UrgeLoL Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Det var forrige uke Sjekk signatur Endret 5. februar 2007 av Mgs Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Var det ikke denne uken vi skulle ha fred i konsollkrigen ? 7881033[/snapback] Trodde jeg også, men fant ut at det var visst forrige uke det. Jaja, det var vel for godt til å være sant, og en bombe som denne prisøkningen var nok litt i meste laget for enkelte. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Sony mistet iallefall meg idag.. Nå bestilte jeg meg en 360! Jeg er så overrasket over at jeg tok denne vendingen i denne generasjonen! Siden jeg ikke var inne på tanken enn PS2 i forrige generasjon.. Og, jeg har egentlig vært så godt som 100% sikker på at PS3 skulle jeg ha på launch... Men, nå har jeg jo kjøpt både Wii og 360 plutselig.. Snodige saker.. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Var det ikke denne uken vi skulle ha fred i konsollkrigen ? 7881033[/snapback] Hehe, det var visst det, men i likhet med mange andre utopier gjennom verdenshistorien rant denne også ut i sanden. Selv har jeg ventet med konsollkjøp til PS3, og skal kjøpe den tross prislappen når den kommer i mars. Merk at jeg sier *tross*, for det er slike som meg som kommer til å stå for salget på launchdagen. De fleste er enige om at prisen er i overkant stiv, selv de som bruker blu-ray som argument. Personlig har jeg råd til PS3, og hadde hatt råd til den selv om den hadde vært enda dyrere, jeg regner med at min smertegrense hadde gått rundt 7000,- eller deromkring. (Selvsagt har jeg mer enn 7000,- til rådighet, men det er ved denne prisen at jeg seriøst hadde vurdert å utsatt kjøpet) Jeg, i likhet med en del andre, har lenge vært bestemt på at vi ville kjøpe denne konsollen, tross utsettelser og høye priser. Jeg ser ikke på meg selv som fanboy, jeg har absolutt ingenting imot X360 og Wii, og ser absolutt kvalitetene i disse. Hovedgrunnnen til at jeg venter på PS3 er at jeg kun vil ha én konsoll i stuen, og Blu-ray er argumentet som fikk meg til å vente. Jeg er i overkant filminteressert, og er ikke klar for å betale 10.000,- + for en standalone BD-spiller. Ei heller er jeg klar for å kjøpe en HD-DVD-spiller til halvparten når mye tyder på at Blu-ray vil trekke det lengste strådet. (bl.a. støtten fra majoriteten av filmstudioene, samt grafene som viser at BD-salget er stadig økende i forhold til HD-DVD, noe som er diskutert i uttallige tråder her på forumet) Den relativt høye prisen kan faktisk virke positivt i min retning, da jeg sansynligvis kommer til å troppe opp utenfor lefdal på launchdagen og faktisk være i stand til å plukke opp en konsoll med en gang, siden mange nok vil velge å vente til prisen faller noe. Endret 5. februar 2007 av ChaosPredicted Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jaja, jeg gleder meg stort til jeg får PS3 i posten. Nå har jeg jo forhandsbestilt så får den jo 500,- billigere, ikke at det hadde gjort noe ifra eller til. Skulle virkelig likt og vite hvor mange PS3 komplett har forhandsbestilt, jeg mener tosifret tall hver dag. Må jo være satans mange på venteliste. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Sony mistet iallefall meg idag.. Nå bestilte jeg meg en 360! Jeg er så overrasket over at jeg tok denne vendingen i denne generasjonen! Siden jeg ikke var inne på tanken enn PS2 i forrige generasjon.. Og, jeg har egentlig vært så godt som 100% sikker på at PS3 skulle jeg ha på launch... Men, nå har jeg jo kjøpt både Wii og 360 plutselig.. Snodige saker.. 7881096[/snapback] Vitner ikke det om at det som var viktigst for deg var å få tak i en billig next-gen konsoll fortest mulig, og ikke hvilke spill den har og andre finesser? Selvsagt ditt eget valg, og jeg respekterer det. Men tenker med meg selv at, selv om PS3 koster 6000 og ikke har kommet enda, så hjelper det ikke meg å bruke de pengene jeg allerede har på en 360 når spillene jeg vil spille kommer til PS3. Det blir på en måte som å gå rundt grøten etter juletre. Endret 5. februar 2007 av Nevnarion Lenke til kommentar
