Gå til innhold

Eksempler på bilde-serie ved bruk av <ul><li> list

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har en flott eksempel på "bilde-serie" hvor du bruker f.eks: <ul><li> list ??

Bildene er i samme høyde, men forskjellige bredde.

Jeg googler, men de fleste er i samme bredde og det er ikke noe problem.

Men i mitt tilfelle har jeg forskjellige bredde i samme linje (Horisontalt).

Ville være glad om noen kan legge igjen link til eksempler som beskrevet over.

Jeg skal ikke ha tabeller, kun HTML+CSS takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tabeller er da en del av html, og det er ingenting i veien med å bruke tabeller til dette formålet. Forøvrig forstår jeg ikke helt problemet ditt. Hvordan skal visningen av bilder være? Skal bildene havne ved siden av hverandre (helt til plassen i bredden er oppbrukt, for deretter å starte på ny linje)? I så fall er det bare å legge hvert bilde m/ev. tekst i en div som du floater til venstre.

Lenke til kommentar
Tabeller er da en del av html, og det er ingenting i veien med å bruke tabeller til dette formålet. Forøvrig forstår jeg ikke helt problemet ditt. Hvordan skal visningen av bilder være? Skal bildene havne ved siden av hverandre (helt til plassen i bredden er oppbrukt, for deretter å starte på ny linje)? I så fall er det bare å legge hvert bilde m/ev. tekst i en div som du floater til venstre.

7876649[/snapback]

Poenget er at tabeller bare skal brukes til tabulære data. En liste med bilder, selv om de vises i et rutenett er ikke tabulære data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...