Anders Moen Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hei! Jeg er ny med ASP og prøver å lære meg det selv om jeg ikke liker Windows servere =/ Men desverre er det jo noen som krever det for jobber + at det er fint å kunne Så det jeg lurte på, var hvordan jeg koblet meg opp på databasen jeg har der? Jeg får rett og slett ikke til :S Har prøvd alle de kodene de har lagt til i FAQ'en. Hvis noen kan hjelpe meg, ville det vært fint. (Har lest på W3Schools også). La oss si: - database_navn = hei - brukernavn = brukernavn - passord = passord - tabell_navn = morn Noen som kan vise hvordan jeg kobler opp her nå? Legg gjerne ut noen eksempler på hvordan jeg kan legge til i tabell, hente ut osv Lenke til kommentar
tZar Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Er vel MySQL på de serverene? Dim Conn Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") Conn.Open "Driver={MySQL};Database=hei;UID=brukernavn;PWD=passord;" 'hente ut fra tabell Dim objRs set ObjRs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") objRs.open "select * from morn", Conn 'loope gjennom resultatene do while not objRs.eof response.write objRs("feltnavn") objRs.movenext loop 'sletter alt i tabellen morn Conn.execute "delete from morn" Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Endelig noen som svarte Hehe. Takk, skal teste det ut så fort som mulig Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Endelig noen som svarte Hehe. Takk, skal teste det ut så fort som mulig 7916537[/snapback] Kanskje du får litt kjappere svar om du ikke begynner tråden din med "Jeg liker ikke det dere jobber med til vanlig, men jeg synes dere skal hjelpe meg forde" Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Kanskje du får litt kjappere svar om du ikke begynner tråden din med "Jeg liker ikke det dere jobber med til vanlig, men jeg synes dere skal hjelpe meg forde" 7919871[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå