Gå til innhold

Dagbladet: PS3 salget har fått en umiddelbar brems

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
i usa og japan så har pl3 så og si blitt en fiasko både fordi den ikke matcher xbox360 i kvalitet og online men også på grunn av en syk pris altså det dobbelte av xbox så hvorfor skal vi nordmen være dummere,blir nok et flopp her også,i tillegg så blir spillene ennå dyrere

7884538[/snapback]

Hvis du snakker om ps3, så er den vel mer suksess enn det 360 er i Japan...

7884838[/snapback]

Ja, for det var jo ikke forventet.... :roll:

PS3 selger rundt 20K i uka der. Hvis det fortsetter så er det katastrofe for Sony. Om 360 fortsetter å selge rundt 10K i uka så er ikke det noen krise for MS. Det er akkurat hva de kan forvente.

Lenke til kommentar
"matcher ikke 360 i (dårlig)kavlitet".... nei det er det vel heller få konsoller som gjør....

7885050[/snapback]

Bedre å lukke munnen sin en å skrive et sånn oppgulp av en kommentar, som du faktsik gjør hele tiden.

Konsoll mangel er det nok ikke, tviler på at sony bare sender ut under 20000 konsoller i Japan feks. Har ikke noe tall på USA, men det kommer.

PS3 selger ikke i Japan og USA så bra som den burde, det henger sammen med spill, pris og at det er stor konkuranse. Salget går nok oppover når de store titlene kommer og prisen går ned.

fanboy jeg syntes synd på deg som ikke ser gleden i andre konsoller og støtter et firma helt ut som om det skulle vært en relgion. Sett deg grundig ned å tenk på det. Er ikke ment som noe frekt men skjønner ikke meningen med det.

Men uansett Jula 07 sitter jeg og spiller det beste som alle tre verdnenen kan gi. :w00t:

Lenke til kommentar

Skjønner rett å slett ikke hvordan dere kan si at det bare er å gå å kjøpe seg en xbox 360, på grunn av den høye prisen til ps3. Hvis man som jeg, liker slossespill f.eks tekken o.l så er jo kontrollen til xbox 360 helt ubrukelig. Inntil dette blir fikset så finnes det bare en konsoll for meg, nemlig playstation.

Unnskyld for OT men det ser ikke ut som det var så strengt i denna posten her...

Lenke til kommentar

Det er sant! :) PS3 kommer nok til å bli en bra maskin etterhvert.. om sånn 2 år eller noe.. :p Det har jeg troa på selv.. ;) Men, akkuratt nå er det ikke stor vits i å kaste vekk 3000 mer enn man må... Det er dårlig med PS3 ekslusiver ute nå før 2008 uansett! :p

Skjønner forresten ikke at folk klarte å komme seg gjennom en uke med fred her! :p Det er ganske beundringsverdig at folk klarte å holde det inne.. Men, igjen ser jo vi at de eksploderer nå da.. :p

Lenke til kommentar
Skjønner rett å slett ikke hvordan dere kan si at det bare er å gå å kjøpe seg en xbox 360, på grunn av den høye prisen til ps3. Hvis man som jeg, liker slossespill f.eks tekken o.l så er jo kontrollen til xbox 360 helt ubrukelig. Inntil dette blir fikset så finnes det bare en konsoll for meg, nemlig playstation.

Unnskyld for OT men det ser ikke ut som det var så strengt i denna posten her...

7885268[/snapback]

Jeg trodde da enhver fighter fan med litt respekt for seg selv spilte med en stick ?

hori-dead-or-alive-4-xbox-360-arcade-stick-20060217043114048-000.jpg

tekken5stick.jpg

Uansett, gratulerer med kanskje den tynneste argumenteringen jeg har sett hittil for ikke kjøpe en konsoll. Og hvis dpaden skaper slikt problem, så er det måter å fikse den på, akkurat som det er måter å fikse PSP sin på f.eks.

