Gå til innhold

Til dere med Radeon 9700pro

venomzorg

Anbefalte innlegg

bruker 2k pro. har ikke mye progs liggenes neddi der nei. fikk 10500 når jeg satte allt på preformance.

dette er en økning på 200 som er ikkenoe.

hvis du ser min sign så hele min pc "up to date" bortsett fra cpu og muligens IBM hd'n (som har rare lyder i seg) tror du dette har no med saken å gjøre?

mvh Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får rundt 13900 poeng med min 2,4 533 og connect3d kort. kjører ddr-333. Men nå har jeg installert de nyeste SiS agp driverne, så regner med kanskje litt mere poeng.

Men åssen settings kan dere med r9700pro her kjøre i ut2003 ? Selv kan jeg ikke kjøre noe AA eller AF da jeg får for dårlig fps med alle settings på. Kjører 1028X1024 og fpsen detter noen ganger ned i 30-40 fps når det skjer veldig mye. Og det er på asbestos brettet med 10 masterful botter.

Lenke til kommentar

Quote:

Men åssen settings kan dere med r9700pro her kjøre i ut2003 ? Selv kan jeg ikke kjøre noe AA eller AF da jeg får for dårlig fps med alle settings på. Kjører 1028X1024 og fpsen detter noen ganger ned i 30-40 fps når det skjer veldig mye. Og det er på asbestos brettet med 10 masterful botter.

Bruker 1152x864 med 4xAA og 16xAF og det flyter kjempefint (aner ikke framerate). Tror ikke det hadde gått noe merkbart tregere i 1280x1024, men 1152x864 er på en måte 'min' perfekte oppløsning.

Spiller hovedsaklig online, regner med at det er bot'ene som trekker ned ytelsen din siden de stjeler en god del cpu-kraft. Jeg merker ihvertfall stor forskjell i flyten når jeg en sjelden gang spiller med mange bot'er.

Lenke til kommentar

Har en AMD XP 2000+ / 512MB RAM og selvfølgelig Radeon 9700pro :smile:

Bot'ene stjeler noe enormt med kraft - og sannsynligvis mer jo høyere 'iq-grad' du setter dem på. Å behandle rene data fra multiplayerspill krever nok mye mindre enn når CPU'en skal 'tenke' (bruker ordet litt løselig her...) for 10 bot'er samtidig - de bot'ene som ikke er på skjermen er alikevel 'i live' og krever ressurser hvis du skjønner hva jeg mener.

Du ser jo også stor forskjell i benchmark-testen for UT2003 - med Radeon 9700pro får man vel noe sånt som 158 eller no for ren grafikk-ytelse men bare 55-60 i botmatch-testene (husker ikke mine tall eksakt).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-04 00:05, skrev venomzorg:

bruker 2k pro. har ikke mye progs liggenes neddi der nei. fikk 10500 når jeg satte allt på preformance.

dette er en økning på 200 som er ikkenoe.

hvis du ser min sign så hele min pc "up to date" bortsett fra cpu og muligens IBM hd'n (som har rare lyder i seg) tror du dette har no med saken å gjøre?

mvh Anders

Hei.

Her kan du få en indikasjon på om din RAM er tilfredsstillende (nederst, venstre marg): http://www.aida32.hu/download/aida32ee_310.zip

Jeg selv får dårlig resultat fordi min RAM er målt til et elendig resultat i forhold til det en kan forvente (tilsvarende RAM står i listene).

Nå har jeg nettopp skiftet RAM.

Det hjalp ikke, men jeg vet at målingene er et direkte resultat av dårlig YTELSE på min RAM.

Har nettopp testet resultatene på en helt NØYAKTIG lik PC. RAM'en ble målt til DOBBELT så gode resultater (memory Write 878 - min egen fikk 442).

Fikk mer enn 1300 poeng ekstra (11678 vs. 12989) - med bruk av min egen, dvs. samme harddisk! (programmer i bakgrunnen har i dette tilfellet altså ingen betydning).

Så det neste blir nå: Nytt hovedkort (desverre - huff og huff).

Kan det være du har samme problem som meg?

Lenke til kommentar

Har nettopp funnet ut at det er siste oppdatering av BIOS som er problemet med hovedkortet ASUS P4S8X.

Dette har blitt diskutert her:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=71621&forum=24 (kategori Hovedkort, Prosessor og minne)

Ver. 1004 UNDERKLOKKER RAM'en! (VCore justeres).

Dette senker 3D-målingene med 1300 poeng i mitt tilfelle.

Kan ditt hovedkort også ha et lignende problem - siden det er et ASUS hovedkort?

Lenke til kommentar

tja mulig det. kortet mitt er et a7v8x er jo ganske nytt. jeg har også mærket en del bugs siden jeg fikk det nye kortet.

1. hver gang jeg kommer inn i windows åpner pcn mappa til driverene av seg selv.

2. cs grfikken klikker når et msn vindu popper opp.

3. cs klikker når jeg minimerer og går inn igjen.

4. når jeg drar musa fort til sidene kommer det noen rare striper på skjermen.

ingen av disse feilene hadde jeg med gf3 kortet mitt.

vurerer veldig og benytte meg av angreretten og kjøpe et gf4 kort. kan jo hende det fikses når de neste driverene kommer men.... dette er kjedelig.

Lenke til kommentar

får kun 12182 i bencmark fikk ca 10000 med mitt GF 4 4200ti 64 mb . oo det paa en xp 1600 prosessor .

har en xp 2400 prosessor nå . kan ikke si at jeg synes 9700 pro har svart til mine forventninger

en økning på 2000 er da nada med tanke på at jeg har storre prosessor og nytt HK kontra BM tesetn jeg tok medd min 1600 og 4200 .. 10000 poeng

xp 2400 ati radeon 9700 pro 12182 poeng

man må jo vere da uber nerd for og få dette kort til og funke..

win XP

xp 2400

msi KT4V

sappire radeon 9700 pro

1 giga 2100 2.5 ram

ack 2800kr ut av vinduet ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...