funkweb Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Er det noen her som har en flott eksempel på "bilde-serie" hvor du bruker f.eks: <ul><li> list ?? Bildene er i samme høyde, men forskjellige bredde. Jeg googler, men de fleste er i samme bredde og det er ikke noe problem. Men i mitt tilfelle har jeg forskjellige bredde i samme linje (Horisontalt). Ville være glad om noen kan legge igjen link til eksempler som beskrevet over. Jeg skal ikke ha tabeller, kun HTML+CSS takk. Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Tabeller er da en del av html, og det er ingenting i veien med å bruke tabeller til dette formålet. Forøvrig forstår jeg ikke helt problemet ditt. Hvordan skal visningen av bilder være? Skal bildene havne ved siden av hverandre (helt til plassen i bredden er oppbrukt, for deretter å starte på ny linje)? I så fall er det bare å legge hvert bilde m/ev. tekst i en div som du floater til venstre. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Sett float: left; på li, også setter du en maksbredde på ul? Det burde funke... Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Sett float: left; på li, også setter du en maksbredde på ul? Det burde funke... 7876751[/snapback] Takk, det funker.. enklere blir det ikke Endret 5. februar 2007 av funkweb Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Tabeller er da en del av html, og det er ingenting i veien med å bruke tabeller til dette formålet. Forøvrig forstår jeg ikke helt problemet ditt. Hvordan skal visningen av bilder være? Skal bildene havne ved siden av hverandre (helt til plassen i bredden er oppbrukt, for deretter å starte på ny linje)? I så fall er det bare å legge hvert bilde m/ev. tekst i en div som du floater til venstre. 7876649[/snapback] Poenget er at tabeller bare skal brukes til tabulære data. En liste med bilder, selv om de vises i et rutenett er ikke tabulære data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå