Gå til innhold

Corsair 8500C5 billigere enn 6400C3?

Imsvale

Anbefalte innlegg

Ifølge prisguiden er Corsair TWIN2X2048-8500C5 billigere enn Corsair TWIN2X2048-6400C3. Hvordan kan dette ha seg?

Sist jeg oppgraderte var det slik at noen minnetyper passet best til AMD, mens andre bedre til Intel. Det var vel pga AMDs doble minnekanaler, men nå har vel Intel også det såvidt jeg har forstått. Hvordan ligger det an med disse to typene da - fungerer de like bra med både Intel og AMD?

Ser at man fremdeles skiller mellom disse to i under anbefalinger av minne. Hvordan vet man hva som passer til hva?

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har seg vel sånn at Corsair XMS26400 C3 har noe bedre handplukket chip enn 8500CL5. Tror det er Micron D9GKX(B6-25E) chip på 6400C3 og der er de sortert og handplukket for å garantere best mulig ytelse med en meget liten feiltolleranse. High binned chip som det så fint heter.

Og på 8500C5 er det Micron D9GMH (B6-3) handplukkede chip der også. Det gjelder rev. 1,1-1,2-1,3-1,4 . På rev2,1 er det Infineon B chip.

Samme chip (D9GMH) sitter forøvrig i mine Crucial 10th Anniversary PC5300 (kr 2400,-) :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...