JeyKey Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Heisann, har en følelse av at jeg kan ha ødelagt ett eller annet i maskinen: Jeg har overklokka prosessoren fra 2.4 til 3.6GHz (e6600), men sleit med ustabilitet. Til slutt fant jeg ut at jeg skulle prøve å øke volten på rammen, fra 2.10 til 2.20 (hadde fra før testa 2.15, og det funka fint). Når jeg da starta opp igjen fikk jeg noen meldinger om at "minnet kunne ikke være read" og litt sånt, og systemet låste seg fullstendig. Jeg måtte derfor skru av strømmen. Problemet er at nå starter ikke maskinen opp igjen! jeg har allerede prøvd med begge rambrikkene (corsair dominator), og kjøre en og en, men det hjelper ikke. Har også resatt bios, hjelper heller ikke. systemet: asus p5w dh deluxe c2d e6600 corsair dominator 2x1024mb CL4 HJELP! haster! Endret 5. februar 2007 av JeyKey Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Er ikke dominator godkjent for 2,4v? Prøv å resette bios. Endret 5. februar 2007 av Hellemyr Lenke til kommentar
JeyKey Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 har gjort det, funker ikke. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Mener å huske jeg fikk "minne kan ikke være Read" på gamle PCen, men klarer ikke huske i hvilken sammenheng det var. Det er merkelig at det ikke hjelper å resette BIOS, for RAM-brikkene skal ikke gå i stikker av å bli kjørt på 2,2v! Men kommer du inn i BIOS nå? Hvis du klarer det, så sett alt tilbake som det var orginalt. (FSB@266 osv.) Hvis du da får feilmeldinger, så er det nok windows som har fått noen korrupte filer. Prøv å kjøre MemTest86. Da kan du teste RAM uten å logge inn i windows, bare boot opp med en diskett eller CD. Lenke til kommentar
JeyKey Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 jeg klarer absolutt ingenting, systemet reagerer ikke i det hele tatt Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 kan jo være minne tok kvelden da. Hvor spenning er de beregnet for? Lenke til kommentar
JeyKey Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 aner ikke, men leste nettopp at de fint burde tåle 2.4. selv uten minne burde systemet gitt lyd fra seg i det minste Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Får du ikke slått på pcn i det hele tatt.. hva skjer når du trykker på on-knappen.. Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 "systemet reagerer ikke i det hele tatt" mener du med det at vifter/disker etc ikke starter opp? Lenke til kommentar
JeyKey Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) absolutt ingenting. null reaksjon @spaakh: ja, det mener jeg. HELT dødt Endret 5. februar 2007 av JeyKey Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Prøv å plukke ut en av brikkene og starte opp med bare den, se om det virker. Hvis ikke så bytter du brikke og sjekker igjen. EDIT: øh, never mind. Hvis ikke viftene starter opp en gang så ville jeg sett på strømforsyningen som den mest aktuelle synderen. Hvilken strømforsyning har du? Endret 5. februar 2007 av Sutekh Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Prøv å plukke ut en av brikkene og starte opp med bare den, se om det virker. Hvis ikke så bytter du brikke og sjekker igjen. 7877598[/snapback] godt forslag. Lenke til kommentar
JeyKey Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 gjort det også, hjelper ikke. fortsatt helt dødt Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Da hadde jeg skurdd ut alt og prøvd å starte den opp.. sett bare på strømmen og hk.. Lenke til kommentar
JeyKey Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) selv uten cpu? hva i all verden kan da dataen klare å gjøre? EDIT: funka ikke, samme resultat Endret 5. februar 2007 av JeyKey Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 selv uten cpu? hva i all verden kan da dataen klare å gjøre? 7877625[/snapback] Slå seg på kanskje.. den begynner bare å pipe.. kan jo ha skjedd at hk har gått til helvete.. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 dette er et dumt spørsmål. Men har du skrudd på igjen bryteren du slo den av med? regner med at du brukte vippebryteren bak? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Prøvd en annen strømforsyning?? merkelig at ingen ting skjer da.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Ta ut BIOS-batteri og alle strømkabler til hovedkortet, reset BIOS med jumper, sett på plass BIOS-batteri og alle strømkabler og start opp. Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 koble fra alle strømkontaktene og prøv en jumpstart av psu for å se om det er den som er synderen. http://wiki.extremeoverclocking.com/wiki/Power_Supply ps. det finnes automatsikringer i de fleste nyere psu. om det er noe som har kortsluttet må du skru av og på bruteren på selve PSU for å få resatt sikringen. Høres merkelig ut at psu skal bli ødelagt av overklokking av minne, men med de symptomene der ville jeg startet med psu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå