Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 5-serie, gode biler?

krizkriz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har forsket endel på disse bilene og kunne ikke finne noen nevneverdige ting å sette fingeren på hva unormale slitasjedeler angår. Det er noen som har hatt problemer med skjeve bremseskiver, foringer i bakhjuls opphenget og jeg lurer på om det var noe med clutchen til kjølevifta, eller så blander jeg det med en annen bil...

Aner ikke på bensin forbuket, men en 520i går ikke akkurat godt! En 523i er absolutt mer å trakte etter, i tillegg så har du noe som ikke "alle" har. Da de fleste kjøper 520i derav den relativt lave prisen på de motorene.

For å si det sånn;

Jeg hadde kjøpt en E39 om jeg hadde hatt råd til det, men den ble for dyr for meg, foreløpig. Jeg skulle absolutt ha en 528i eller en 530d.

Lykke til med din evt. "nye" bil, de er meget tøffe med faceliften som kom i 99, eller M5 front.

Lenke til kommentar

Er selv paa min andre 520i naa. Hadde en 91' 520 for noe over 5 aar siden og handla en nyere 97-520ia for noen uker siden. Som otis skriver er ikke 520'er racerbiler og automaten paa min gjoer det ikke bedre, men de er skikkelig gode cruisere. Begge jeg har hatt var ganske hard paa forbruket men det er vel ikke vaerre enn andre biler paa 1500 kilo med 2liters motor om du sammenligner med en Hyundai paa 800 kilo og 1.2liters motor. Hadde senest i dag 60 liter paa 500km over 2 uker med mye tomgang under skraping av vinduer, lange koer og en del kuldegrader.

Veldig mange 520'er paa markedet er importbiler eller ble importert for noen aar siden, noe som ikke i seg selv er et problem. Som med alle biler boer du sjekke at tellern stemmer over ens med slitasje selv, v.h.a. NAF og/eller verksted osv. Ellers kommer dem med mye opsjoner og sjekk at det selger oppgir faktisk stemmer (flere radio/cd/skifter varianter, side/bak-airbag er ikke altid med paa tidligere e39 modeller,antispinn, antispinn+stabilisering, klima annlegg, elektriske seter foerer/passasjer, elektriske vinduer bak, ski-pose og mye annet som kan variere).

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Å kalle en 520i uten automat for lat synes jeg er å overdrive litt. Den gjør 0-100 på 10sek og går helt greit når den får litt turtall. Klart 523i er en del sprekere og hvis lommeboken tillater det kjøper du denne, men 520i er ikke et dårlig kjøp. E39 er også sannsynligvis BMW sin mest driftsikre bil. Forbruket ligger på 0.8 på langkjøring og ca 1,1 liter på småkjøring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...