Endret av Enduro
Lenke til kommentar

7885268[/snapback]

Eller hvis man liker alle andre sjangrer så kjøper man X360 til mye hyggeligere pris men samme type spill.

PS3 mangler ekslusive titler som f.eks Twilight Princess (og ikke mas om at det og finnes på NGC for det er jeg klar over) var til Wii en stund (fra 8 til 15). Samt at TP utiliserte Wiimoten nærmest perfekt.

Det er noe slik PS3 trenger. Til nå ser vel folk strengt tatt en overpriset konsoll som gjør det samme som X360 men til en stivere pris (les: Fatality på bankkontoen).

Lenke til kommentar
1UP sier noe annet

Force Feedback on PS3? Not So Much

A Gran Turismo game without force feedback? Say it ain't so!

By Luke Smith, 01/04/2007

A NeoGAF post pointing to a GT Planet post raised our eyebrows at the possibility that Force Feedback (an Immersion-patented tech [the rumble guys, remember]) would not function on Sony's PS3. Force feedback response control is a big deal to racing fans and fans of Sony's Gran Turismo series are likely jonesing for the fifth installment of the game with a slick FF wheel.

Sony Computer Entertainment America confirmed that there would be no supported force feedback technology with its PlayStation 3. They told 1UP the following:

All PS3 games are programmed for the SIXAXIS which doesn't have force feedback, therefore the force feedback in the wheels won't be recognized.

No word this time on whether there will be a racing wheel that supports "leaning technology" where the SIXAXIS motion-control functionality can be integrated into a wheel. We're joking, but it's through tears.

Link

7883246[/snapback]

Avanore: Her kan du lese om sist vi hadde akkurat samme diskusjon, du var vel utestengt i den tiden.

Link

Lenke til kommentar

Enduro: sorry, men jeg er totalt enig RegRot! X360kontrollen er skrap når det kommer til fighting i forhold til dualshock'n. Men, det skal sies den er veldig digg å spille med ellers. God ergonomi =]

Nå som prisen går oppover i Norge tror jeg faktisk flere kommer til å importere konsollen sin. Det er faktisk billig i usa for ps3!

Lenke til kommentar
Enduro: sorry, men jeg er totalt enig RegRot! X360kontrollen er skrap når det kommer til fighting i forhold til dualshock'n. Men, det skal sies den er veldig digg å spille med ellers. God ergonomi =]

7887420[/snapback]

Nå sa jo Enduro ingenting i mot det... Bare at det er mye bedre å spille med arcadestick og det er jo helt sant. Enhver skikkelig fan av slossespill burde hatt en slik en. Hadde jeg vært det hadde jeg i hvert fall hatt en. Slik det er nå så bruker jeg ikke d-paden en gang i slossespill. :p

Lenke til kommentar
i usa og japan så har pl3 så og si blitt en fiasko både fordi den ikke matcher xbox360 i kvalitet og online men også på grunn av en syk pris altså det dobbelte av xbox så hvorfor skal vi nordmen være dummere,blir nok et flopp her også,i tillegg så blir spillene ennå dyrere

7884538[/snapback]

Hvis du snakker om ps3, så er den vel mer suksess enn det 360 er i Japan...

7884838[/snapback]

Ja, for det var jo ikke forventet.... :roll:

PS3 selger rundt 20K i uka der. Hvis det fortsetter så er det katastrofe for Sony. Om 360 fortsetter å selge rundt 10K i uka så er ikke det noen krise for MS. Det er akkurat hva de kan forvente.

7885083[/snapback]

Allikevel føler jeg det blir feil å begrunne at ps3 selger moderat i Japan fordi 360 tilbyr en bedre online og er dobbelt så billig. Hadde dette vært faktum, ville 360 solgt mer i japan. Mener bare slike teorier som enkelte her kommer med er blindt synsing på et lavt nivå.

Lenke til kommentar

Allikevel føler jeg det blir feil å begrunne at ps3 selger moderat i Japan fordi 360 tilbyr en bedre online og er dobbelt så billig. Hadde dette vært faktum, ville 360 solgt mer i japan. Mener bare slike teorier som enkelte her kommer med er blindt synsing på et lavt nivå.

