Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp ved privatsalg?

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om noen her kan hjelpe meg med mine rettigheter ved et privatsalg. Det hele startet for et halvt år siden. Jeg ble lurt av en kar som jeg byttet min lett mc mot en atv. Jeg fikk oppgitt at dette var en honda, for det sto honda på den. Så jeg var fornøyd. Men etter en stund finner jeg ut at jeg må selge den fori jeg har begynt å kjøre rally. Deretter får jeg en kjøper på den, og han kjøper den. Vi tegner en salgsmeldin(naf). (Men vi glemte å henvise salgsmeldingen opp mot rammenummer, bare at det var en atv). Men i sendere tid ringer kjøperen meg og er sur for han mener jeg har lurt han. For det viser seg at atv'n er en koriansk kopi og koster halvparten av den summen som jeg fikk for den. Noe som jeg ikke har vist. Det er jo jeg som har blitt lurt i mitt bytte.(da skrev jeg ikke kjøpskontrakt ved bytte noe som jeg angrer på.) Så der kommer jeg ingen vei. Men han som kjøpte atv'n av meg, krever at vi skal heve kjøpet. Derfor lurer jeg på hvilke rettigheter har jeg når det gjelder forbruker råd? Har han rett til å heve kjøpet? Håper noen her kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...