patham Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Sony mistet iallefall meg idag.. Nå bestilte jeg meg en 360! Jeg er så overrasket over at jeg tok denne vendingen i denne generasjonen! Siden jeg ikke var inne på tanken enn PS2 i forrige generasjon.. Og, jeg har egentlig vært så godt som 100% sikker på at PS3 skulle jeg ha på launch... Men, nå har jeg jo kjøpt både Wii og 360 plutselig.. Snodige saker.. 7881096[/snapback] Vitner ikke det om at det som var viktigst for deg var å få tak i en billig next-gen konsoll fortest mulig, og ikke hvilke spill den har og andre finesser? Selvsagt ditt eget valg, og jeg respekterer det. Men tenker med meg selv at, selv om PS3 koster 6000 og ikke har kommet enda, så hjelper det ikke meg å bruke de pengene jeg allerede har på en 360 når spillene jeg vil spille kommer til PS3. Det blir på en måte som å gå rundt grøten etter juletre. 7881144[/snapback] For en holdnig på deg da Tror han valgte 360 for å komme raskt igang og ikke tenkte på spill og andre finesser. Nei oser litt kjip holdning her Kan hende han vil ha spill som crackdown geow halo3 og kommende stor spill kanskje. Men får unnskylde deg da siden ikke du kan se positive ting i andre konsoller enn PS3 virker det som. Hjelper ikke med en kjip linje om at du respekterer det. Når resten av innlegget er som det er Endret 5. februar 2007 av disabled Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) For en holdnig på deg da Tror han valgte 360 for å komme raskt igang og ikke tenkte på spill og andre finesser. Nei oser litt kjip holdning her Kan hende han vil ha spill som crackdown geow halo3 og kommende stor spill kanskje. Men får unnskylde deg da siden ikke du kan se positive ting utenom PS3 virker det som. Hjelper ikke med en kjip linke om at du respekterer det. Når resten av innlegget er som det er 7881166[/snapback] "For en holdning"? Jeg mente da bare det jeg skrev. Og det bekreftet jo du også. At han kjøpte en 360 bare for å komme raskt i gang med en ny konsoll, uten å tenke på hvilken av konsollene som hadde mest interessante eksklusive spill for han osv. Er ikke noe galt i det, for all del. Er bare ikke min måte å velge på. Jeg har det ikke travelt, og kan godt klare meg uten next-gen-konsoll en god stund til. Kan godt hende han vil ha de spillene du nevnte, det vet jeg ingenting om. Men det er som sagt heller ikke nevnt, så det kan ingen av oss vite. Og hvis mitt innlegg oppfattes som stygt på noen måte så beklager jeg det, det var virkelig ikke ment sånn. Men siden han skrev at han hadde tenkt å gå for PS i stede, men valgte x360 når prisen ble som den ble, så...tenkte jeg nå mitt jeg da... Ellers så får nå du bare tyde innlegget mitt som du vil. Håper andre har lettere for å se hva jeg mente her. Det var på ingen måte ment som en oppfordring til konsollkrangel. Den slags er jeg ferdig med for lenge siden. Endret 5. februar 2007 av Nevnarion Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det eneste spillet jeg MÅ ha til PS3 er egentlig FFXIII.. Så, får se om jeg kjøper Ps3 etter at det har kommet.. Det er jeg fortsatt veldig usikker på.. Og, andre finesser til PS3 vet jeg egentlig fint lite om ting som jeg er interressert i.. Blu-ray og slikt kunne jeg ikke brydd meg mindre om, siden jeg så å si aldri ser på film her hjemme likevell.. Egentlig nesten bare når jeg har jentebesøk, og da er det fort ikke filmen som er i sentrum uansett.. