hwmang Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Jeg leter detter nå tidens kraft og har tenkte å legge litt penger i dette. Er da dual core anvefalt, det blir jo nesten standard nå. Derofr lurer jeg på om jeg skal først og fremst gå for AMD eller Intel ettersom jeg har hørt AMD var ledende men Intel er i fronten nå? Så litt på disse 3 socket type F https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Er de noe å anbefale sammen med hovedkortet Asus KFN5-D SLI F, Nvidia nForce Pro 3600, E-ATX eller Asus KFN32-D SLI F, Nvidia nForce Pro 3600, E-ATX trenger litt mer kunnskap for å kunne sette sammen det perfektet selv. Brukes vel en del til spilling men også noe smått redigering. Endret 5. februar 2007 av Patience Lenke til kommentar
Patience Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 *** Tillater meg å minne trådstarter om å lese retningslinjene til neste gang. Det er svært viktig, ikke minst for vedkommede selv - så vel som de som skal lese hans/hennes poster. Jeg har tatt meg den frihet å rette opp de feilene som er gjort. Men til neste gang er det ønskelig at trådstarter har satt seg inn i reglene, og gjør dette selv. Velkommen til forumet skal du være. Og beklager en noe tøff start. Jeg er sikker på at du kommer til å trives *** Følgende er blitt rettet opp: Dårlig overskrift. Lenke til kommentar
keitran Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hei! Sokkel F tror jeg er en sokkel beregnet på server (siden CPUene er toveis) Du bør gå for enten sokkel AM2, eller sokkel 775 Jeg ville anbefale deg å kjøpe en Core2Duo til sokkel 775. E6600 synes jeg virker som en sabla god CPu til all bruk. Har bygget en C2D pc, og den fløy gjennom alt jeg kasta på den som om det var en rødglødende kniv gjennom smør! Så hadde jeg vært deg og skulle ha hatt ny CPU nå, da hadde jkeg valg den dyreste Core2Duoen jeg hadde hatt råd til! Håper dette har vært nyttig! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 HK du har sett på er beregnet for "Quad-Father" oppsett, dvs du skal bruke 2 stk CPU-er. Mulig de går med bare en. Til spill har de ingen hensikt over C2D eller X2. Særlig når ingen spill nytter seg av 4 kjerner. En anbefaling kan være et hk bygd på nVidia i650 brikkesettet. Rimelig, klokker bra og har SLI. Pris ca 1 000 kr. En C2D E6600 til ca 2 500 kr er en bra CPU. Med skikkelig skjermkort vil dette yte omtrent som et Quad-Father oppsett med 2 stk FX-70 i spill, og bare litt dårligere i redigering. Og prisen er halvparten. Lenke til kommentar
Wollis Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 God kveld og velkommen til forumet! Det ville være lettere å anbefale noe hvis du kunne ha oppgitt ønsket prisklasse og om du trenger skjerm, tastatur eller mus. Mange av de drevne på forumet har flere ferdigoppsett som er noe av det beste en får i ønsket prisklasse. Wollis. Lenke til kommentar
hwmang Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) OK for første vil jeg beklage feilene. Jeg har lest og diskutert litt mer med kjente nå å skaffet en litt bedre oversikt. Så en del på AM2 prossesorer. Jeg kan heller kanskje spørre dere hva som kan anbefales til litt forskjelig. Jeg vil helst ha noe som i værtfall kan kjøre Vista klart uten problem. Stabilt ikke noe overklokking som jeg ikke har peiling på. Men noe av det nyeste, skal bruke en del peng på det noe rundt en max 3500 på prossesor. Jeg spiller en god del FFXI Online som krever mye av prossesorren. Ellers er jeg en gaming fan av RPG, Oblivion osv. jeg vil ha noe som kan kjøre fult på de fleste nye spill for å si det sånn så jeg er litt oppdatert siden det kommer mye nytt stadig vekk. Jeg liker å redigere litt også men det er så smått som Nero sitt redigerings program men liker redigere med høy kvalitets klipp som krever litt. Jeg kunne tenke meg det systemet som kunne kjøre Vista no prob, med ett kraftig spill og Norton's damn krevende antivirus i bakgrunnen. Lurer også på om disse AM2 har noen ulemper en med de som har single kjerner. Som