Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

åpne porter på zyxel prestige 660hwt


Anbefalte innlegg

en kamerat har nylig fått internett, og i den sammenheng så skal vi åpne noen porter på en zyxel router

 

linky til telenorinfo om boksen

 

har kikka litt i instruksjonsboka, men ble ikke noe spes klokere. kan noen med erfaring forklare i detaljer hvordan jeg går fram for å åpne porter? UPnP er aktiv.

 

de portene som er interessante å åpne atm er:

TCP 14856

UDP 53753

 

skjermbilde er en fordel :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hørt at det skal være en bug i webinterfacet på disse boksene som hindrer portåpning. Skal vistnok gå ann å åpne porter via telnet, men kan desverre ikke fremgangsmåten her. Muligens noe å finne på sidene til produsenten eller via google.

7971741[/snapback]

 

Stemmer som Big_JJ sier. Jeg satte opp en 660 HWT(T-3) for en kompis. Slet lenge med feilmeldingen om invalid starting port etc. Oppgradering av firmware hjalp ikke, men en fabrikk-reset løste problemet mitt.

Lenke til kommentar

De boksene suger balle. Jeg fikk en sånn fra telenor og har aldri hatt større problemer. Jeg klarte ikke komme meg på nett uten å bruke startcd'n fra telenor. zyxel er totalt ubrukelig. Jeg kommer til å invistere i en annen når jeg får råd.

 

Jeg hørte t.o.m fra en som er ansatt i bredbåndpatruljen at de boksene er ubrukelige. Personen hadde aldri hatt større problemer med å få folk på nett.

Lenke til kommentar

den zyxel boksen jeg har her privat (kjøpt selv) funker strøkent og jeg har aldri vært nborti en boks som er så enkel å bruke (P-334WT)

 

men jeg fikk samme problemet med routeren jeg nevnte i startposten når jeg prøvde å åpne et par porter.

 

hvordan får jeg kjørt en såkalt fabrikk reset? hadde jo vært fint å få det til.

 

men skulle det kuke seg helt til så kan jeg bare bruke den boksen han kameraten min kjøpte seg utenom for å utvide nettverket sitt til trådløst (før han viste at telenor sendte trådløs boks)

Lenke til kommentar
De boksene suger balle. Jeg fikk en sånn fra telenor og har aldri hatt større problemer. Jeg klarte ikke komme meg på nett uten å bruke startcd'n fra telenor. zyxel er totalt ubrukelig. Jeg kommer til å invistere i en annen når jeg får råd.

 

Jeg hørte t.o.m fra en som er ansatt i bredbåndpatruljen at de boksene er ubrukelige. Personen hadde aldri hatt større problemer med å få folk på nett.

7973180[/snapback]

Du har sett at på esken står det at du MÅ kjøre start-CD'en eller? Det skal ikke være mulig å åpne esken uten å se det klistremerket der...

Lenke til kommentar
De boksene suger balle. Jeg fikk en sånn fra telenor og har aldri hatt større problemer. Jeg klarte ikke komme meg på nett uten å bruke startcd'n fra telenor.

 

De boksene er ikke altid 100% habile nei, men når man først får dem opp funker de greit.

 

Går fint å aktivere disse uten CD. Gjør stort sett bare dette manuelt selv. (Gidder ikke den cdromen til telenor. :tease: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...