7887480[/snapback]

Grunnen til at 360 selger dårlig i Japan er ingen sære japanske spill og få rollespill. Foreløpig bare 3 spill som interesserer de (Id@lMaster, Gears Of War og Blue Dragon) og det holder jo ikke. I tillegg så misliker de Xbox sånn generelt, så jeg synes heller det er overraskende at den selger så bra som den gjør.

Lenke til kommentar

7887420[/snapback]

Nå sa jo Enduro ingenting i mot det... Bare at det er mye bedre å spille med arcadestick og det er jo helt sant. Enhver skikkelig fan av slossespill burde hatt en slik en. Hadde jeg vært det hadde jeg i hvert fall hatt en. Slik det er nå så bruker jeg ikke d-paden en gang i slossespill. :p

7887453[/snapback]

Da mistforstod jeg nok det totalt. Sorry Enduro, er jeg tilgitt ??

Lenke til kommentar

7887480[/snapback]

Grunnen til at 360 selger dårlig i Japan er ingen sære japanske spill og få rollespill. Foreløpig bare 3 spill som interesserer de (Id@lMaster, Gears Of War og Blue Dragon) og det holder jo ikke. I tillegg så misliker de Xbox sånn generelt, så jeg synes heller det er overraskende at den selger så bra som den gjør.

7887504[/snapback]

Der er jeg selvfølgelig enig, dette er allemkunskap. Men det var ikke dette jeg ønsket å få frem, var heller den uttalelsen som falt meg i dårlig smak. Nemlig det at 360 har skylden i (æren for) at ps3 selger mindre enn kanskje forventet i JAPAN. Hovedsaklig er jeg av den oppfatning at faktorer som spillutvalg og pris generelt spiller en stor rolle. Ikke at 360 er billigere. Synes bare slike uttalelser er lite gjennomtenkt og unødige.

Lenke til kommentar

Det som kan komme til å ta knekken på PS3 er ikke den direkte følgen av dårlige salgstall, men den mer indirekte følgen. Allerede nå ser man omprioriteringer i spillselskapene som en følge av dette. Med Wii sin overraskende suksess gjør selskapene justeringer i budsjettene sine, og ser mer på hvordan de skal kunne utnytte suksessen til Wii.

Samtidig skjønner de at det ikke vil lønne seg å bare satse på PS3, og spill som da var tidligere eksklusiver blir multiplattform. Og ser vi på de multiplattformspillene som vi allerde har i dag så er ikke det et godt tegn for PS3, da de aller fleste av disse ser og er bedre på 360 (en påstand jeg baserer på utallige anmeldelser og sammenligner fra både seriøse og useriøse spillnettsteder).

Lenke til kommentar

Dem har mye å bevise siden dem og har sagt: Neste generasjonen starter med Sony og sin PS3. Husker ikke hvor jeg hørte det, men det var ihvertfall en messa dem sa det på

Dem må innfri mye mer enn det som er bevist nå med trailers av sinnsyke grafikk

noe som er prerendert til 1000

Vurdere den når God of War og Ratchet And Clank er ute, sett meg lei av Metal Gear, Final Fantasy.

Og Blu-Ray vil jeg egentligt ikke hatt si jeg ikke trenger det, skal heller ikke ha HD-DVD heller, kjøper nesten ingen filmer siden dem er så dyre.

Lenke til kommentar

Men da ble de ikke tatt på punkt etter punkt. De hadde ikke all den negative hypen. Den EIDE hypen. En mer over hypet konsoll skal du lette etter lenger etter, men den leverte etter hvert.

Leiter enda etter den kablen som gjør at jeg kan "Jack in to the the Matrix". Hvis noen har den eller vet om noen som selger den. Så ikke nøl med å si ifra da :tease:. er det noen som har avfyrt en atombombe med en PS2 enda da :hmm:

Gud jeg elsker å mimre.

Tøff video BTW

Endret av disabled
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...