feks til spilling, prosserer data ustabilt"?" Takker for all hjelpen og beklager for alle nybegynner spørsmålene, men trenger å lære litt skal legge en god del peng i dette Endret 5. februar 2007 av hwmang Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Oppsettet mitt, se signatur gir en Vista indeks på 5.1. Det er ATI X1950 Pro som trekker litt ned. Mener 5.9 er høyeste verdi. Så i utgangspunktet kan det meste nye kjøre Vista glatt. Oblivion krever mest av skjermkort, så der går man minst for ATI X1950XT, eller bedre. C2D er jevnt over noe bedre en AMD sine X2 AM2 cpuer. Pris/ytelse er relativt lik, men C2D er svært overklokkingsvennlige og gir litt ekstra. Men gi et budsjett først, så skal du få anbefalinger. Si også hva du ellers trenger. Man kjøper ikke annet enn Dual-Core i dag. Lenke til kommentar
hwmang Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Ok:) Noen spørmål om det første du skrev der: (Oppsettet mitt, se signatur gir en Vista indeks på 5.1. Det er ATI X1950 Pro som trekker litt ned. Mener 5.9 er høyeste verdi.) Desverre ikke helt med på hva det betyr med index verdi:blush: *3500kr CPU ca max tenker jeg burde være nok. Men hva som er i ledelsen vet jeg ikke. Har merket værtfall noe jeg har sett selv på gamle Intel og AMD at AMD dro litt mer kraft i spillingen, nå er jeg litt out of date. Overklokking vet jeg ikke mye om og liker det stabilt værtfall denne runden til jeg er litt mer erfaren. *Hovedkort bør ha en bra MHz, sammarbeide raskt om jeg ikek snakker bare tull. Minst 2 PCI-Ex 16. så en 1500- 2000kr der. 8GB ram er nok en fin grense. Ser noen støtter x32 vet ikke helt om det trengs, eller er det sweet på noen nye skjermkort? Grafikkort vil jeg helst ha kunen støtte de nyeste spill på max ja. så en 3000 er bra eller må jeg høyere? er usikker på hvilke type, jeg har hat ett veldig dårlig Radeon till 400kr og nå har jeg Gforce 6600GT som kostet en 1600 den gang jeg kjøpte det. Harddisk skulle jeg nok kunen finne frem til selv. og lydkort ligger ikek i budsjettet nå. Men en siste ting kunen vært kjøling. Jeg legger en del i at den skal bli stille nå... mye lav dbs vifter eller en litt dyr vann avkjøling vet jeg ikke. Om du ikke fikk det du trengte bare å spørre i vei, jeg takker veldig mye for hjelpen jeg allerede har fått;) Endret 5. februar 2007 av hwmang Lenke til kommentar
fflex Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) E6600 Asus 650i SLI HK 2gb ram (pc 5400 + +) 8800GTS Da snakker vi et fint oppsett! Du behøver ikke et hovedkort med 2x pci-e 16X? Hva skal du med det? Ser at Advance.no har 8800gts til 2900 kr, det kaller jeg et knalltilbud! Endret 5. februar 2007 av fflex Lenke til kommentar
hwmang Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Hmmm dette virket da veldig bra. Har gått gjennom alt ett par ganger å ser ut til å være akkurat hva jeg kunne trenge! Hva med strømmforsyning. MIST 500 eller 600 watt, krever mer eller mindre? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304489 2 pakker med de ram brikkene der å kanskje jeg er i boks, skal selfølgelig bare gå over alt en hundre ganger først, men nå lysner ting værtfall! Men du anbefaler Intel over AMD? Endret 5. februar 2007 av hwmang Lenke til kommentar
fflex Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Gå heller for 2x1024 sticks, gir større oppgraderingsmuligheter.. MIST 500W bør holde greit til det oppsettet, et alternativ kan være Corsair 520W som gir 3x18 A på 12 V rails. MIST 500W har 2x20, 600W har 4x20A, men støyer noe mer. Ikke verdt å ofre en liten tanke mot AMD engang per i dag, Intel c2d sparker fra seg! Endret 5. februar 2007 av fflex Lenke til kommentar
hwmang Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Takker^^ Kjølingen på alt som følger med er ok eller burde jeg bytte de ut, evt kanksje tatt vann avkjøling for bedre utelse, eller trenger det mye skifte og skills for å få satt sammen? Ja har lest Intel får bra kritikk nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå