Gå til innhold

8800GTS/GTX & Athlon64 X2 tråden

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha en tråd som omhandler de som kjører Athlon64 X2 plattform i kombinasjon med 8800GTS/GTX.

Dette for å se litt nærmere på hvordan denne kombinasjonen yter i forhold til Core2 Duo systemer med 8800GTS og 8800GTX.

Det finnes endel tester på nettet hvor de sammenligner Core2 Duo systemer VS Athlon X2 systemer i kombinasjon med 8800 serien.. Jeg er mer interessert i å vite om folk er fornøyde med denne kombinasjonen. Og om det egentlig er noe vits i å oppgradere til Core2 Duo system for oss som allerede har Athlon X2 og 8800GTS/GTX systemer. Tall i tester er en ting, men hva man selv føler i spill er en helt annen ting.

Noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[H]ardOCP skriver artikler som omhandler  "Real-World" CPU skalering i spill, og det samme med 8800 GTX i SLi

Artiklene tar mye hensyn til hvordan spillopplevelsen blir og fokuserer mindre på FPS og benchmarks. Kanskje du finner noe av interesse ?

7877285[/snapback]

Jeg har lest disse testene. Men takk for svar. Jeg er vel egentlig interessert i å få en dialog igang med folk som har AMD/G80 oppsett.

Lenke til kommentar

Tja, jeg har følgende system:

HK: Asus A8N SLI Deluxe, bios-versjon 1.16

CPU: Opteron 180

RAM: 4*512 mb Corsair XMS

GPU: PoV GeForce 8800 GTS, driver: ForceWare 97.92

Har ikke prøvd å overklokke CPUen (ennå) men skal gjøre det etter hvert. Jeg er relativt fornøyd med ytelsen på stock hastighet, selv om jeg skulle ønske meg litt heftigere framerates i BF2142. Ligger jevnt rundt 50-60 FPS i 1280*1024@60Hz med relativt høye grafikkinnstillinger, dog ikke helt på fullt.

Jeg har dog litt problemer, som nevnt i denne tråden, men jeg tviler på at det har noe med CPUen å gjøre siden det samme problemet eksisterte med min gamle A64 3800+ (nei, ikke noe "X2" :p )

Lenke til kommentar

yo, har vist ikke sett denne tråden før jeg.. i 3d-mark06 får jeg 10674 poeng..

en kamerat av meg sier jeg burde få mere men i og med at jeg har en ganske stor flaskehals forventet jeg egentlig ikke så mye mere enn det, men jeg lurer på hva dere syntes..

børr jeg si meg fornøyd med den scoren eller børr jeg kunne forvente mer??

specsa ser dere i signaturen..

takk for svar.. ;)

Endret av antilope118
Lenke til kommentar

Jeg fikk litt over 9000 i 3DMark06 med mitt 8800GTX og en Athlon X2 3800+@5000+.

Edit: Blir litt spennende å se når DX10 spillene kommer. For jeg lurer på om ikke disse spillene vil presse 8800 skjermkortene såpass hardt at man blir skjermkort limitert. Og da er jeg spent på å se forskjellen mellom Core2 Duo og X2 939/AM2.

Jeg har ikke lyst å oppgradere mitt velfungerende Athlon X2 939 system bare for å få noen ekstra poeng med 8800GTX-en min i DX9 spill og Benchmarker. Da må jeg ha RAM, hovedkort og prosessor. Det blir dyrt, mye styr og må sikkert reinstallere Windows også.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

en kamerat av meg sier jeg burde få mere men i og med at jeg har en ganske stor flaskehals forventet jeg egentlig ikke så mye mere enn det, men jeg lurer på hva dere syntes..

takk for svar.. ;)

7881307[/snapback]

er det ingen som har noen mening om scoren?? er virkelig nysjerig på hva dere mener.. :whistle::whistle:

Lenke til kommentar

takk for svar.. ;)

7881307[/snapback]

er det ingen som har noen mening om scoren?? er virkelig nysjerig på hva dere mener.. :whistle::whistle:

7888533[/snapback]

Scoren din viser jo bare at i 3DMark06 med 2 stk. 8800GTX i SLI og Athlon X2 så er CPU en stor flaskehals. Siden jeg får over 9000 med bare ett 8800GTX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...