LostOblivion Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Hei, Som sagt i tittelen. Legger ved lenke... Kameraten får den ikke til å kjøre, selv med Java Runtime Environment Update 5.0 10... Dings... Endret 14. februar 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
krigun Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Kan ikke se noe galt her, fungerer knirkefritt. java -jar App.jar Kjører Linux 2.6.19 JDK 6.0 PS: Må være noe galt med kameraten din, finn en ny Endret 5. februar 2007 av krigun Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Han har ikke JDKen... Jeg vil bare at han skal kunne dobbeltklikke på filen og åpne den akkurat som jeg gjør...uten å måtte gå inn i kommandolinja... Lenke til kommentar
krigun Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Han har ikke JDKen... Jeg vil bare at han skal kunne dobbeltklikke på filen og åpne den akkurat som jeg gjør...uten å måtte gå inn i kommandolinja... 7879551[/snapback] Ok, lag så en .bat fil Eksempel: start.bat java -jar App.jar pause Så trenger han bare dobbeltklikke på bat filen for å starte programmet ditt (regner med at kompisen din kjører Windows). Men som jeg sa tidligere, Java Web Start er den beste måten å distribuere enkeltsående java applikasjoner på. Hvis han har installert JRE, så skal han bare trenge å dobbeltklikke på .jnlp filen Endret 5. februar 2007 av krigun Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 på windows på du oppgi fulltendig sti til java-kommandoen, med mindre man manuelt legger den til som systemvariablel. altså noe slikt: C:\Programfiler\Java\jre1.6.0\bin\java -jar App.jar Men det skal da fungere utmerket å dobbelklikke på filen? hmm..? Resintaller java JRE? http://www.java.com/en/download/manual.jsp (det finnes også en verifiserings-greie der som forteller om man har java installert...) Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Ok. Takk folkens. Uansett. Jeg har laget første (spillbare) versjon av mitt nye... Tata! Lunar Lander-spill! Hehe. Screen under. Edit: Opps. Glemte at jeg ikke hadde lagt til spillkontrollene i selve programmet... Venstre piltast - roter venstre Høyre piltast - roter høyre Space - killrot Opp piltast - main engine WASD - pan ZX - zoom R - reset Edit 2: Noen ganger krasjer det (programmet) etter man har krasjet... Hehe... La ved kildekoden også nå så kanskje noen kan informere meg om noe jeg ikke vet om hvorfor det krasjer noen ganger. Kanskje det ikke krasjer for dere, men det gjør det for meg noen ganger. Skjermen begynner å flimre etc. LunarLander.jar Endret 6. februar 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Stryni Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Hei, morsomt å prøve spillet ditt! Et par ting: - kildekoden kunne jeg ikke finne i jar fila di iallefall - jeg landet ikke på månen, men havnet inni den, hvor all fysik fungerte helt motsatt, ga gass for å komme meg ut av månen, men ble bare sugd lenger inn, men til slutt blei jeg slynget ut! - Fint at man kan zoome inn og ut, og panorerer! - Det fungerte helt fint i Linux! Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Har lastet opp de nyeste versjonene titt og ofte, glemmer kildekoden. Hvis du vil se på den, KAN JEG TRENGE TIPS TIL HVORDAN GJØRE DEN MER RYDDIG! Takk. Kult at du liker spillet. Er vel mer et fysikkprosjekt som ble gøy......... Lagt til landingsunderstell og greier nå. Tenker å lage asteroidebelte (små asteroider med 3 verts hver for performance) med små asteroider som går i bane rundt store asteroider. Tror ikke det blir noe spill i form av oppdrag, poeng og liv (kanskje siste), men mer det at man kan dra rundt og lande og kanskje etterhvert skyte asteroider. Lære meg nettworking og lage MMOG! Jar her. Kildekode her. Og så lurte jeg på hvordan man oppretter sine egne packages og hvordan/hvorfor man bruker packages. Endret 12. februar 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Patton Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Packages brukes for aa gruppere klasser som "hoerer sammen". F.eks. finner man typisk i java.io package Input/Output-relaterte klasser. Packagenavnene begynner ofte med en "host-name" (f.eks. org.apache, org.jdom, org.postgresql) og sorteres da videre inn i projekter (org.apache.batik, org.apache.log4j) eller direkte i en package (org.postgresql.core). Paa denne maaten er det lett aa identifisere hvor klassen kommer fra naar man leser koden. Det er nemlig mulig aa ha mange klasser med samme navn, fra forskjellig package. Hvordan lager man en package? "org.postgresql.core.Query" er en klasse i package "org.postgresql.core". Si at du kompilerer alt i "C:\java". Fila Query.java maa da ligge i "C:\java\org\postgresql\core\". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå