - men akkurat NÅ ser jeg ikke helt poenget med å betale så mye mer for den når ting som tiltrekker MEG finnes i overtall på XBox allerede. Kommer sikkert til å invistere i en PS3 på et senere tidspunkt, men da må først den helt store tiltrekninga være der. Motorstorm ser fett ut, men selger meg ikke maskina. Med det vil antagelig Metal Gear gjør ... vi får se.

Microsoft og Nintendo ftw i første omgang - may ye fanboys burn in the depths of hell :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Jeg har vært fan av playstation lenge. har hatt PS1 og PS2 pluss drøssevis med spill. Men nå har sony gått for langt. de mister meg. om jeg kjøper konsoll så blir det Xbox 360 istedet.

Lenke til kommentar
Jeg har vært fan av playstation lenge. har hatt PS1 og PS2 pluss drøssevis med spill. Men nå har sony gått for langt. de mister meg. om jeg kjøper konsoll så blir det Xbox 360 istedet.

8112459[/snapback]

Kan du ikke være fanboy for det da ?

Bare til å kjøpe xbox360 nå, og vente til ps3 er sunket i pris.

Lenke til kommentar

Har selv vært fan av Playstation siden den første grå boksen kom ut, har blitt fostra opp på tekken, metal gear og gran turismo. Er ubestridt Yoshimitsu-mester, men i denne omgang ble det Xbox nettopp pga pinlighetene ved Sonys PR-kampanje, den latterlige prisen og spillutvalget. Inntil jeg kan roundhousekicke ræva til "fanboy" med armor king i HD, blir det ikke noe grilljern/brødboks under min projektor på lang tid.

Lenke til kommentar
Har selv vært fan av Playstation siden den første grå boksen kom ut,  har blitt fostra opp på tekken, metal gear og gran turismo. Er ubestridt Yoshimitsu-mester, men i denne omgang ble det Xbox nettopp pga pinlighetene ved Sonys PR-kampanje, den latterlige prisen og spillutvalget. Inntil jeg kan roundhousekicke ræva til "fanboy" med armor king i HD, blir det ikke noe grilljern/brødboks under min projektor på lang tid.

8113213[/snapback]

litt av det med og vere lojal er og holde stand på godt og vondt...;)

men skjønner godt att du valgte 360..gjore det sjølv..:)

men ps3 var eit opplakt valg uansett pris..spillutvalget kjem, det er det ingen tvil om..;)

Lenke til kommentar

Kan ikke kalles fiasko om dem har en plan om å produsere PS3'er ti år fram i tid. DET blir alt for tidlig å si nå isåfall om det er en fiasko eller ikke. Tror at prisen er rimelig for folk flest innen 5 år, og da har det nok kommet endel snasene titler i tillegg, og muligvis en killerapp eller to! Samt, om Blu-Ray taper mot HD-DVD, så trooor jeg ikke det vil ha stort å si på spill-fronten til PS3. Ihvertfall ikke denne generasjonen.

Jeg spår at PS3 vil selge lite/dårlig iforhold til andre konsoller de tre, kanskje fire neste årene. Etter priskutt to eller tre, så vil PS3 ta igjen dem andre og "vinne" på antall solgte.

Dette er mitt subjektive syn. :ph34r:

Lenke til kommentar
_krosjefen_: Hvorfor skal man være lojal mot et gigantisk konsern når de ikke er oppriktige? Og siden det ikke er noe bindingstid eller lignende på konsoller, er det ingenting som stopper en for å investere i så mange man føler for!  ;)

8114992[/snapback]

Du binder SJELEN DIN :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Først lover de full bakoverstøtte, og senere så bytter de ut denne fulle støtten med en mindre kompatibel software støtte.

ikke bare måtte vi vente lenge pga utsettelser men tror du ikke at sony bestemte seg for å vente med europe. og var var grunner? vi kom til å kjøpe boksen uansett!! og de ville konsentrere seg i usa og japan fordi konkurransen var større der. burde de ikke konsentrert seg om sine beste kunder istedet?

og nå, de fjerner altså denne bakoverchippen. og vi må betale mer for det! mer en japan og usa må. det er skikkelig rottent av sony.

Lenke til kommentar
Prisen er 5600 på Expert på lansering.. (Kilde fra reklame magasin) Tror ikke det er såå mange som selger den for 6000 etterhvert da egentlig.. Siden Expert pleier å holde prisen sin også etter lansering, så vidt jeg vet.. Elkjøp sin pris kommer vel snart også ut, skal bli spennende hvor langt de presser den ned.. :p

selv har jeg vel ikke råd uansett.. Men, er vel egentlig ikke såå ille som folk skal ha det til, dersom den ligger på 5500->? Tror det er 6000 tallet som skremmer folk.. :p

8111504[/snapback]

Du har sagt feil pris, fikk Expert-bladet idag der stod det 5999kr :)

SÅ jeg håper på Elkjøp tar den til 5500kr :thumbup:

Lenke til kommentar

Lurer på hva som skjer når Kina henger seg på konsoll bølgen. Er sinnsyk økonomisk vekst i de landet, og det tar vel ikke lang tid før det har vokst frem en stor middelklasse som har penger å bruke på konsoll. (Har egentlig ikke peiling på Kinas økonomiske situasjon, men med et innbyggertall på over milliarden så er jo det potensiale i det landet til å snu opp ned på salgsbildet. De vil velle helle mer mot Ps3 enn Xbox360. Kanskje Wii har en bedre sjangs der, siden den er billig og har et spillbibliotek som tilfredstiller asiatere.

Men dette er jo bare mine tanker, noe som vet mer om dette?

Bor i polen og ser mye på CNN, der går det reklame for India og den nye genarasjonen mellom 18-25 som visstnok skal være så hypp på ny teknologi. De teller vel rundt 50 million. Kanskje de avgjør hvem som vinner krigen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...