Gå til innhold

Dagbladet: PS3 salget har fått en umiddelbar brems

Straffa

Anbefalte innlegg

1UP sier noe annet

Force Feedback on PS3? Not So Much

A Gran Turismo game without force feedback? Say it ain't so!

By Luke Smith, 01/04/2007

A NeoGAF post pointing to a GT Planet post raised our eyebrows at the possibility that Force Feedback (an Immersion-patented tech [the rumble guys, remember]) would not function on Sony's PS3. Force feedback response control is a big deal to racing fans and fans of Sony's Gran Turismo series are likely jonesing for the fifth installment of the game with a slick FF wheel.

Sony Computer Entertainment America confirmed that there would be no supported force feedback technology with its PlayStation 3. They told 1UP the following:

All PS3 games are programmed for the SIXAXIS which doesn't have force feedback, therefore the force feedback in the wheels won't be recognized.

No word this time on whether there will be a racing wheel that supports "leaning technology" where the SIXAXIS motion-control functionality can be integrated into a wheel. We're joking, but it's through tears.

Link

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde likt å se deg styre Snake og ta chokeholds med det rattet. eller hvilket som helst spill som ikke er bilrelatert. Folk vil kjenne at de blir truffet/slått, ikke bare at bilen skrenser takket være et dyrt ratt (som ikke har sensormulighetene som er hele catchen med PS3-kontrolleren) Aftermarket-tilbehør er irrelevant når det er snakk om slike vage kompromissløsninger.

7883215[/snapback]

Ser det ut som jeg snakket om noe som helst annet enn bilspill? Ordla jeg meg ikke tydelig nok, eller var ikke uthevingen min et godt nok hint om hvor jeg ville? Avanore sa at det ikke gikk an å få force feedback gjennom ratt i bilspill til PS3, jeg sa at det faktisk går an. At du i det hele tatt klarer å vri det til at jeg ønsker å spille spill som ikke er bilrelatert med et ratt er fullstendig uforståelig. Når det er sagt skulle jeg gjerne likt å se deg styre Snake og ta chokeholds med et vilket som helst ratt, med eller uten force feedback.

Hold deg til saken neste gang, les postene bedre, og ikke kom med tull som dette. :nei:

Lenke til kommentar
Mye teknobabbel her nå, beklager det. :whistle:  Kort oppsummert: 360 har kanskje litt bedre grafikk akkurat nå. Om 5 år tipper jeg de fleste 360er samler støv mens PS3 fortsatt har fremgang i grafikk og spillmotorer. Antageligvis har Microsoft da en ny konsoll ute uansett. Som sikkert knuser alt annet en liten stund. Og så begynner rulla på nytt :)

7880926[/snapback]

Fullstending uenig. Fordi utviklingen på 360en vil ikke stå i stampe i det samme tidsrommet. Den vil utvikle seg og utnytte GPUen og grafikkstyrken til 360en bedre og bedre etterhvert som man lærer seg den skikkelig, og klare mer og mer imponerende ting.

Øystein

Endret av ØysteinT
Lenke til kommentar

Avanore har rett i at 1UP kom med denne uttalelsen, men faktum er at enkelte spill faktisk støtter force feedback gjennom tredjeparts hardware:

"It looks like, whoever the Sony rep is that gave 1up the above quote, they got something wrong. As seen in the comments, several users have pointed out that NFS:Carbon features force feedback for 3rd-party steering wheels. So perhaps this just means that any steering wheels designed specifically by Sony won’t have force feedback? We’re going to wait for Sony to give some further clarification on this one before we comment any further."

Link: http://www.playfeed.com/index.php/playfeed...t-all-01042132/

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
Mye teknobabbel her nå, beklager det. :whistle:  Kort oppsummert: 360 har kanskje litt bedre grafikk akkurat nå. Om 5 år tipper jeg de fleste 360er samler støv mens PS3 fortsatt har fremgang i grafikk og spillmotorer. Antageligvis har Microsoft da en ny konsoll ute uansett. Som sikkert knuser alt annet en liten stund. Og så begynner rulla på nytt :)

7880926[/snapback]

Fullstending uenig. Fordi utviklingen på 360en vil ikke stå i stampe i det samme tidsrommet. Den vil utvikle seg og utnytte GPUen og grafikkstyrken til 360en bedre og bedre, og klare mer og mer imponerende ting.