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Sånn å forstå ja, da kan jeg godt skjønne at du gjerne vil gå til anskaffelse av en 360 nå. Er fortsatt lenge til FF XIII kommer (ikke i år hvertfall), så da blir det lenge å vente bare på det. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 jepp.. Det jeg fant ut også.. Og, etter i sommer så har man fort litt for mye penger også, siden det eneste sommerferien går med til er jobbing.. Hadde bare vært multiplatform titler jeg ville kjøpt til PS3 nå likevell.. og, siden de vistnok ser bedre ut på 360 (per dags dato.. ingen sure innspill.. ) så er det vel greit å kjøpe den nå.. Selv om mamma kanskje ikke er like enig som meg.. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 har du ikke lært at du skal høre på moren din Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Kjøp deg en X360 premium. Få den online, så kan du laste ned demoer før du kjøper Endret 6. februar 2007 av avanore Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Jo.. Derfor jeg ikke har nevnt det.. Hun får heller finne det ut den vonde veien.. Blir ikke stående i stua likevell denne så.. Blir nok Endelig bruk for den store CRT skjermen jeg har på rommet, men som aldri brukes til noe.. Chill å ligge i senge å spille.. Edit for å svare Avinor: Jeg har bestilt premium.. Men, blir nok lite med nedlasting uansett, siden vi kun har sånn ice bredbånd.. Og, det er maks 2gb i nedlasting per måned.. Endret 6. februar 2007 av Sigurd_m Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Dagbladet pollen Nei, det er en passe pris 192 (4.2 %) Det er på smertegrensen 685 (15.1 %) Ja, det er for mye 3665 (80.7 %) Prisen på PS3 har tydeligvis stor interesse for mange. Hele 4542 har svart på pollen så langt En leser som skriver dette som ble postet nylig Slik som jeg ser det nå så kommer Sony til å tape konsollkrigen. Prisen er FOR høy for at foreldre skal gidde å kjøpe til barna sine (da de heller kan gå for både en Xbox 360 og en Wii for under prisen til Ps3), eller studenter med lite penger. Selvfølgelig, jeg ville ha elsket å hatt en Ps3 selv, men til en slik blodpris så tror jeg heller venter et halvt år før jeg vurderer det igjen. Ikke kom og si at det er en billig blu-ray-spiller. Hvor mange brukte egentlig Ps2 som en dvdspiller? Jeg fikk min Playstation 2 samme dag som den ble lansert i Europa og jeg brukte den aldri som dvdspiller. Spillene til Ps3 har til nå vært lite interessante. Mange av dem er kjedelige og regelrett dårlige. Jeg har ikke helt satt meg inn i alle spillene som kommer til Europalanseringen, men at det er så utrolig mange gode spill det tviler jeg på. At kontrollen ikke har ristefunksjon er så og si tragisk. Sony unskyldte seg med at det ville ta for mye strøm i fjor sommer, realiteten er at det er for dyrt å produsere. Xbox har trådløs kontroll som både rister og lyser og batterilevetiden på den holder svært lenge. Nei, for min del kunne de gjerne ha kvittet seg med bevegelsesfunksjonen for å heller ha "rumble". Før hadde jeg ikke særlig respekt for Xbox, men siden 360 kom på markedet har den bevist at den kan være grafisk "bedre" enn Ps3. Ikke at grafikken betyr så utrolig mye for meg, men men. Xbox har også langt flere interessante spill enn Ps3 til nå (noe som selvfølgelig har med at Xbox har vært et år lengre på markedet enn de andre konsollene). Til nå holder jeg med Nintendo Wii og Xbox 360, så får jeg se hvordan det vil gå. Endret 6. februar 2007 av avanore Lenke til kommentar
