Gå til innhold

Ekstern Harddisk på PS3

SanStian

Anbefalte innlegg

Tenker nå på å kjøpe meg en ekstern harddisk til å lagre filmene mine og diverse andre ting på. Mitt spørsmål er da om jeg kan koble den til PS3 via USB for å se på filmene som ligger på den? Hadde vært ekstremt kult å lasta ned HD filmer på nettet og sett dem på PS3 :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og da blir det ingen hd filmer anyways..

7877675[/snapback]

Forklar gjerne nermere. Dersom det er 4GB filstørrelsen du sikter til, så har jeg hørt at det går an å dele filmer i to eller flere deler. Mulig det er bare ondsinnede rykter...

Lenke til kommentar

7877675[/snapback]

Forklar gjerne nermere. Dersom det er 4GB filstørrelsen du sikter til, så har jeg hørt at det går an å dele filmer i to eller flere deler. Mulig det er bare ondsinnede rykter...

7878068[/snapback]

Ja det finnes programmer som kutter filer i flere deler.. filecuter tror jeg..

Lenke til kommentar

7877675[/snapback]

7878068[/snapback]

Ja det finnes programmer som kutter filer i flere deler.. filecuter tror jeg..

7878521[/snapback]

Kan man ikke se HD filmer som er over 4GB eller hva? Forklar nærmere!

Endret av SanStian
Lenke til kommentar
Kan man ikke se HD filmer som er over 4GB eller hva? Forklar gjerne nærmere!

7878593[/snapback]

FAT32 filsystemet som harddisken må være formatert med støtter ikke enkelt filer over 4GB. Siden en film i HD kvalitet gjerne blir endel større enn dette må filmfilen kuttes opp i to eller flere deler som spilles etter hverandre.

Det fungerer helt greit, men noen ser visst på dette som ett stort problem.

Lenke til kommentar
Kan man ikke se HD filmer som er over 4GB eller hva? Forklar gjerne nærmere!

7878593[/snapback]

FAT32 filsystemet som harddisken må være formatert med støtter ikke enkelt filer over 4GB. Siden en film i HD kvalitet gjerne blir endel større enn dette må filmfilen kuttes opp i to eller flere deler som spilles etter hverandre.

Det fungerer helt greit, men noen ser visst på dette som ett stort problem.

7878654[/snapback]

Okei. Ser ikke akkurat det som et stort problem :) Men må HD filmer eventuelt konverteres eller no for å spilles på PS3? mulig jeg har hørt noe snakk om det, men er ikke sikker

Lenke til kommentar
Bar sørg for at det er avi filer eller xvid går det bra vel..?? har ikke prvød så er ikke sikker..

7878715[/snapback]

The following types of files can be played under Video.

* Memory Stick Video Format

* MPEG-4 SP (AAC LC)

* H.264/MPEG-4 AVC Main Profile (AAC LC)

* MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2)

* MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM)

* MPEG-2 TS (MPEG2 Audio Layer 2)

Lenke til kommentar
Har nå lastet ned dette programmet, men ikke prøvd det ut enda. Men gjør dette programmet bare så filmene kan vises på PS3 eller gjør det faktisk også vanlige filmer til HD kvalitet?

7879197[/snapback]

MP4 filmene kan sees på PC også. Man må ha HD kvalitet på filen som brukes som utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Har nå lastet ned dette programmet, men ikke prøvd det ut enda. Men gjør dette programmet bare så filmene kan vises på PS3 eller gjør det faktisk også vanlige filmer til HD kvalitet?

7879197[/snapback]

MP4 filmene kan sees på PC også. Man må ha HD kvalitet på filen som brukes som utgangspunkt.

7879283[/snapback]

Har du gratis versjonen eller kjøpt fullversjonen? Når jeg skulle konvertere et HD klipp av shakira på under 200mb, når jeg valgte PS3 video 720p kvalitet, så kom det bare at konverteringa faila underveis ;) Det samme skjedde når jeg skulle prøve å konvertere en episode av LOST til PSP med høyeste kvalitet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...