Øystein

7883284[/snapback]

Er bare tullball :)

Før var det snakk om når PS3 kom skulle den knuse alt og alle. Spesielt X360 sin grafikk

Det skjedde ikke, tvert i mot. Men fansen gir seg ikke. Nå er det "bare" å vente i 5 år da vil PS3 knuse X360 grafikken :!:

Lenke til kommentar
Avanore har rett i at 1UP kom med denne uttalelsen, men faktum er at enkelte spill faktisk støtter force feedback gjennom tredjeparts hardware:

"It looks like, whoever the Sony rep is that gave 1up the above quote, they got something wrong. As seen in the comments, several users have pointed out that NFS:Carbon features force feedback for 3rd-party steering wheels. So perhaps this just means that any steering wheels designed specifically by Sony won’t have force feedback? We’re going to wait for Sony to give some further clarification on this one before we comment any further."

Link: http://www.playfeed.com/index.php/playfeed...t-all-01042132/

7883292[/snapback]

Så mannen i gaten må vite dette med andre ord. Er det ikke litt surt å stikke på Elkjøp og kjøpe et PS3 ratt laget av Sony? Sikkert mange som vil gjøre det, eller de som har en PS3 :)

Altså det er bare tullball folk må kjøpe andre merker for å få force feedback. Er jo egentlig bare latterlig

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Så mannen i gaten må vite dette med andre ord. Er det ikke litt surt å stikke på Elkjøp og kjøpe et PS3 ratt laget av Sony? Sikkert mange som vil gjøre det, eller de som har en PS3 :)

7883304[/snapback]

Der er jeg fullstendig enig med deg. Det er utrolig surt hvis man må ha tredjeparts hardware for å få fullt utbytte, det er helt klart. Jeg ville bare påpeke at muligheten faktisk er der. :)

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

7883304[/snapback]

Der er jeg fullstendig enig med deg. Det er utrolig surt hvis man må ha tredjeparts hardware for å få fullt utbytte, det er helt klart. Jeg ville bare påpeke at muligheten faktisk er der. :)

7883315[/snapback]

Skal ikke være uenig i dette, men se det i nøytralt perspektiv

Altså så må kunder som kjøper en PS3 handle "uorginale" varer for at det kan virke.

Det er heller ingen 100% at det virker som det skal. Så har du rumble som sikkert mange ikke er klar over er borte i kontrolleren til PS3

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Du er utrolig avanore. Har du ikke annet å finne på enn å spre løgner? Force feedback på ps3 fungerer bare godt.

7883314[/snapback]

Fortell det til Sony

04/01/2007

Sony Computer Entertainment America confirmed that there would be no supported force feedback technology with its PlayStation 3.

Link

Jeg kommer med info hva Sony selv sier. Så kalle det en løgn kan du bare glemme

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Sony lager ikke ratt, og om de hadde gjort det så ville force feedback ha fungert om spillet støttet det. Akkurat slik det har vært på ps1 og ps2.

7883387[/snapback]

Ser du fortsatt oppfordrer til "fred" i sigen din. Har ikke det toget gått for lenge siden??

Lenke til kommentar
All PS3 games are programmed for the SIXAXIS which doesn't have force feedback, therefore the force feedback in the wheels won't be recognized.

Noen i Sony har røyka noe som ikke er bra for cellene sine :tease: dårlig humor idag ja-

Alle PS3 er programert for SIXAXIS, det er jo vel så greit sier vel seg selv. Men at han sier at kontrollen ikke har force feedback. Har noen misforstått eller mener han bare rumble.

Det er vel ingen kontroll til en konsoll som har force feedback. Er vel mest ratt det ja. Bare sier det for jeg skjønner ikke helt hva han Sony mannen snakker om

Lenke til kommentar
Må ikkje sjølve konsollen og inneha støtte for FF for at dette skal fungere?

7883544[/snapback]

Hva mener du? Konsollen står vel ikke og hopper og rister når man spiller spill. :!:

PS3 er like mye i stand til å formidle force feedback-signaler som PS2 eller X360. Spørsmålet er hvorvidt utviklerne er interessert i å inkludere dette i spillene, noe hvertfall enkelte utviklere har gjort, som vi ser på gthd og n4s carbon.

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...