Enduro Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Dette året kommer Halo 3, GTA4, Mass Effect, Forza 2, Crackdown, GRAW 2, Unreal 2007, VF5, Blue Dragon osv... For ikke glemme alle storspillene som allerede er ute og som vil bare bli billigere og billigere. Og alt dette på en maskin som koster halvparten eller enda mindre i forhold til PS3. Hva har PS3 eksklusivt dette året å spille opp med mot dette ? Motorstorm ? Heavenly Sword ? Lenke til kommentar
Shivan Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Dette året kommer Halo 3, GTA4, Mass Effect, Forza 2, Crackdown, GRAW 2, Unreal 2007, VF5, Blue Dragon osv... For ikke glemme alle storspillene som allerede er ute og som vil bare bli billigere og billigere. Og alt dette på en maskin som koster halvparten eller enda mindre i forhold til PS3. Hva har PS3 eksklusivt dette året å spille opp med mot dette ? Motorstorm ? Heavenly Sword ? 7881426[/snapback] Bra jobba å liste opp spill som kommer til PS3 i år også (GTAIV, Unreal 2007, VF5). Og lista di på X360-exclusives: Halo 3, Mass Effect, Forza 2, Crackdown, GRAW2 og Blue Dragon var plutselig ikke så altfor mye å rope hurra for alikevel. Ser nå fram til en god del PS3-spill jeg: Afrika, Devil May Cry 4, Eight Days, Eyedentify, Final Fantasy Versus XIII, Final Fantasy XIII, Formula One, Gran Turismo 5, Heavenly Sword, Killzone, L.A. Noire, Lair, Metal Gear Solid 4, Singstar: Next Gen, Silent Hill 5, White Knight Story, og Zone of Enders 3. Endret 6. februar 2007 av Shivan Lenke til kommentar
Enduro Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Dette året kommer Halo 3, GTA4, Mass Effect, Forza 2, Crackdown, GRAW 2, Unreal 2007, VF5, Blue Dragon osv... For ikke glemme alle storspillene som allerede er ute og som vil bare bli billigere og billigere. Og alt dette på en maskin som koster halvparten eller enda mindre i forhold til PS3. Hva har PS3 eksklusivt dette året å spille opp med mot dette ? Motorstorm ? Heavenly Sword ? 7881426[/snapback] Bra jobba å liste opp spill som kommer til PS3 i år også (GTAIV, Unreal 2007, VF5). Og lista di på X360-exclusives: Halo 3, Mass Effect, Forza 2, Crackdown, GRAW2 og Blue Dragon var plutselig ikke så altfor mye å rope hurra for alikevel. 7881447[/snapback] Det er jo poenget, disse spillene kommer jo alle til 360. For PS3 å skille seg ut trenger den eksklusive spill som danker ut dette. En som bare vil spille GTA4 kjøper mest sannsynlig en 360 fremfor PS3. Lenke til kommentar
Enduro Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Dette året kommer Halo 3, GTA4, Mass Effect, Forza 2, Crackdown, GRAW 2, Unreal 2007, VF5, Blue Dragon osv... For ikke glemme alle storspillene som allerede er ute og som vil bare bli billigere og billigere. Og alt dette på en maskin som koster halvparten eller enda mindre i forhold til PS3. Hva har PS3 eksklusivt dette året å spille opp med mot dette ? Motorstorm ? Heavenly Sword ? 7881426[/snapback] Ser nå fram til en god del PS3-spill jeg: Afrika, Devil May Cry 4, Eight Days, Eyedentify, Final Fantasy Versus XIII, Final Fantasy XIII, Formula One, Gran Turismo 5, Heavenly Sword, Killzone, L.A. Noire, Lair, Metal Gear Solid 4, Singstar: Next Gen, Silent Hill 5, White Knight Story, og Zone of Enders 3. 7881447[/snapback] Kommer disse i 2007 ? Lenke til kommentar
Shivan Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Er vel heller tvilsomt det, men det tyder jo bare på hvor stort spillåret 2008 vil bli for PS3. Vil jo utvilsomt komme flere gode titler det året og, som ikke har blitt annonsert ennå. Har ikke så veldig peiling på hvordan line-upen for X360 ser ut etter i år. Kom gjerne med en liten liste. Endret 6. februar 2007 av Shivan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå