Istapp Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Trenger litt veiledning her. Har et par studio monitorer som jeg mangler lyd-kabler til. Det er snakk om et par Tascam VL-X5 som jeg skal koble til en Toneport KB37. Kan f.eks disse brukes? Det står oppført som både en instrument og mikrofon kabel rundt omkring, så blir litt i tvil. Ikke helt fortrolig på dette området. Takker for svar! Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Ja, du trenger balansert kabel med XLR i ene enden og tele jack i andre. Kjøp heller hos Ljudia, koster bare 80,- for 1,5m. (bittelitt dårligere kvalitet en den du linket til) Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 En helt vanlig balansert jack vil også funke. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Ok. Funka fett disse kablene (kjøpte de fra Klotz) . Har et nytt spørsmål i samme slengen: Den tilsynelatende uungåelige "poppe-lyden" som kommer når jeg slår på monitorene, kan det skade elementene? Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Den "poppelyden" er helt normal, alle forsterkere jeg har gjør dette i mer eller mindre grad. Så lenge det ikke smeller noe voldsomt, tviler jeg på at elementene tar skade av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå